Publicitat
spot_img

Més de 2.000 infants i joves han après a fer de pagès per un dia a Collserola durant aquest curs

La proposta pedagògica de l'Olivera, realitzada a Can Calopa, connecta educació, natura i transformació social al cor de Collserola

Publicat el 15.7.2025 16:20

Societat

El Jardí

L’Aula de Can Calopa, la proposta pedagògica de L’Olivera a la masia de Can Calopa de Dalt (Collserola), tanca el curs amb la  participació de més de 2.000 infants i joves que han passat per les activitats d’educació i sensibilització ambiental, patrimonial i cultural que s’hi desenvolupen.  

Publicitat

Inspirada pel seu context rural, l’Aula de Can Calopa proposa una metodologia activa que convida l’alumnat a fer, pensar i sentir en connexió amb l’entorn i a intervenir de manera crítica en la societat plural que els envolta. El director de Can Calopa, Lluc Pejó, ha destacat que “cal acostar els infants i joves de l’entorn  metropolità a la cultura agrícola per tal que coneguin el territori que els envolta.  No és tan sols una manera de conèixer el passat; és sobretot una manera de  construir el futur”. Aquest acostament s’emmarca en les prioritats detectades pel  Departament d’Agricultura de la Generalitat de Catalunya, que es planteja com a  objectiu apropar la realitat del món rural a infants i joves de l’entorn urbà.  

Publicitat

Les activitats conviden a fer de pagès per un dia, menar un ramat d’ovelles, identificar rastres de fauna o construir un projecte cooperatiu. Totes elles han estat  dissenyades amb l’objectiu de generar un aprenentatge significatiu abans, durant  i després de les activitats i estan estretament vinculades al desenvolupament de  les competències curriculars. “L’Aula de Can Calopa és el resultat de l’experiència  de més de 50 anys de L’Olivera en el camp de l’agricultura ecològica, la inclusió i  l’Economia Social i Solidària de L’Olivera”, afegeix Pejó.  

A més de la programació per a escoles, l’Aula de Can Calopa ofereix també propostes de lleure cultural per a famílies i formatives per a diversos col·lectius. Les visites permeten descobrir la biodiversitat amagada d’una vinya, el patrimoni arquitectònic de la masia o el projecte d’inserció laboral de L’Olivera.  

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La pesta porcina impacta Collserola: l’última hora i les restriccions per no propagar el brot

La Generalitat parla de "crisi sanitària", multarà les persones que se saltin restriccions i activa 400 efectius per controlar la propagació

Pesta porcina, pitjor impossible

"Voler responsabilitzar la ciutadania i coaccionar la llibertat de moviments al Parc de Collserola és una mesura ineficaç i del tot qüestionable": l'opinió de Jaume Llansó

Gairebé un miler de pneumàtics abocats il·legalment a Collserola i un foc gairebé descontrolat fan saltar l’alerta en la vigília de Sant Joan

L’entitat Collserola Paisatge Viu reclama accions urgents per aturar els abocaments il·legals i protegir el bosc

“Collserola en perill” impulsa un manual de prevenció d’incendis forestals

Els veïns dels barris de muntanya difonen les mesures que cal adoptar a casa i als carrers
spot_img

Abaixa la persiana Mota Descans, la matalasseria centenària de Sarrià

Des de 1848, la botiga familiar ha estat sinònim de qualitat i tradició dins del sector

Jo també vaig ser-hi

"Per què les psiquiatres i psicòlogues han de portar una bata blanca per passar consulta? No estan operant, ni curant una ferida, no corren el risc de tacar-se de sang. Aquesta bata marca una subtil, però contundent, diferència entre elles i jo: la raó envers la no raó": l'opinió de Maria Bascompte

La mostra Reacciona 3 planta cara a la desinformació i manipulació digital

Entre l'1 i el 19 de desembre es podran veure el conjunt de vídeo-performances creades per l'alumnat de l'Escola Superior de Disseny i Arts Plàstiques de Catalunya; el conjunt de les obres posa en relleu la consagració maquiavèl·lica d’un món progressivament controlat, homogeni i simulat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí