Publicitat

Martí Alós i Jaume Viñas guanyen el Premi Teresa Cunillé d’història del teatre català

El guardó, biennal, sorgeix d’una iniciativa conjunta de l'actriu afincada al Farró Teresa Cunillé i la propietat del Teatre Romea

spot_img

Publicat el 20.11.2023 22:16

Cultura

El Jardí

El Grec – 76 i l’Assemblea d’actors i directors. Un element de ruptura en l’escena teatral de la Transició barcelonina, de l’actor Martí Alós, en l’apartat de millor treball d’investigació sobre la història del teatre en català, i El gran Price, de l’actor i músic Jaume Viñas, en la modalitat de dramatúrgia al millor projecte d’adaptació d’un text ja existent o de creació d’un text original inèdit vinculat al rescat del patrimoni històric del teatre català, són els projectes guanyadors de la 3a edició del Premi Teresa Cunillé que lliura el Teatre Romea, en col·laboració amb l’Institut del Teatre.

Publicitat

Aquest premi biennal sorgeix d’una iniciativa conjunta de l’actriu afincada al Farró Teresa Cunillé -persona que més obres ha estrenat dalt l’escenari del Romea- i la propietat del Teatre, i la seva finalitat és incentivar i donar suport al coneixement i la preservació de la història del teatre català.

Publicitat

Cunillé, que va present a la sala en l’entrega dels premis, es va mostrar satisfeta d’un reconeixement que “dona ales a investigadors i nous creadors que somien noves històries” abraçant la petjada d’artistes com ella, que acaba de fer 99 anys. Els dos premis estan valorats en 4.000 i 3.000 euros, respectivament.

Contingut relacionat:

Teresa Cunillé: “El que ha passat a l’Institut del Teatre és terrible”

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Teresa Cunillé rep la Medalla Centenària de la Generalitat: “He fet coses molt maques”

L'actriu i veïna del Farró celebra la seva trajectòria acompanyada d'amics i familiars

Teresa Cunillé celebra els 100 anys de vida al Teatre Romea: “Me l’heu feta molt grossa!”

L'actriu s'envolta de companys del sector amb qui va compartir escenari com Sílvia Munt, Pep Munné o Francesc Nel·lo

El Teatre Romea acollirà un acte de celebració dels 100 anys de Teresa Cunillé

Serà el 28 d’octubre a les set del vespre i estarà presentat per Jaume Viñas i Lloll Bertran

Teresa Cunillé: “El que ha passat a l’Institut del Teatre és terrible”

Entrevista amb l'actriu que més obres ha estrenat al Teatre Romea i que acaba de fer 98 anys
spot_img

Les vacances, una oportunitat de reequilibri per les persones amb Alzheimer o Parkinson

El temps lliure pot esdevenir en una oportunitat per mirar més als ulls, escoltar amb més paciència i redescobrir formes de convivència que van més enllà de la cura

Societats precaritzades

"Hi ha una falsa equació que sosté que un pobre, d’entrada, és una bona persona, mentre que a un ric sempre se l’ha de veure com un presumpte delinqüent. I de tant sentir-ho, molts ciutadans que per anar fent la viu-viu aspiren a ser subvencionats acaben afegint-se al carro de les persones acrítiques amb el poder"

Un espai per recordar Adrienne Monnier

"Sent una de les literates més importants del món, mereix un reconeixement públic a casa nostra. Demano a la Biblioteca de Sarrià que es faci seva la iniciativa": l'opinió de Lluís Mallart

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]