Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

Miratges, cicle de dansa a Vil·la Florida

Publicat el 24.5.2017 9:30

Notícies del barri

Juanjo Compairé

21 de maig. Matí de diumenge familiar als jardins de Vil·la Florida. Gent que omple l’espai verd, que passeja o que xerra tot fent un vermutet a l’ombra. I aquest diumenge, a més, s’hi afegeix un al·licient més: música i dansa.

El festival “Miratges” coincideix amb les festes del desè aniversari de la recuperació de la Vil·la. Ha començat dijous, però avui actuen cinc grups. Però de primer la quitxalla ha participat en un ball familiar per tot el parc. S’ho passen d’allò més bé dirigits per les noies de Mima Teatre (la Montse, la Laura i la Ivette) que els fan ballar amb papers i plàstics transparents.

Publicitat
‘Zapateado’, amb el trío Iván Góngora. A la fotografia destacada, detall del mateix espectacle. Fotografies de Juanjo Compairé

Llavors comencen les actuacions. La primera i molt novadora és la d’un trio de flamenc (un al teclat i una parella de “bailaores”), el trío Iván Góngora. Qui ha dit que la música de Bach no es pugui ballar, qui diu que l’aparent serenor del geni barroc no pugui combinar-se amb l’impuls frenètic del “zapateado”? Els trepidants balls de l’Iván i la Yaiza ens ho mostren. El títol de l’espectacle no pot ser més il·lustratiu, “Shock”.

Ens desplacem a l’altre cantó dels jardins i allí assistim a diversos espectacles: una dansa amb missatge antisexista, “Wimbledon o la gran desilusión”. Els dos espectacles que venen tot seguit ens fan viure les relacions entre dues persones del mateix sexe: El duo “Legacy”, format per dos nois, representa “One”: la unitat que fa l’amistat entre homes. I dues noies, “Les Twins”, acompanyades per un guitarrista, ens fan emocionar en presentar-nos els vincles d’amor, d’acompanyament, de cura, entre dues noies. L’espectacle es diu així, “Vínculo”. Aplaudim molt fort i amb el cor commogut.

El matí de dansa es clou amb un tastet de l’espectacle de dansa cubana que properament es presentarà a la ciutat. 11 actors ens fam viatjar aquest matí gairebé tropical a l’Havana. Què serà que al ritme del son a penes ens podem resistir de sortir a ballar (de fet, hi ha infants que ho fan).

La dansa, doncs, com l’òpera o com les músiques prenen el carrer, s’enfilen als jardins i se’ns barregen a la nostra vida. Perquè qui sent la música i mou el cos, també mou el cor i fa anar el cap. Pensem, doncs, sentim, ballem!

Detall de l’espectacle ‘Vinculo’. Fotografia de Juanjo Compairé
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’Ajuntament millorarà el paviment de Via Augusta i República Argentina durant les vacances de Setmana Santa

Les actuacions es beneficiaran de la davallada de la mobilitat i tindran lloc durant els dos caps de setmana

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

Neix la Copa Sarrià, un torneig per fer barri a través del futbol

Organitzada per exalumnes del Sant Ignasi, comptarà amb la participació de vuit equips masculins de Sarrià-Sant Gervasi i espera ser un espai de trobada per a tot el veïnat

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf
spot_img

Els flamencs es maquillen: el sorprenent secret del seu color rosa

El seu característic color rosa depèn del que mengen i també els ajuda a trobar parella i reproduir-se

Districte prohibeix els concerts de Festa Major a Casa Orlandai després de gairebé 20 anys

Sarrià - Sant Gervasi comunica un dia abans de la Festa Major que la normativa acústica impedeix els concerts al pati d'en Marcel, tot i haver-ne autoritzat dos a l'estiu

On la memòria es fa gespa: el CP Sarrià celebra 75 anys d’història i barri

El Teatre de Sarrià aplega veïns, familiars i figures de l'entitat en una jornada que connecta la memòria del club amb els reptes de futur i amb un emotiu homenatge a Josep Calderó -“Pitu”-

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí