27 C
Sant Gervasi
| Diumenge 03 de juliol de 2022 |
Publicitat

Més de 80 llars pedalegen confinades per reclamar un carril bici a la Via Augusta

Bici Augusta demana un carril urgent per garantir una mobilitat sostenible i segura front l’imminent desconfinament 

Publicitat
Carme Rocamora
Carme Rocamora
El primer dia de classe a la UAB em van preguntar perquè volia ser periodista. Suposo que per aquell ideal d’intentar donar veu a aquells que els hi han tret, o bé perquè són ignorats, o bé perquè no se’ls sent prou. He tingut la sort de practicar-ho, amb més o menys destresa, aprenent a mitjans com La Vanguardia o Europa Press. Actualment, treballo com a redactora de política a ElNacional.cat. Però sobretot aprenc a El Jardí, el diari que m’ha mostrat que cadascuna de les coses que passen als barris, per petita que sigui, mereix ser explicada.

Societat

Carme Rocamora

La bicicletada que havia convocat la Plataforma Bici Augusta no s’ha pogut celebrar de manera física tal com s’havia previst inicialment a causa de les mesures de confinament que s’estableixen per fer front a la covid-19. Però a falta de poder-ho fer sobre el carrer, s’ha aconseguit fer de forma virtual, i amb èxit. 

Fins a 80 llars s’han connectat aquest diumenge, mitjançant l’app Jitsi, a una bicicletada confinada per reclamar a la Via Augusta un carril bici lateral en cadascun dels sentits, des de l’avinguda Diagonal fins a plaça Borràs. A banda de la connexió, les xarxes socials també s’han omplert de fotografies amb elements relacionats amb la bicicleta compartides sota l’etiqueta #CarrilBiciAugusta.

Publicitat

L’actriu Nora Navas ha estat l’encarregada de llegir el manifest de la plataforma, que entre altres qüestions posa el focus en què Sarrià – Sant Gervasi és un dels districtes escolars i universitaris de més alta densitat del món, pel que és vital garantir un aire sa i segur. 

Publicitat

En un comunicat la plataforma apunta com els estudis mostren que la contaminació, també la derivada del trànsit, perjudica la capacitat pulmonar dels pacients afectats per la covid-19. Per això, front l’imminent desconfinament escalonat reivindiquen que la solució viable per traslladar-se als espais és caminar per a distàncies curtes de menys de 2 kms, bicicleta per a les distàncies mitjanes de menys de 4 kms, i combinar modes de transport pels que hagin de superar desnivells o trajectes importants.

Segueixen explicant que l’actual reducció del trànsit previsiblement s’allargarà per aquest desconfinament: “Per tant, hauríem de recuperar els espais públics per a que les persones  puguin guardar distàncies i es puguin moure amb bicicleta i altres mitjans de forma activa i sostenible. També s’haurà de construir aparcament per bicicletes a les estacions de transport públic, i promoure serveis de bicicleta compartida”.

La plataforma també pren com a referents les mesures que s’estan adoptant en altres ciutats del món, en el que anomenen actuacions d’urbanisme tàctic per a implementar de forma ràpida carrils bici i ampliar voreres per als vianants, ja que és la manera de garantir el distanciament social sense perjudicar la salut amb un augment de la contaminació del cotxe privat.

És una mesura que veuen imprescindible a llocs com la Via Augusta, “que permet amb poques actuacions tàctiques adaptar un carril per sentit” a l’ús de bicicletes de forma immediata. Així, reivindiquen que el carril s’instauri de forma immediata en els propers dies amb actuacions inicialment provisionals per després mantenir un carril bici definitiu en el futur: “Si no volem passar del confinament a casa al confinament al cotxe, aquesta distribució haurà de canviar”

Subscriu-t'hi

Et vols comprometre amb el periodisme de proximitat, rigorós i cooperatiu?

PDF per 30€ l'any
PDF + PAPER per 45 € l'any

Publicitat
Publicitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.