Publicitat
spot_img

Treure les motos de les voreres i que no quedin llocs on aparcar

La falta d'aparcaments a la calçada i l'ocupació de molts d'ells pel motosharing seran els principals problemes a l'hora de treure les motos de les voreres

Publicat el 17.5.2020 15:26

Societat

Carme Rocamora

Aquest dimecres l’Ajuntament de Barcelona anunciava que es retiraran les motos de les voreres de 24 àmbits de la ciutat per aconseguir guanyar fins a 43.000 metres quadrats d’espai per al vianant.

Fa temps que el consistori d’Ada Colau parla de la necessitat de treure aquests vehicles de les voreres, però amb el coronavirus i la necessitat d’ampliar espai per garantir la distància de seguretat, s’ha posat les piles. Al districte, la mesura afecta a Via Augusta-Plaça de Castelló (Galvany) i al carrer Sant Gervasi de Cassoles (Bonanova): aparcar en aquests llocs pot comportar que se t’enduguin la moto i una multa de 100 euros.

Publicitat

És necessari retirar les motos o si més no sancionar qui no les estaciona bé: força usuaris les deixen aparcades d’una manera que obstaculitza molt el pas del vianant, en contra de com ho defineix l’ordenança. L’altre dia precisament el periodista Carlos Márquez apuntava una reflexió al seu perfil de Twitter, la de retirar i sancionar aquelles motos que estan mal aparcades, però no totes:

Sigui com sigui, l’Ajuntament va explicar també que arran de la retirada de motos de voreres s’habilitaran 500 nous aparcaments a la calçada, que de ben segur seran necessaris i possiblement insuficients, entre altres qüestions perquè aquí hi entra en joc també el motosharing, en creixement absolut i amb noves empreses que s’estan incorporant al mercat. En aquest sentit un veí del districte m’enviava aquest matí fotografies del passeig de Sant Gervasi i el carrer Esperança: fileres d’aquestes motos d’empreses ocupant els aparcaments.

El mateix veí m’acompanyava les fotos amb un comentari dient que entén que l’Ajuntament s’estigui posant estricte amb les multes, però alertava que alhora “l’empresa privada monopolitza els espais públics d’aparcament”. A més explica, com a coneixedor de la zona, que el problema es cronifica a la part alta del districte, el límit del servei de motosharing a Barcelona.

L’Ajuntament va atorgar al febrer 6.958 llicències a 21 empreses de motosharing de forma equitativa: cadascuna pot disposar d’una flota de 331 vehicles, “amb l’objectiu de protegir l’espai públic i establir unes condicions de desplegament que evitin la seva concentració en determinades zones de la ciutat” apunta el consistori.

Motos de Yego i Ecooltra al carrer Esperança © Adrià Ariño

La presidenta de JxCat a l’Ajuntament de Barcelona, Elsa Artadi, va demanar després de saber-se que l’Ajuntament multarà les motos aparcades en vorera, que es tracti aquest vehicle com a “aliat” i no com un element a perseguir en aquesta desescalada.

“És una irresponsabilitat avançar de cop en treure les motos de les voreres sense oferir alternatives d’aparcament”, deia Artadi, que en aquest sentit va recordar consensos anteriors de l’Ajuntament en el marc del Pla director de la Moto, en què s’havia parlat d’acompanyar el procés de fer fora les motos de les voreres a través d’un un pla específic d’aparcaments, en superfície i subterranis.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Barcelona homenatja els alcaldes de l’etapa democràtica amb la Medalla d’Or 

Joan Clos, Jordi Hereu, Xavier Trias i Ada Colau reben la màxima distinció de la ciutat en un acte marcat per homenatges i alguna tensió

L’Ajuntament descarta un nou CAP a la Bonanova per aquest mandat

Els veïns defensen que és un barri amb una "població envellida" amb dificultats per desplaçar-se fins al centre de Vallcarca

Sarrià-Sant Gervasi disposarà de sis nous espais d’ombra abans de l’estiu

L'actuació s'emmarca en el Programa d'Ombres i s'efectuarà a diverses àrees de joc i escoles del districte

Entitats veïnals denuncien el bloqueig de l’Ajuntament a demandes dels pressupostos participatius

Diverses associacions de la ciutat han presentat una queixa formal a la Sindicatura de Greuges
spot_img

Nadal 2025 a Sarrià-Sant Gervasi

Aquest desembre i gener, el Districte es torna a omplir de màgia amb una àmplia programació d’activitats nadalenques que ompliran places, carrers, centres cívics i equipaments dels sis barris

Quan Nadal em torna a trobar 

El relat de Maria Àngels Viladot

Retrat del carrer Saragossa a través de les seves botigues als anys 30

El clàssic colmado petit i atapeït; la farmàcia amb els bolados, el sucre candi i els remeis casolans; o la lleteria, amb els matons i les merengues, la bravada de vaca, el munt d’estris per servir la llet i la imatge de la quitxalla fent giravoltar la lletera plena pel carrer

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí