Publicitat

Sarrrià comptarà amb una estació de control d’aigües residuals

L'objectiu és avançar en la detecció precoç de nous brots i analitzar la correlació entre la qualitat de les aigües residuals, la qualitat de vida i els hàbits ambientals

spot_img

Publicat el 6.8.2020 6:00

Societat

El Jardí

Barcelona està analitzant la presència de la covid-19 en aigües residuals i de bany per avançar en la detecció precoç de nous brots. En aquest sentit, sha començat a estudiar l’impacte del coronavirus als barris. Per fer-ho, al setembre s’instal·larà una primera estació de qualitat d’aigües residuals a Poblenou i, més endavant, s’habilitaran dues més als barris de Sarrià i el Carmel.

Publicitat

L’estudi se centra en analitzar la correlació entre la qualitat de les aigües residuals, la qualitat de vida (dieta, salut, antibiòtics…) i els hàbits ambientals com l’ús de tovalloletes, olis o greixos. L’extracció d’aquestes dades permet fer campanyes de sensibilització ciutadana per evitar l’abocament de residus impropis al clavegueram.

Publicitat
Estació de control instal·lada a la platja de Barcelona © Ajuntament BCN

 

Fins al moment hi ha dues estacions d’anàlisi de la qualitat de les aigües de bany, instal·lades a les platges del Somorrostro i el Bogatell.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El Jardí 115, març de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/04/El-Jardi-115_Marc25_0403.pdf

El Jardí 114, febrer 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/03/ElJardi114_Febrer25_0402.pdf

El Jardi 113, gener de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/02/El_Jardi_113_gener2025.pdf

El Jardí 112, desembre de 2024

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/01/ElJardi_112_desembre2024_v2.pdf Descarrega
spot_img

El carrer de Ballester: història, curiositats i present

En els darrers anys, en convertir-se en un carrer de plataforma única i prioritat per als vianants, s’hi ha pacificat el trànsit i els edificis històrics que encara restaven es mostren en la seva esplendor

L’Ajuntament impulsa quatre noves estacions de Bicing a Sarrià–Sant Gervasi

El servei de bicicleta pública arriba a 8.000 bicicletes i amplia cobertura en zones altes de la ciutat

Els partits polítics de Sarrià-Sant Gervasi fan balanç en l’equador del mandat

Després de dos anys d'alcaldia de Jaume Collboni, els consellers de Junts, PP, PSC, BComú i ERC miren al passat i fan propostes de futur

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]