Divendres 26, abril 2024
11.2 C
Sant Gervasi
11.1 C
Sarrià
Publicitat

Sobre els nous carrils bicis

Publicat el [wpdts-custom start="post-created" format="j.n.Y G:i"]

Política de barri

Carme Rocamora (@CarmeCRS)

Aquest estiu s’han preparat alguns metres de carril bici a Sant Gervasi, alguns estan en funcionament, com el de l’avinguda Pau Casals, altres estan a punt d’entrar en funcionament, com al carrer Doctor Fleming, i altres estan en preparació, com al carrer de Ganduxer. És conegut que aquestes accions es fan amb diners de la Comunitat Europea, però també formen part del programa de Barcelona en Comú.
— Esteu d’acord de la manera què es fa als barris de Sant Gervasi?
— Té gaire sentit fer carrils bicis en carrers pacificats o amb velocitat màxima de 30 km/h, com a Pau Casals?
— Penseu que, on fan falta els carrils bici, són a les grans vies de circulació com la Via Augusta, General Mitre, Balmes o Muntaner?

Nota: el grup Ciutadans-Sarrià Sant Gervasi aquest mes no participa d’aquesta col·laboració atès que la seva responsable de comunicació ens ha traslladat que tenen directrius de no fer articles ni col·laboracions en precampanya i campanya.

Publicitat

Montse Cantín i Mas, GMD
Barcelona, amb els seus deu districtes, és una ciutat mediterrània on la mobilitat amb bicicleta és agradable durant tot l’any malgrat la seva complexa orografia. Creiem que la bicicleta ha de ser un transport cada vegada més habitual a la nostra ciutat tant per a ús diari com de lleure, contribuint a una mobilitat més àgil i sostenible. Des del Grup Municipal Demòcrata apostem per implantar només aquells carrils bici que siguin estrictament necessaris i sempre de manera acordada amb els veïns, que és precisament el que no ha passat últimament. Cal aprofitar aquells itineraris de 30 km/h que ja són zones pacificades per dirigir-hi la circulació de bicicletes i evitar així haver de crear carrils bici que generin més problemes que solucions, com ha passat a l’Avinguda Pau Casals. Finalment, convé no oblidar que la bicicleta ha de ser compatible amb el bon funcionament d’altres formes de mobilitat de la ciutat, especialment amb el transport públic que ha de ser 100% eficient i sostenible.​

Publicitat

Óscar Ramírez, PPC
El desplegament dels carrils bici ha estat un despropòsit, ja que s’han pintat carrils bici sense el consens ni la participació de veïns i comerciants. Un clar exemple és el d’Avinguda Pau Casals, que es va executar aquest agost d’esquena als veïns i comerciants, amb l’eliminació de places d’aparcament i problemes de circulació, en un carrer que era zona 30 i que no necessitava aquesta infraestructura ciclista, doncs la circulació ja es trobava pacificada, a més que existeix una xarxa per bici a Diagonal que dóna suficient cobertura. Altres exemples a Sant Gervasi són els carrils bici previstos a Ganduxer, Dr. Fleming, Santaló o Bonanova i que poden tenir una greu afectació al trànsit, mobilitat, aparcament i el comerç, per això des del PP vam presentar al darrer plenari una iniciativa, que va ser aprovada, per replantejar els criteris dels nous carrils, elaborant prèviament un informe de mobilitat i comptant amb la participació dels afectats. Tenim nou regidor de districte, esperem que compleixi els acords assolits per majoria i acompleixi aquesta iniciativa.

Guillem Casals, ERC
Des d’Esquerra Republicana sempre hem apostat per pacificar els carrers de Sarrià – Sant Gervasi. És necessari, per salut, reduir la quantitat de vehicle privat que circula a la ciutat, sent conscients que Sarrià – Sant Gervasi assumeix les entrades de Rondes –del Mig i de Dalt- i l’entrada del Vallès via túnels de Vallvidrera o per carretera. Això sumat a la gran quantitat d’escoles i a la manca de xarxa Metro. És per això que cal repensar el districte i és cert que els carrils bici són una de les maneres. Sent conscients, però, que Sarrià – Sant Gervasi té un gran desnivell i que els carrils bici en pujada no acostumen a ser molt utilitzats, a excepció de les bicicletes elèctriques. Cal apostar per carrils en vies horitzontals, sent sempre segurs –ben senyalitzats i ben protegits-, o grans vies que ho permetin. Igual de necessari és que la implantació d’aquests carrils es faci de manera consensuada amb el veïnat i ben comunicada a la zona que afecti.

Joan Manel del Llano (BComú)
La xarxa de carrils bici que s’està desplegant és una infraestructura bàsica per fer una ciutat més sostenible i saludable, i pensem que el treball tècnic entre el Districte i l’Àrea de Mobilitat és adequat, perquè han estudiat detalladament els carrers en què es podien implantar nous carrils bici a partir de la xarxa esbossada pel pla de mobilitat urbana de Barcelona. Sobre si els carrils bici han de situar-se en carrers pacificats o en grans vies, es decideix en cada cas. En casos com el de Pau Casals, si hi ha espai suficient, es prefereix segregar l’espai per a la bicicleta, perquè millora les condicions de seguretat i el poden usar persones que se senten insegures a la calçada i que avui trobem a les voreres. En tot cas, estem teixint una xarxa de ciutat perquè el 95% de la població pugui utilitzar la bicicleta amb seguretat i amb un carril bici a un màxim de 300 m de casa.

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.