Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

Records de quan a Bocaccio (i a Sant Gervasi) passava tot

L'exposició 'Bocaccio, el temple de gauche divine', comissionada pel periodista Toni Vall, es pot visitar fins el 13 d’abril al Palau Robert

Publicat el 16.1.2020 14:22 · Actualitzat el 23.7.2024 21:09

Cultura

Juanjo Compairé

Aquest dimecres s’ha inaugurat al Palau Robert l’exposició Bocaccio, el temple de la Gauche Divine, al mateix temps que es presentava el llibre del periodista Toni Vall, Bocaccio, on passava tot. L’exposició estarà present fins al 13 d’abril.

Tant el llibre com l’exposició pretenen rememorar un període de la història de la ciutat (Bocaccio va existir des del 1967 fins al 1985) on el barri de Sant Gervasi era un dels tres vèrtex del triangle (els altres dos serien la Costa Brava i Eivissa) on es va desenvolupar allò que Joan de Sagarra anomenaria irònicament “Gauche Divine”: un conjunt d’intel·lectuals, creadors, escriptors, músics i “vividors”, en paraules de Teresa Gimpera, “musa” de la discoteca. Ella mateixa, una de les accionistes de la discoteca Bocaccio, juntament amb el principal impulsor, Oriol Regàs, recorda com va sorgir la idea d’aquesta discoteca, en un viatge en vaixell a Eivissa. I com aquest conjunt heterogeni es reunia sovint a la casa que l’Oriol tenia a Calella de Palafrugell.

Publicitat
Toni Vall amb alguns dels logotips de la marca Bocaccio © Juanjo Compairé

En paraules de Toni Vall, l’autor del llibre i propietari de la major part dels objectes de l’exposició, aquest grup era el mateix que passejava per altres pols d’atracció del mateix Sant Gervasi, com ara la Cova del Drac i tot el carrer Tuset, rebatejat llavors com a “Tuset Street”. Si Bocaccio esdevindria amb el temps una veritable “factory” de producció cultural, on van sorgir editorials, cases de discos, promocions de concerts, fins i tot viatges etc; si hi va passar gran part del boom de la literatura llatinoamericana, podem dir que llavors en aquesta part de Sant Gervasi “passava tot”.

Toni Vall als miralls dels lavabos del Bocaccio © Juanjo Compairé
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Assaig i error en la cruïlla de l’experimentació material i la poètica de l’error

L'Espai Blanc de l'ESDAPC acull fins al 12 de juny una exposició coral nascuda de la col·laboració entre dues assignatures de tercer curs

Crida de Radars per recuperar voluntaris i combatre la soledat de la gent gran a Sant Gervasi

El projecte comunitari treballa per reconnectar les persones grans amb el barri i trencar la soledat no desitjada

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf
spot_img

L’esvoranc de l’L9 ha afectat 300 veïns i una setantena es troben allotjats en hotels de Sant Gervasi

El Punt d’Informació Ciutadana ubicat al Centre Cívic Vil·la Florida, habilitat el mateix dia de la incidència, romandrà obert fins que es produeixi el retorn als habitatges

Les recomanacions de la Casa Usher per aquest estiu

Un recull de llibres ideals per ser els millors companys de viatges d'aquestes vacances, tria la teva pròxima aventura, busca una bona ombra i comença a gaudir!

Casa al carrer de Pomaret, 14: característiques i curiositats

El carrer santgervasienc conserva un conjunt de cases modernistes construïdes per l’alta burgesia catalana entre finals del 1800 i principis del 1910

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí