Dissabte 20, abril 2024
18.4 C
Sant Gervasi
18.4 C
Sarrià
Publicitat

Sobre el turisme

Preguntem als polítics com gestionarien ells el turisme a la ciutat i al districte

Carme Rocamora
Carme Rocamora
El primer dia de classe a la UAB em van preguntar perquè volia ser periodista. Suposo que per aquell ideal d’intentar donar veu a aquells que els hi han tret, o bé perquè són ignorats, o bé perquè no se’ls sent prou. He tingut la sort de practicar-ho, amb més o menys destresa, aprenent a mitjans com La Vanguardia, Europa Press o ElNacional.cat. Actualment, treballo com a redactora de política a Nació. I continuo aprenent dia a dia a El Jardí, el diari que m’ha mostrat que cadascuna de les coses que passen als barris, per petita que sigui, mereix ser explicada.

Publicat el [wpdts-custom start="post-created" format="j.n.Y G:i"]

Política de barri

Carme Rocamora (@CarmeCRS)

El nostre districte no és dels que més es caracteritzi precisament per tenir una gran taxa de turisme comparat amb altres de Barcelona. Això pot ser més o menys beneficiós per Sarrià – Sant Gervasi, ja que per una banda, el barri no pateix un problema que sí pateixen altres barris de Barcelona: el turisme excessiu. Però per l’altra, pot ser negatiu perquè això suposa que el districte no es pot beneficiar del turisme que arriba a Barcelona, ni a nivell cultural, ni econòmic, ni social. Com s’hauria de gestionar aquesta situació? S’hauria de potenciar més el turisme al districte? Quin tipus de turisme?

Publicitat

Daniel Mòdol

Publicitat

Barcelona és una destinació turística per excel·lència. Volem un turisme ampli; no parlem sols de compres, ni de creuers, parlem d’un turisme que vol visitar la ciutat i els seus racons, fixant-se en els valors que ens diferencien i donen un valor complementari a la simple visita turística. Un turisme respectuós amb qui viu a la ciutat, especialment en els punts amb més afluència de turisme. Hem d’oferir la possibilitat d’experimentar una visió general de la ciutat i potenciar així els nostres barris per transmetre que Barcelona és una ciutat diversa, acollidora, compromesa amb els seus veïns i veïnes, i orgullosa de tots els barris, amb les seves diferències, que fan precisament que la nostra ciutat sigui diferent i simpàtica. Sarrià-Sant Gervasi és un districte per descobrir, amb un turisme que es diferencia al turisme de compra o d’oci, posant en valor els nostres aspectes urbanístics, arquitectònics i culturals

Clara Morató 

En primer lloc cal tenir en compte el caràcter transversal del turisme, relacionat amb polítiques públiques molt diverses (l’habitatge, el medi ambient, el transport…), malgrat que habitualment s’enfoca amb una perspectiva exclusivament economicista. Això el deixa en mans de les lleis de l’oferta i la demanda més neoliberals alhora que és poc regulat per l’administració pública. Des de la CUP-Capgirem-Barcelona apostem per una regulació més estricta, responent a una perspectiva global i que permeti caminar cap al decreixement i un model turístic més respectuós amb l’entorn físic i social. Assegurant la sostenibilitat i unes condicions dignes de treball. Un turisme que socialitzi els guanys, i no pas les despeses o els efectes negatius, com ha fet fins ara. Limitant i prevenint els seus impactes negatius, alhora que reinvertim en les necessitats socials dels barris, promovent la participació proactiva i garantint el dret a l’habitatge de les veïnes. Aquí podeu trobar més informació.


Guillem Casals, ERC

Sempre hem defensat que el turisme no ha de ser necessàriament dolent per la ciutat. De fet, el que ens preocupa, i molt, són els pèssims efectes per al veïnat del turisme descontrolat que acaba, malauradament, expulsant a veïns i veïnes dels barris on han viscut tota la vida. Per fer front a la situació, cal que apostem plegats per un turisme que sigui respectuós amb les persones que viuen a la ciutat. És necessari doncs apostar per un turisme sostenible i de qualitat, que escapi dels pols turístics i de les ofertes econòmiques, i aposti decididament pel coneixement de la ciutat. Creiem que la solució passa per descentralitzar el turisme a la ciutat, i que arribi a tots els barris. Un turisme cultural o gastronòmic, per exemple, atesa la magnífica oferta de la ciutat, i que doni a conèixer barris i viles barcelonines. Que acabi repercutint en aquestes zones, aportant recursos al petit comerç, i donant un coneixement més ampli de la ciutat que escapi de les grans atraccions turístiques

Joan Manel del Llano

El turisme genera oportunitats i reptes, i cal gestionar-lo per garantir-ne el retorn social. Per tal de fer-lo compatible amb els usos quotidians dels residents de Barcelona, l’Ajuntament ha adoptat l’Estratègia Territorial de Gestió Turística. Sarrià – Sant Gervasi presenta racons i elements patrimonials d’interès i atrau visitants interessats en la ciència i tecnologia, a banda de les possibles sinèrgies en l’àmbit educatiu i mèdic. També és un districte visitat pel seu comerç, restauració i oferta d’oci i d’equipaments culturals. Cal cercar nous atractius per distribuir millor les concentracions de visitants a determinats punts de la ciutat, i aquests atractius poden estar a prop dels llocs més congestionats, en un districte com el nostre. Així, cal vigilar la congestió dels espais, perquè el turisme excessiu no és bo ni per a la convivència amb el veïnat ni per al mateix turisme, ja que la massificació comença a assenyalar-se com a aspecte negatiu de la seva visita.

Boris Valls, PP

El turisme ens ha ajudat a situar Barcelona al món i aixòens ha beneficiat en molts aspectes. Em costa entendre la mania que tenen alguns polítics en renegar de tot allò que ha permès a Barcelona ser més competitiva davant d’altres grans metròpolis. El sector turístic aporta molta riquesa, no només econòmica, sinó també cultural. Els problemes sempre esdevenen quan no s’aplica una política pública correcta que ajudi a ordenar i descentralitzar el turisme, apostant per un turisme de qualitat. Molts experts en la matèria han recomanat descentralitzar el turisme cap a altres punts de la ciutat i l’àrea metropolitana per oxigenar aquells barris on hi ha una elevada concentració de turistes. A Sarrià-Sant Gervasi ens podem beneficiar d’aquesta descentralització però s’ha de fer ordenadament i tenint en compte les característiques pròpies de cada barri. Per això també hauríem de deixar de posar traves a l’oferta cultural i comercial del districte

Mercè Escofet

Des del grup municipal Ciutadans, som conscients que el turisme ha experimentat un creixement continuat, convertint-se així, en un dels principals motors de l’activitat econòmica de Barcelona. Tot i que al costat dels seus indiscutibles beneficis econòmics, també s’han d’esmentar els efectes no desitjats, a causa de la seva concentració en alguns districtes, la falta de planificació, la falta de previsió del seu impacte i el repartiment desigual de les càrregues i guanys que genera. Tenint present aquesta realitat, Ciutadans defensa un turisme integrador socialment, que respecti la convivència de tots els veïns i veïnes i que revitalitzi tots els districtes de Barcelona equitativament.

Jordi Martí

Barcelona és una ciutat d’un gran atractiu turístic. El turisme representa el 12 % del seu PIB, per la qual cosa és una activitat econòmica de primer nivell que cal gestionar correctament, atès que també provoca externalitats negatives, especialment en alguns barris del centre de la ciutat. Sarrià-Sant Gervasi no compta amb cap dels més grans atractius turístics de la ciutat, però té punts d’interès amb gran potencial com la zona de l’Avinguda Tibidabo, el Parc d’Atraccions, el mateix Parc Natural de Collserola o el Parc del Castell de l’Oreneta, i edificis singulars d’estil modernista. Creiem que és positiu promoure la desconcentració territorial de l’activitat turística per tal de fer arribar els seus beneficis als diferents barris, així com reduir els impactes negatius als barris més cèntrics. Des del Partit Demòcrata PDeCAT apostem pel turisme de qualitat, així com per destinar més recursos derivats del turisme a la millora dels barris que pateixen més pressió turística

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí