Societat
El Jardí
El president del RACC, Josep Mateu, recolza la decisió de Jaume Collboni de no aturar l’obra del carril bici de la Via Augusta i reavaluar-la “d’aquí a sis mesos o un any”, passat un temps del seu funcionament: “Veurem quanta gent l’utilitza”. Ho ha dit en la presentació del 5è baròmetre del RACC sobre la mobilitat ciclista a la ciutat i els seus accessos, presentat aquest dimarts, on ha avalat que “potser cal eliminar” el carril bici de Ganduxer. En xifres, el RACC diu que hi passen 97 persones al dia amb bicicleta.
El 5è baròmetre del RACC alerta que alguns carrils bici comencen a estar saturats en hores punta de trànsit, com és el cas del carril muntanya de la Diagonal, en què passen 313 bicis per hora. Pel que fa a la seguretat viària, sis de cada 10 ciclistes se sent vulnerable quan circula per Barcelona i hi ha més accidents amb tercers. L’estudi, fet amb enquestes a 800 usuaris de la bici, també indica que el nou de cada 10 ciclistes afirma trobar-se sovint vehicles als carrils bici, siguin estacionats o circulant.
El Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) defensa les connexions metropolitanes com un espai “potencial de desplegament de la xarxa ciclista”. Així ho creu el seu director de l’Àrea de Mobilitat, Cristian Bardají, que defensa que la ciutat ja està molt ben dotada de carrils bici i que, amb el creixement de l’ús de les bicicletes i els patinets elèctrics en detriment dels cotxes, el repte resideix en afavorir les connexions entre el Bicing i l’AMBici, el qual encara no està integrat en el servei municipal de bicicletes de la capital catalana.
El nombre de bicis i patinets que circulen pels carrils bici de Barcelona s’ha incrementat un 15% respecte al 2022, segons el baròmetre.