Publicitatspot_img
Publicitat
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Reconeixement a la Biblioteca de Collserola: és una de les cinc millors biblioteques verdes del món

Està situada a Vallvidrera i compta amb dos fons literaris especialitzats en natura i sostenibilitat, a més de promoure activitats

Publicat el 23.7.2022 19:24 · Actualitzat el 25.7.2022 22:06

Cultura

Sergi Alemany

La Federació Internacional d’Associacions i Institucions Bibliotecàries (IFLA) ha reconegut aquest dissabte la feina feta des de la Biblioteca Collserola-Josep Miracle per promoure la sostenibilitat ambiental, concedint a l’equipament el reconeixement entre les cinc millors biblioteques verdes del món al costat de centres de Singapur -la guanyadora-, Boston, Brussel·les i Cali. La seva directora, Núria Flò Solé, ha estat l’encarregada de rebre el guardó a Cork (Irlanda), uns dies abans que dimarts comenci a Dublín, la capital, el Congrés Mundial de Biblioteques i Informació, la conferència internacional líder del sector centrada en el compliment del compromís de la professió amb la qualitat i l’accés a la informació.

La Secció de Medi Ambient, Sostenibilitat i Biblioteques de la IFLA ha tingut en compte el projecte Biblionatura que té en marxa la instal·lació amb activitats com la biblioteca de llavors, pionera a Catalunya en la xarxa pública de biblioteques, el club de lectura especialitzat en literatura de natura, el programa de visites escolars i les guies de lectura que es desprenen dels dos fons literaris especialitzats en natura i sostenibilitat que acull l’equipament, amb l’horticultura com un dels punts forts.

Publicitat

«Ser finalistes a nivell mundial és una passada», ha reconegut a El Jardí la directora de la biblioteca. «Estem segures que tenim molt camí per recórrer per donar resposta als reptes més importants que com a societat haurem d’entomar, i volem ser-hi, la biblioteca volem ser actors determinants en la promoció d’aquest canvi tan necessari», explicava Núria Flò a la revista La Vall de Vidre abans de viatjar cap a Cork. La Biblioteca Collserola-Josep Miracle està ubicada a Vallvidrera en un entorn natural, dins del Parc de Collserola.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

spot_img

El primer fruit

"Ens sembla que d’un dia a un altre no hi ha canvis, però sí que n’hi ha. Sempre n’hi ha. Fins que un dia, ens adonem que ja no som qui érem fa un temps": l'opinió de Glòria Vilalta

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí