Dilluns 13, maig 2024
17.9 C
Sant Gervasi
17.8 C
Sarrià
Publicitat

UIC Barcelona ajuda a construir un parc-refugi infantil en una zona devastada del Perú

Alumnes del Màster en Cooperació Internacional han participat en un taller internacional per a la recuperació d'espais públics a la localitat de Pedregal Grande, al Perú

Publicat el 21.2.2020 7:00

Educació

Sergi Alemany

Un grup de 26 estudiants de UIC Barcelona, inscrits al Màster Universitari en Cooperació Internacional en Arquitectura Sostenible d’Emergència, han ajudat a desenvolupar un projecte pilot de recuperació de l’espai públic de Pedregal Grande, una de les localitats peruanes més afectades per les inundacions del fenomen meteorològic del Niño Costero, el març del 2017.

Publicitat

La construcció d’una àrea de jocs infantils consisteix en la primera fase de la creació de l’anomenat “Parc de la Memòria del Niño Costero.” Es tracta d’un espai infantil amb jocs integrats que busquen fomentar l’activitat psico-motriu dels nens i nenes del Pedregal i que, al seu torn, ofereix un refugi alt com a part d’una hipotètica ruta d’evacuació. Com a material constructiu s’ha utilitzat la canya de Guayaquil, conreada a la serra de Piura, amb la finalitat de retornar la identitat constructiva original a la zona.

Publicitat

Una de les àrees més afectades pel desastre causat pel Niño Costero, va ser la del Pedregal Grande, on més de 3.000 persones van perdre casa seva. Gairebé tres anys després continuen esperant la reconstrucció dels seus habitatges i la recuperació dels espais públics. Els alumnes de la UIC han treballat en col·laboració amb la Universitat de Piura (El Perú), del Royal Melbourne Institute of Technology-RMIT (Austràlia) i d’ONGs locals.

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.