La mirada jove
PIJ Sarrià – Sant Gervasi
A les facultats d’educació es debat sobre què significa ser jove. És una pregunta a fer-se, certament, si has de treballar amb aquest sector de la població. La publicitat, que és un sector ben diferent al de l’educació, també ho debat avui en dia, però per motius diferents: n’usa les conclusions com a forma de vendre. I és que la joventut, malgrat escapar-se d’una definició concreta, es tracta com un do atractiu i, a la vegada, com a forma fràgil a protegir i a guiar. Per tant, podríem concretar que es mou entre dues coordenades coincidents en els anys posteriors a la infantesa. D’una banda, la joventut és un esperit que va carregat d’entusiasme, ganes de fer, de vitalitat —això és el que reivindicava el flamant premi Nobel de literatura, Bob Dylan, a la cançó Forever Young; és també un dels grans estímuls publicitaris dels quals parlàvem abans. L’altra coordenada correspondria a una barreja de potencialitat i plasticitat: de cop i volta les capacitats s’accentuen i s’és capaç de tot, es rep qualsevol estímul amb els braços oberts. És per això que la tasca educativa i informativa és crucial en aquesta edat: com més coses se sàpiguen i s’experimentin, com més responsabilitats, riscos i plaers tinguin a l’abast, més increment de potencialitat, es renovarà l’entusiasme i, en conseqüència, més mantindran aquest esperit.
És en aquest sentit que la tasca dels Punts d’Informació Juvenil mira de ser transversal i, a la vegada, intenta oferir i posar a l’abast dels joves tot allò que els pugui fer créixer mantenint l’esperit vital i les ganes de fer; per així aconseguir que puguin ser joves encara més.