Publicitat

Procés Constituent. I ara què?

spot_img

Publicat el 15.6.2018 17:42

JxCat, ERC i CUP fan una crida a ampliar la base social a un acte a Vil·la Urània

Carme Rocamora (@CarmeCRS)

Full de ruta, pressupostos, eleccions municipals… Vil·la Urània va quedar petita pels assistents que van assistir el passat dimecres a escoltar a representants dels tres partits polítics independentistes. El debat va ser moderat per dos membres del CDR Farró, organitzador de l’acte: Roser Giner i Xavier Jiménez. Tot i les divergències entre les formacions independentistes, una de les conclusions a la que van arribar les tres va ser que eixamplar la base és una de les principals prioritats a hores d’ara.

Publicitat

De la banda de JxCat va assistir el diputat Francesc de Dalmases, que va insistir en la idea que ara cal restituir la república i va avisar que tot i la repressió “tot val la pena perquè estem fent una cosa que no ha fet mai ningú abans, plantejar la independència de manera pacífica”. Dalmases va insistir en què si no s’està disposat a assumir les conseqüències, “no s’arribarà enlloc”.

Publicitat

López, ERC: “Cal estar preparats i més forts pel proper embat amb l’Estat, que segur que arribarà”

Eduard López, ERC. ©Daniel Moreno

Per part d’Esquerra Republicana el ponent va ser Eduard López, vicesecretari d’acció política d’ERC, que va substituir al diputat Ruben Wagensberg a causa de la seva baixa en l’acte. López va assegurar que “l’Estat Espanyol està desprestigiat” arran de la repressió que va practicar l’1 d’octubre i va fer una crida a “estar preparats i més forts pel proper embat amb l’Estat, que segur que arribarà”.

Per banda de la CUP, Mireia Boya, exdiputada, va rebutjar la idea del diàleg i va insistir en la via rupturista i va recordar que l’èxit va ser la vaga del 3 d’octubre perquè “cal sumar amb altres formacions no independentistes com els comuns”. La cupaire va aprofitar per enviar un missatge als dos altres partits sobre els pressupostos: “si no són rupturistes i socials no compteu amb la CUP” al que Dalmases va respondre que “ens hem de posar d’acord entre els tres. Tenim l’obligació d’entendre’ns”. Aquí va aparèixer una de les parts on més diferències es van veure entre JxCat i la CUP. Mentre els primers feien bandera de la bona entesa entre les tres formacions, la CUP retreia com no s’ha comptat amb ells en moltes decisions importants “molta unitat dieu, però ens veu deixar de banda. Expliqueu-ho tot” va etzibar Boya.

Mireia Boya, CUP ©Daniel Moreno

Boya: “Si els pressupostos no són rupturistes i socials, no compteu amb la CUP”

 

Eleccions municipals

A la pregunta que quina creien els diputats que havia de ser la manera de preparar les eleccions municipals, si amb un bloc independentista o no, el diputat de JxCat va dir que és completament necessari fer-ho, mentre que el republicà va assegurar que no convé fer el joc a Ciutadans de fer dos blocs “i menys en un espai com és la vida municipal”. Boya va optar per la via de fer governs republicans i d’esquerres, prenent com a referència l’ajuntament de Badalona.

Cap al final de l’acte va assistir el president Quim Torra, que va quedar entre el public d’oient. ©Daniel Moreno
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Les figues: propietats i usos

És una fruita particularment recomanable en moments d’esgotament físic i emocional puix que la seva ingesta estimula la concentració

El turisme col·lapsa el transport públic de Vallvidrera

El veïnat dels barris de muntanya demana un pla de mobilitat que doni resposta a la sobrecàrrega del funicular i el bus 111, entre altres problemàtiques de transport

Com dormir millor a l’estiu si no tenim aire condicionat?

Trucs senzills i efectius que poden ajudar-te a refrescar-te i a dormir millor durant les nits caloroses

El carrer de Ballester: història, curiositats i present

En els darrers anys, en convertir-se en un carrer de plataforma única i prioritat per als vianants, s’hi ha pacificat el trànsit i els edificis històrics que encara restaven es mostren en la seva esplendor
spot_img

Les figues: propietats i usos

És una fruita particularment recomanable en moments d’esgotament físic i emocional puix que la seva ingesta estimula la concentració

El turisme col·lapsa el transport públic de Vallvidrera

El veïnat dels barris de muntanya demana un pla de mobilitat que doni resposta a la sobrecàrrega del funicular i el bus 111, entre altres problemàtiques de transport

Com dormir millor a l’estiu si no tenim aire condicionat?

Trucs senzills i efectius que poden ajudar-te a refrescar-te i a dormir millor durant les nits caloroses

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]