Publicitat

Monika Lao presenta l’àlbum “Tretze” a la Casa Orlandai

Un àlbum singular i intimista

spot_img

Publicat el 14.6.2022 13:30

Cultura

El Jardí

La pianista i artista multidisciplinar catalana Monika Lao presenta aquest vespre el seu primer àlbum, Tretze, un treball singular i intimista, a l’emblemàtica Casa Orlandai de Sarrià, Barcelona, a les 19 h.

Publicitat

Amb el títol Tretze, l’egarenca ens proposa viatjar pel camí de les emocions amb els enregistraments de les seves pròpies composicions per a piano, amb un estil definit, després d’anys de formació i per una personalitat desbordant. A la presentació, la interpretació pianística es fusionarà amb un petit tast de les habilitats en dansa aèria de l’artista. La prestigiosa discogràfica independent Columna Música, centrada a potenciar el patrimoni musical català, edita i publica aquest singular compacte.

Publicitat

Amb una dilatada carrera a l’esquena, Lao ens suggereix reflexionar sobre la idea de “la dissort”, que l’ha acompanyada en diverses circumstàncies. Així, neix el seu primer àlbum, format per 13 composicions i que pren aquest mateix número pel títol. El tretze és una xifra que remet a la mala sort, però també a la benastrugança, a l’esperança. Els entrebancs que s’ha anat trobant al llarg de la seva carrera l’han ajudat a definir el disc, amb una complexitat emotiva i un rerefons que ensenya com és possible abraçar l’infortuni i generar-ne un interessant resultat artístic.

La música de Tretze no pretén ser elitista, busca connectar amb un públic popular i ser d’una fàcil escolta. Les peces, amb el piano com a protagonista únic, contenen influències de moltes èpoques diverses: des del barroc fins a la música contemporània, passant per l’impressionisme de Ravel o Debussy, i amb taques de la música per a bandes sonores i pop. Es tracta d’unes composicions inquietes, plenes de força, de contrastos, rítmiques, de poca durada i poc repetitives que s’allunyen de la popular música minimalista. Algunes peces van néixer a raig, de forma totalment inspirada i d’un impuls creatiu, d’altres són fruit d’una minuciosa feina compositiva i d’una meditació artística que arriba fins als més petits detalls. És per això que ens trobem davant d’una proposta musical difícil d’encasellar, igual que Lao com a artista, però que, ben segur, no deixarà indiferent a ningú i emocionarà el públic.

En la presentació Monika Lao comptarà amb el suport i intervenció de artistes amics, com Francina Jaumandreu, Joan Martínez, Laia Camps, Joaquim Villalta, Josep Jarque, entre altres.

Més informació aqui

Notícies relacionades

El Jardí 115, març de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/04/El-Jardi-115_Marc25_0403.pdf

El Jardí 114, febrer 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/03/ElJardi114_Febrer25_0402.pdf

Concert dels “valsos Boston” de Clifton Worsley en el centenari de la seva mort

L'Acadèmia Barcelona Concertante acull un homenatge conduït pel musicòleg Joan Montón

El Jardi 113, gener de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/02/El_Jardi_113_gener2025.pdf
spot_img

Sarrià-Sant Gervasi, el segon districte amb menys avortaments en joves registrats el 2023

Paral·lelament, Barcelona assoleix la taxa més elevada des de l'any 2016, segons l'ASPB

La torre Ignacio Portabella

L'estil de la casa situada a l'avinguda Tibidabo i construïda per Josep Pérez i Terraza és una barreja d'influències que van des de l'historicisme i l'eclecticisme fins al modernisme

Els carrers de Casetes i Pelfort, el camí que unia les masies fins a la riera de Vallvidrera

Al segle XIX, el mas de la cooperativa Can Pujades era la principal finca d'aquesta zona

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí