Publicitat

Quin temes es debatran al Consell Plenari de Sarrià-Sant Gervasi d’aquesta setmana?

El dijous a les 18:30 hores arrenca la primera sessió després de l'estiu marcada pel comiat i incorporació de tres nous consellers

Publicat el 16.10.2022 20:16

Política

Sergi Alemany

El districte de Sarrià – Sant Gervasi viurà el dijous 20 d’octubre un nou Consell Plenari, el primer des de l’aturada política durant l’estiu. L’últim ple a la plaça del Consell de la Vila es va celebrar el 14 de juliol. La sessió tindrà lloc a les 18.30 de manera presencial i telemàtica alhora, de manera que veïns que hi vulguin assistir físicament ho podran fer.

Com participar-hi? Les peticions d’intervenció veïnal al Consell Plenari es poden sol·licitar fins a les 18.30 h del dia abans, sempre a través de la plataforma municipal IRIS.

Publicitat

Què s’espera del Ple? 

El Consell Plenari estarà marcat, d’entrada, pel comiat de tres consellers (Joan Teixidor, d’ERC; Cèlia Martínez, PSC-Units per Avançar, i Pablo Notario, Valents) que en les últimes setmanes han anunciat que pleguen abans d’acabar el mandat, i es sumen així a altres 9 dimissions i cessaments produïts en el si dels grups polítics representants a Sarrià – Sant Gervasi des de les eleccions del 2019. Tots els partits, sense excepció, han modificat algun dels seus representants des d’aleshores.

Ordre del dia del Consell Plenari del 22 d’octubre

Què demanarà cada partit polític de l’oposició?

Junts per Catalunya vol que el Govern municipal es comprometi a convocar “abans del proper Consell Plenari” una comissió de seguiment amb veïns, entitats i grups polítics per explicar en quin punt es troba el projecte de recuperació del Tramvia Blau i la reforma de l’avinguda del Tibidabo i la plaça Kennedy.

Esquerra Republicana demanarà que s’insti TMB a revisar el recorregut i els horaris de la línia de bus 131, perquè “respongui millor a les necessitats” del veïnat del barri del Putxet.

Ciutadans proposarà que s’implementi un nou pla de seguretat per protegir els ciutadans, amb més efectius de la Guàrdia Urbana a Sarrià-Sant Gervasi i un millor enllumenat en carrers, parcs i jardins del districte “especialment per a les dones i menors víctimes d’abusos de caràcter sexual”. També demanarà la creació d’una “oficina contra la ocupació il·legal”.

Valents instarà a que s’iniciï un “procés d’escolta i diàleg” amb veïns i comerciants de les places Wagner i Llongueras, a fi de presentar abans del pròxim Consell Plenari del Districte un plantejament d’arranjament que resolgui tots els problemes i incidències d’aquestes places.

El PP reclamarà que el Govern del Districte instal·li una comissaria conjunta de Mossos d’Esquadra i Guàrdia Urbana amb caràcter permanent al barri de Vallvidrera, el Tibidabo i les Planes “per a la recepció de denúncies i vigilància local dels barris de muntanya”.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Allau de retrets al Govern socialista en un ple extraordinari pels incompliments

Maria Eugènia Gay acusa l'oposició de difondre "falsedats" després d'una sessió impulsada per Junts amb un xoc de relats evident

Junts força un ple extraordinari perquè Gay reti comptes sobre els incompliments del mandat

Els juntaires reclamaran al Govern socialista que doni una resposta individualitzada per cada una de les iniciatives que s'han aprovat al Consell Plenari i que no s'han executat

Districte reconeix que la negociació per salvar Can Raventós és “molt complicada”

Maria Eugènia Gay, després de mesos de negociació, admet que la promotora no vol renunciar als seus drets, cosa que complica la solució al conflicte

Pressupostos per al districte i bateria d’obres per al 2026

El novembre polític a Sarrià-Sant Gervasi s'ha caracteritzat pels consells de barri, les discrepàncies entre partits i l’impuls de nous projectes urbans
spot_img

El Monestir de Pedralbes celebra 700 anys d’història

El centenari començarà el 26 de març del 2026, recordant la col·locació de la primera pedra de l’absis de l’església, i acabarà el 3 de maig del 2027, per commemorar l’entrada de la primera comunitat de monges clarisses

“La cuina vegetariana de sempre”: el nou llibre de fra Valentí

La cuina vegetariana tradicional, fruit de les necessitats i de la cultura ancestral del país, ens pot ajudar a ser més prudents en el menjar

Cloenda de l’Any Isabel Llorach

El tancament de l'any ha sigut també una cloenda d’aquella Barcelona que mai no tornarà i que només podem recordar amb nostàlgia

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí