Publicitat

Segueix el problema del barraquisme

spot_img

Publicat el 19.3.2018 11:18

Notícies del barri

Juanjo Compairé

©Juanjo Compairé
El Jardí segueix l’evolució del problema del barraquisme a tocar de la plaça Bonanova, del qual vam informar al febrer.

Tenim per un costat el bloc de color fosc, els okupants del qual anomenen “El kubo” (o bé, KCN). És, recordem-ho, un antic edifici d’oficines que ja porta més de 5 anys okupat i que es troba clarament en zona verda, segons el Pla General metropolità. Sembla ser que els seus habitants han canviat, que hi ha hagut una amenaça de desallotjament i una reokupació. En tot cas, busquen arguments ideològics per tal de mantenir-se al bloc i han trencat la seva discreció habitual: darrerament han aparegut nombroses pancartes a la façana, contra l’especulació i reclamant solidaritat amb els romanesos. Una d’elles, penjada al terrat diu: “Okupas y rumanas, hermanas”. A la calçada del carrer Sant Joan de La Salle podem veure pintades amb el lema: “El kubo no muere”.

Publicitat

Els barraquistes
El mes de febrer –fred, pluges i nevades- ha estat molt dur, especialment si pensem en persones que viuen pràcticament a la intempèrie, en barraques autoconstruïdes. Sembla que ha augmentat el nombre de romanesos que hi viuen, fins a una quinzena, de tres branques del mateix clan familiar. Entre ells, dues criatures que sembla que no dormen allà. Segueixen practicant el negoci de la ferralla, tot i la pressió veïnal. L’organització sembla tenir el centre al Carmel i el solar compleix el paper de dipòsit de recollida i descàrrega.

Publicitat

Els veïns
La gent de l’entorn segueix molt enfurismada amb la situació. Per una banda, uns quants volen seguir la via legal, denunciant que l’Ajuntament té obligació d’intervenir-hi com a responsable d’“El control dels immobles en mal estat, estiguin o no edificats” (carta de Barcelona) i del medi ambient, cosa que inclou –ens comenta el Sr Eugenio Monfort, veí- el control sanitari, clarament en perill per la presència dels barraquistes en condicions del tot insalubres.
Alguns altres intenten pressionar els barraquistes perquè marxin: quan carreguen ferralla els graven i truquen la Guàrdia Urbana, que els decomissa el material i els posa multa. El Jardí ha estat testimoni d’aquests fets i ha tingut accés a una d’aquestes multes, de 75€, corresponent a 1,1 tones de ferralla requisada.
El cap dels barraquistes se’ns queixava amargament d’aquestes intervencions de la G.U., mentre al costat nostre seguien entrant carretons carregats de material. Sentíem els operaris que repetien com un mantra la mateixa frase: “Trabajo, trabajo; nosotros no robamos, nosotros trabajamos”.

Solidaritat veïnal

Amaya Delgado. ©Juanjo Campairé

Amaya Delgado, propietària del bar Bisu-Bisau, situat davant del solar, per contra, està fent recaptes a través de facebook, per aplegar roba d’abric, mantes, tendes de campanya, edredons, jaquetes. Ella mateixa està admirada de la resposta, molt superior a l’esperada.
La veritat, però, és que tant uns com altres critiquen la inacció municipal, que segueix adduint que allò és propietat privada. Fins a quan haurem d’esperar que el problema s’allargui i potser s’aguditzi? Tenim davant un problema social, humà i sanitari i no podem esperar més.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’Ajuntament millorarà el paviment de Via Augusta i República Argentina durant les vacances de Setmana Santa

Les actuacions es beneficiaran de la davallada de la mobilitat i tindran lloc durant els dos caps de setmana

Més de 10 associacions de Collserola reclamen a l’Ajuntament una rebaixa en les restriccions per la pesta porcina

Els veïns exigeixen que no es restringeixi la mobilitat, i demanen a l'administració una millora del servei de neteja per fer front al brot

El 14è Sopar de Llenties Solidàries al Sant Ignasi recapta gairebé 30.000 euros per a infants i joves de Badalona

El sopar va reunir 758 persones en la principal cita solidària de l'any per al Centre Sant Jaume

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf
spot_img

“El tresor amagat”, un conte que et fa perdre la noció del temps

La sarrianenca Eulàlia Tramuns presenta una història que combina papiroflèxia i aprenentatge matemàtic

L’Ajuntament millorarà el paviment de Via Augusta i República Argentina durant les vacances de Setmana Santa

Les actuacions es beneficiaran de la davallada de la mobilitat i tindran lloc durant els dos caps de setmana

Els armolls: característiques i usos

Actualment són una verdura molt poc conreada a les nostres hortes, ja que ha estat desplaçada per les bledes i pels espinacs

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí