Publicitat

Modificació al passeig de la Bonanova

spot_img

Publicat el 13.2.2017 9:00

Notícies de Sant Gervasi

Carme Rocamora (@CarmeCRS)

El passat diumenge 5 de febrer es va iniciar una modificació de carril al passeig de la Bonanova, just al tram on hi ha l’escola la Salle Bonanova i dos edificis adjacents – un equivalent de mitja mançana. Ara només hi ha un sol carril on s’hi apleguen busos, bus turístic, cotxes i taxis; davant d’això els pares de l’escola han fet un comunicat d’indignació per l’embussament que es troben a les hores punta.

Publicitat

Segons govern, amb declaracions del conseller de Barcelona en Comú Joan Manel del Llano, aquesta actuació “és deguda a la implantació de la xarxa ortogonal del bus, per tal d’agilitzar la sortida de cotxes quan s’aturen als semàfors”. Del Llano, també ens confirma que s’ha informat diversos cops i des de fa temps a la Salle Bonanova, a la qual a més a més se’ls ha facilitat la sortida de cotxes pel carrer del darrere.

Publicitat

Tot i així, el grup municipal de CiU ha criticat aquesta mesura per la manera en que s’ha fet, tal com diu la consellera Montse Cantín: “ningú sabia que la modificació començaria aquest dia i no entenem tampoc l’argument que és per la xarxa ortogonal del bus, ja que s’ha implantat només en un tram molt concret just davant l’escola”. CiU demana que quan s’implantin mesures d’aquest tipus, es doni una explicació: “de cop i volta, sense avís, diumenge van començar a pintar el canvi i el col·legi és va assabentar per casualitat, una falta d’informació que no es pot permetre per respecte als usuaris que els afecta aquesta mesura, tant als del col·legi com a l’associació de veïns”.

En aquest tram ara es pot veure una gran confluència de cotxes a les hores punta, però Barcelona en Comú opina que “no falten carrils, sobren cotxes”, tot apostant pel transport públic, fet al que CiU contesta que la manera de solucionar això no és provocant més embussament i per extensió, més contaminació.

Alhora, Ciutadans celebra que una proposta que van portar al Consell Plenari de demanar que els camions de la brossa no passessin a la mateixa hora de portar els nens a classe, s’hagi portat endavant i suposi una solució temporal, però no definitiva, per solucionar part del trànsit que hi ha en aquestes hores punta

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Neix la Copa Sarrià, un torneig per fer barri a través del futbol

Organitzada per exalumnes del Sant Ignasi, comptarà amb la participació de vuit equips masculins de Sarrià-Sant Gervasi i espera ser un espai de trobada per a tot el veïnat

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf

El Jardí 116, abril de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_116_Abril25.pdf
spot_img

Afrontar la incapacitació en la vellesa: emocions, acompanyament i recursos de suport

Envellir comporta canvis físics i cognitius, que poden generar sentiments difícils de gestionar. La pèrdua d’autonomia no és només una qüestió pràctica: implica un procés emocional complex que cal acompanyar amb sensibilitat i recursos

Una maleta estratègica, el relat d’Elsa Corominas

"L’estiu va ser extraordinari. La va trucar, van quedar, es van caure bé i van intercanviar maletes, llibres, roba, impressions i històries. Per Nadal van omplir les dues maletes verdes conjuntament per anar a casar-se a Ciutadella"

Elisabeth Bosch: “Defensàvem una universitat pública, catalana, científica i democràtica amb assemblees, vagues i manifestos”

Entrevista a una doctora en Química que va viure els reclams del moviment estudiantil en ple franquisme

1 COMENTARI

  1. Em sembla indignant l’opinió de Barcelona en Comú quan diu “no falten carrils, sobren cotxes”.

    El Transport Públic continua sent una “birria”,… i a pitjor … més car, més lent i més complicat. I això no ho dic pels treballadors de Transport Públic… aquests (xofers, operaris, …) resulten encantadors i sempre disposats a fer el servei tan agradable com els hi és possible.

    Aquest discurs sobre usar transport públic, sobren cotxes.. i altres ximpleries d’aquestes… ja cansen: Són discursos aplicables possiblement a aquella l’Europa “avançada”, com podria ser la nòrdica, Àustria, … i aquí sempre hi ha els mateixos “els hi encanta per n-èsima vegada omplir-se la boca d’aquesta retòrica avorrida”. Que no s’enganyi ningú: Si a l’Europa avançada els ciutadans fan servir més transport públic que aquí, no és pas per un sistema neuronal diferent del nostre, ni per un canvi profund de la seva moral o ètica respecte a el nostre, … No senyors. És molt més senzill: Allí el transport públic “funciona, i funciona bé”. Almenys tant o més bé que el privat.

    Això ens porta a la senzilla reflexió següent:

    És molt fàcil: La gent no és “tanoca”. Si el transport públic fos “millor” que el privat (millor amb infinitat de matisos coses: més barat, còmode, ben comunicat, ràpid, … etc.) la gent –tota– aniria en transport públic. Si no hi va, deu ser perquè li va millor anar amb el seu cotxe/moto/bicicleta/patinet/quad o el que sigui.

    Tot i això sempre haurem de poder triar lliurement el nostre mitjà de transport, i que ningú s’escandalitzi si jo vull anar en cotxe i portar la meva família a l’escola, o en moto, o si m’ho puc permetre, en helicòpter o avió…. o com millor em sembli. I a qui no li agradi, que s’hi posi fulles.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]