Publicitat

Obre a Sant Gervasi la primera caseta de petards de “baixa sonoritat” de Barcelona

Està situada a la plaça Molina i al darrere hi ha l'empresa especialitzada en pirotècnia La Traca

spot_img

Publicat el 19.6.2023 17:33

Societat

El Jardí

Sota el concepte low noise (soroll baix) ha obert aquest dilluns a la tarda la primera caseta de petards de baixa sonoritat a Barcelona. Ho ha fet a la plaça Molina, a Sant Gervasi, després que l’any passat s’obrís a la ciutat de Terrassa la primera parada d’aquestes característiques a l’Estat. Al darrere, hi ha l’empresa especialitzada en pirotècnia La Traca, que es mostra conscient que hi ha una part de la societat que és molt sensible al soroll dels petards, i també els animals de companyia.

Publicitat

Què és un petard de baixa sonoritat? Són aquells que emeten menys de 97 decibels o que, directament, no fan soroll sinó que només emeten llum. D’aquesta manera, els animals i les persones amb TEA (Trastorn de l’Espectre Autista) poden tolerar-ho perfectament. La reducciò del soroll s’ha aconseguit modificant les composicions químiques dels articles pirotècnics.

Publicitat

Actualment, més de la meitat dels petards que ofereix el catàleg de la companyia estan tipificats com de baix sonoritat, i també un percentatge similar no contenen plàstic, sinó cartró reutilitzat en un gest per avançar cap a una reducció de l’impacte mediambiental.

El catàleg de petards de baixa sonoritat de La Traca.

Venda de petards a la plaça Molina © Sergi Alemany

Notícies relacionades

La “Desfilada diversa” de la Fundació ESMEN reivindica i empodera la moda inclusiva

L'acte, celebrat el 25 d'abril, ha estat la cloenda de la Setmana Cultural organitzada per la Universitat Blanquerna-URL

El Jardí 115, març de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/04/El-Jardi-115_Marc25_0403.pdf

Ferida de gravetat una jove en caure d’un balcó d’Avenir després de ser agredida per la seva parella

Els Mossos detenen dos homes de 52 i 57 anys per intent d'homicidi i lesions

El Jardí 114, febrer 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/03/ElJardi114_Febrer25_0402.pdf
spot_img

L’Ajuntament inicia el projecte de soterrament del cablejat de Ganduxer

Al consell de barri de les Tres Torres, Districte també anuncia que descarta simplificar la línia V9 per l'alta afluència en horari escolar

Quins edificis de Sarrià-Sant Gervasi participen en les Setmanes d’Arquitectura 2025?

Del 12 de maig al 28 de juny, nou espais del districte acullen exposicions, concursos i tallers, entre altres

L’Ajuntament descarta un nou CAP a la Bonanova per aquest mandat

Els veïns defensen que és un barri amb una "població envellida" amb dificultats per desplaçar-se fins al centre de Vallcarca

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí