Publicitat

El RACC veu bé “reavaluar” el carril bici de la Via Augusta d’aquí a mig any

El 5è baròmetre del RACC sobre la mobilitat ciclista alerta que alguns carrils bici comencen a estar saturats en hores punta

spot_img

Publicat el 11.7.2023 18:00

Societat

El Jardí

El president del RACC, Josep Mateu, recolza la decisió de Jaume Collboni de no aturar l’obra del carril bici de la Via Augusta i reavaluar-la “d’aquí a sis mesos o un any”, passat un temps del seu funcionament: “Veurem quanta gent l’utilitza”. Ho ha dit en la presentació del 5è baròmetre del RACC sobre la mobilitat ciclista a la ciutat i els seus accessos, presentat aquest dimarts, on ha avalat que “potser cal eliminar” el carril bici de Ganduxer. En xifres, el RACC diu que hi passen 97 persones al dia amb bicicleta.

Publicitat

El 5è baròmetre del RACC alerta que alguns carrils bici comencen a estar saturats en hores punta de trànsit, com és el cas del carril muntanya de la Diagonal, en què passen 313 bicis per hora. Pel que fa a la seguretat viària, sis de cada 10 ciclistes se sent vulnerable quan circula per Barcelona i hi ha més accidents amb tercers. L’estudi, fet amb enquestes a 800 usuaris de la bici, també indica que el nou de cada 10 ciclistes afirma trobar-se sovint vehicles als carrils bici, siguin estacionats o circulant.

Publicitat

El Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) defensa les connexions metropolitanes com un espai “potencial de desplegament de la xarxa ciclista”. Així ho creu el seu director de l’Àrea de Mobilitat, Cristian Bardají, que defensa que la ciutat ja està molt ben dotada de carrils bici i que, amb el creixement de l’ús de les bicicletes i els patinets elèctrics en detriment dels cotxes, el repte resideix en afavorir les connexions entre el Bicing i l’AMBici, el qual encara no està integrat en el servei municipal de bicicletes de la capital catalana.

El nombre de bicis i patinets que circulen pels carrils bici de Barcelona s’ha incrementat un 15% respecte al 2022, segons el baròmetre.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Èxit a l’avinguda del Tibidabo per recordar la Copa Tibidabo de motor i l’absència del Tramvia Blau

Milers de persones han celebrat aquest dissabte la història del motor en una jornada reivindicativa del patrimoni de la mobilitat

La Generalitat prorroga 11 mesos l’estudi de viabilitat del carril bici als Túnels de Vallvidrera

La plataforma Bikevidrera convoca una concentració estàtica el dissabte 13 d'abril a la Porta de Sarrià, punt d'escenificació de la possible unió amb el carril de la Via Augusta

Llum verda al carril bici de la Via Augusta: es mantindrà intacte igual que es va dissenyar

Laia Bonet confirma que l'ús de la infraestructura de mobilitat sostenible és "notable" i ha fet reduir en gairebé un 27% el trànsit de cotxes al tram estudiat

ERC es mostra convençuda que aconseguirà garantir el suport del PSC al carril bici de la Via Augusta

L'estudi de 15.000 euros encarregat a l'estiu per l'Ajuntament ja està acabat i falta conèixer el veredicte
spot_img

La teoria de l’East Side Story

L’evolució cap als humans moderns va fer emergir un llinatge que caminava sobre dues cames, amb mans capaces de manipular amb més precisió

Consell Plenari: estat de les obres i proposicions debatudes

L'última sessió al districte va servir per actualitzar la reforma de Balmes, descartar el CAP de la Bonanova i refermar l'aposta de Defensem Can Raventós

El Taller d’Història de Sarrià insisteix a aturar les obres a l’entrada històrica del Parc de l’Oreneta

Reclama la restauració de l'indret, tant de l'antic hort com del conjunt formalment catalogat i protegit

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]