Publicitat

Memòries del Districte

spot_img

Publicat el 26.3.2018 16:00

Notícies del barri

Jesús Mestre Campi

El dia 28 de febrer es va presentar a Vil·la Urània el llibre Memòries del Districte. Sarrià – Sant Gervasi, publicada per Aigües de Barcelona. Aquest volum és el darrer d’una col·lecció que dedica llibres a cada un dels deu districtes de la ciutat, fets a partir de “les memòries dels seus ciutadans”. La productora i directora de cinema Isona Passola, veïna de Sarrià, i el metge i activista Jordi Garcia, veí de Vallvidrera, van ser els encarregats de presentar el del nostre districte.

Publicitat

El llibre s’obra amb un pròleg d’Ignacio Escudero, director d’Aigües de Barcelona, i un text de Passola que deixen pas a una breu síntesi històrica del districte. Hi ha una frase que fa reflexionar: “El districte de Sarrià-Sant Gervasi no es va lliurar de la febre constructora dels anys del desarrollismo, tot i que els efectes no van ser, ni de bon tros, tan dramàtics com a altres barris de la ciutat”. Les comparacions sempre són complicades però, per exemple, a Nou Barris o al Besòs qui va perdre va ser el medi ambient, ja que aquests territoris eren sobretot descampats; això si, es va perdre l’oportunitat de fer-ho millor, de fer un urbanisme de qualitat cosa que, en part, s’ha resolt amb costoses intervencions durant la democràcia; però a Sarrià i Sant Gervasi l’urbanisme especulatiu va arrasar un valuós patrimoni arquitectònic, històric i cultural que és impossible de recuperar.

Publicitat

El llibre segueix amb la part més substantiva, la de les memòries, on entorn d’un centenar de veïns i veïnes donen les seves opinions sobre temàtiques del districte, formant un calidoscopi en el qual van apareixent la majoria dels projectes, problemes i realitat del territori.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf

El Jardí 116, abril de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_116_Abril25.pdf

Festa Major de Sant Gervasi – la Bonanova 2025: el programa amb totes les activitats

Del 5 al 15 de juny la plaça de la Bonanova s'omple de cultura popular, música, activitats infantils, àpats populars i espectacles per a tots els públics
spot_img

El CP Sarrià presenta els equips d’enguany i les samarretes

Durant l’acte, es van donar a conèixer tots els conjunts de les disciplines de futbol 11, futbol 7 i futbol femení, així com les noves samarretes amb els espònsors d’aquesta temporada

Avança la pacificació del carrer d’Escipió

Districte prepara un projecte per fer-lo més "amable" a l'estil del carrer de Ballester; també es treballa un pla estratègic pel Parc del Putxet i avança la rehabilitació de la Casa Tosquella com a casal de gent gran

La castanyada 2025 a Sarrià-Sant Gervasi

La programació de totes les activitats barri a barri

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí