Publicitat

Quin paper tindria el mestre en una classe on els alumnes aprenen sols?

En el Dia del Mestre, el centre Kumon de Sant Gervasi a Galvany vol posar en relleu l'aprenentatge autodidacta dels alumnes

spot_img

Publicat el 27.11.2021 5:30

Educació 

El Jardí

T’imagines una classe on tots els alumnes aprenguin sols? Quin paper hi tindria el mestre? És la doble pregunta que s’ha formulat el centre Kumon a Sant Gervasi aprofitant que aquest dissabte 27 de novembere se celebra el Dia del Mestre o Professor. Kumon vol posar en relleu la manera en què els seus professionals aconsegueixen desenvolupar en els alumnes un aprenentatge autodidacta: fer que, mitjançant els exemples i la reflexió, siguin capaços d’aprendre per ells mateixos i gaudir de la sensació tan motivadora de dir: “Ho he aconseguit”.

Publicitat

En aquest sentit, el mètode Kumon comporta una filosofia d’aprenentatge molt diferent a la d’altres mètodes, tal com assegura la directora i orientadora del centre de Galvany, Laia Santanach.

Publicitat

“La nostra feina com a educadors no és emplenar els infants de coneixements com si fossin caixes buides, sinó animar-los perquè vulguin aprendre, que gaudeixin aprenent i que siguin capaços d’estudiar qualsevol cosa que vulguin o necessitin en el futur”. Així és com s’expressava Toru Kumon, creador i primer mestre d’aquest mètode d’aprenentatge.

En l’actualitat, el professorat de Kumon proporciona als infants l’orientació necessària perquè puguin fer els exercicis per ells mateixos. “D’aquesta manera aprenen a enfrontar-se a reptes nous alhora que reforcen la seva autoestima, confiança i motivació, i desenvolupen el seu potencial”, assegura Santanach. “El nostre objectiu és aconseguir, com abans, que l’alumne no ens necessiti per aprendre una cosa nova, ni a nosaltres a classe, ni als seus pares a casa”, afegeix. Per aconseguir-ho, els orientadors observen l’evolució de cada alumne i actuen amb orientacions adreçades a millorar la seva actitud davant l’aprenentatge i aplicar els procediments i hàbits més adequats perquè cada cop sigui més autònom i gaudeixi del plaer d’aprendre per ell mateix.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

spot_img

Ressenya: “Morir con plantas medicinales”

De la poeta, pintora i cineasta iraniana Atieh Attarzadeh, és la seva primera novel·la que es va convertir en un fenomen de popularitat al seu país, on va arribar a vendre quaranta edicions i ser una de les obres més destacades de la literatura persa contemporània

Flors, colors, fragàncies i pol·linitzadors

L’esclat de la floració a la primavera constitueix un espectacle extraordinari, un festival de formes, colors i fragàncies que magnetitza els nostres sentits. Flors i més flors, un repertori inabastable de “vida extremadament efímera” que desferma grans complicitats amb l’entorn.

Les vacances, una oportunitat de reequilibri per les persones amb Alzheimer o Parkinson

El temps lliure pot esdevenir en una oportunitat per mirar més als ulls, escoltar amb més paciència i redescobrir formes de convivència que van més enllà de la cura

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]