Publicitat
spot_img

Teresa Cunillé rep la Medalla Centenària de la Generalitat: “He fet coses molt maques”

L'actriu i veïna del Farró celebra la seva trajectòria acompanyada d'amics i familiars

Publicat el 19.2.2025 19:05

Cultura

El Jardí

L’actriu Teresa Cunillé i Rovira ha rebut la Medalla Centenària de la Generalitat de Catalunya, en reconeixement de la seva vida i trajectòria professional. La cerimònia ha tingut lloc aquest dimarts al Palau Marc, la seu del Departament de Cultura, on s’han reunit amics i familiars de l’entorn creatiu de l’actriu.

En declaracions als mitjans de comunicació, Cunillé ha assegurat que la professió li ha donat molts records “preciosos“. “Jo des de que tenia 14 anys que vaig començar amb el meu pare, la meva vida sempre ha sigut el teatre. He fet coses molt maques en teatre, molt”, recorda Cunillé.

Publicitat

“És un honor fer aquest reconeixement a la Teresa Cunillé, un homenatge en forma de Medalla Centenària, que és el reconeixement i l’agraïment de la Generalitat de Catalunya a la seva trajectòria”, ha destacat Sònia Hernández, la consellera de Cultura. La consellera també ha aprofitat l’ocasió per posar en valor la influència de Cunillé. “Teresa Cunillé forma part d’aquesta generació que es van obrir pas en diversos àmbits de la nostra vida quotidiana i van contribuir a normalitzar la presència i la participació de la dona en tots i cadascun dels espais”, ha afegit. Així mateix, durant l’acte, les autoritats han rememorat els nombrosos reconeixements que ha rebut l’actriu al llarg de la seva carrera professional. “Ens evidencien que la cultura és més rica amb la seva aportació. Teresa Cunillé representa una sèrie de valors que ens fan millors com a societat”, ha conclòs Hernández.

Teresa Cunillé, l’actriu que més cops ha actuat al Teatre Romea

Teresa Cunillé i Rovira és una actriu catalana amb una gran trajectòria professional. Va néixer a Sabadell el 1924, va iniciar la seva carrera professional com a actriu l’any 1951, al Teatre Romea, i es va retirar amb 83 anys. Ha treballat en més de 100 obres de teatre i ha rebut una gran quantitat de premis, entre ells la Creu de Sant Jordi, la Medalla al Mèrit Escènic de la Ciutat de Sabadell, el Premi Serra d’Or i el Premi Margarida Xirgu. El 2013 va ser elegida actriu emblemàtica dels actes de celebració del 150è Aniversari de la creació del Teatre Romea, pel fet de ser l’actriu que més obres ha estrenat en aquest teatre. El 2018 Teatre Romea crea el Premi Teresa Cunillé, al millor treball d’història del teatre en català.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El sarrianenc Oriol Pla, primer català guanyador d’un Emmy

La sèrie, disponible a Disney+, ofereix una versió ficcionada de Giner, encarnat per Pla, que al llarg de sis episodis acompanya l’espectador en un recorregut dolorós però terapèutic

Així era Sarrià-Sant Gervasi al segle XX

La sèrie "Recapturant" explica l'evolució del districte a través de la fotografia històrica

S’aprova l’enderrocament de l’edifici auxiliar de la Casa Tosquella

A banda, la rehabilitació del recinte com a casal de gent gran començarà l'estiu de 2026

En caiguda lliure

El relat d'Elsa Corominas sobre la voluntat d'actuar quan presencies una agressió masclista
spot_img

La font de la plaça Molina

Descobreix com una gran font construïda per iniciativa popular el 1874, amb escuts, piques, una placa de marbre desapareguda i el record del moviment d’avantguarda Dau al Set, forma part del mosaic de memòries de l'indret

Carnaval a Sarrià – Sant Gervasi 2026: totes les activitats

Una programació diversa i descentralitzada que omplirà els barris de festa, música, disfresses i activitats per a totes les edats

Fent camí cap als nostres propòsits

"Una manera de fer camí, a casa i a la vida, és buidar. Quan buidem, deixem pas a noves oportunitats. Fem espai per al camí. Fem el camí més fàcil": l'article de Glòria Vilalta

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí