Publicitat

Un pla per impulsar la Bonanova

"És hora de revitalitzar Sant Gervasi-la Bonanova i retornar-li l’esplendor que mereix", escriu Montse Cantín (Junts)

spot_img

Publicat el 2.11.2024 13:20

Opinió política

Montse Cantín, Junts

Sant Gervasi-Bonanova, un barri amb una rica història i un potencial immens, necessita urgentment un pla de mandat que respongui a les seves necessitats actuals i futures. Des de Junts per Catalunya-Trias per Barcelona, demanem que aquest pla sigui acceptat i, sobretot, executat amb determinació.

Publicitat

Permetin-me fer un recorregut per la història de La Bonanova. De la Barcelona modernista, fora muralles, a la Bonanova d’avui han passat 100 anys, i el barri s’ha transformat molt. Originalment, era una vila on es van construir grans cases modernistes per als estiuejants de la Barcelona emmurallada. Aquestes grans cases van deixar pas, 40 anys després, a seus empresarials i de salut, i a noves escoles laiques de línia pedagògica moderna, liberal i catalanista. La Bonanova, sent un barri amb història de vila, era en aquell moment nou i jove al mateix temps; en són testimoni els edificis d’alguns carrers com ara Mandri.

Publicitat

Als anys vuitanta i noranta, arriben les noves infraestructures. La Barcelona olímpica amb la ronda del Mig, els Túnels de Vallvidrera i la ronda de Dalt, al nord de la ciutat. Però 20 anys més tard, als 2000, la Bonanova és bàsicament un barri d’entrada i sortida de Barcelona, on s’acumula una densitat viària per la qual no ha estat preparada. Com en altres barris de Barcelona, aquí les transformacions per la ciutat no han sabut cuidar els detalls.

“Com en altres barris de Barcelona, aquí les transformacions per la ciutat no han sabut cuidar els detalls”

Mirant de posar-hi algunes solucions, amb l’alcalde Xavier Trias arriba la remodelació de Balmes i General Mitre, i es plantegen nous projectes per repensar la Bonanova fent visible la història de l’antiga vila. Però amb els governs d’Ada Colau i Jaume Collboni tot queda aturat. Aquells veïns joves dels cinquanta s’han fet molt grans; i els joves d’ara marxen a altres barris i ciutats més assequibles. El barri amable va desapareixent.

Avui, el 2024, el panorama és desolador. A pesar del dinamisme quasi frenètic d’empreses, escoles, universitats i centres de salut, seguim amb la mínima inversió pública i el barri ha col·lapsat sense cap esforç econòmic ni aspiracional. La mobilitat és un caos: s’espera amb infinita paciència la Línia 9, que els ha servit d’excusa per anar passant sense fer res. L’espai públic està malmès i els parcs, abandonats.

“No hi ha un compromís seriós amb Sant Gervasi de Cassoles i la plaça Frederic Soler; o amb l’Avinguda Tibidabo i el Tramvia Blau”

No hi ha un compromís seriós amb Sant Gervasi de Cassoles i la plaça Frederic Soler; o amb l’Avinguda Tibidabo i el Tramvia Blau. Cap solució innovadora sobre la taula pel que fa a la gran qüestió que és la mobilitat escolar o per fer compatible l’ús de les motocicletes amb l’alliberament d’espai pels vianants. El Govern dels socialistes no sembla tenir cap idea per adequar els espais públics a la nova realitat.

La Bonanova necessita urgentment un pla de mandat pel barri, amb pressupost i calendari, que expliqui què poden esperar els veïns del seu govern. És hora de revitalitzar la Bonanova i retornar-li l’esplendor que mereix.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La nena de les trenes, el relat de Maria Àngels Viladot

El Relat Maria Àngels Viladot Som estudiants del màster de memòria històrica. Ens guia el professor Arnau. Té el cap angulós i el cos rabassut, compacte com una roca. Quan ens parla, es...

El carrer del Cardenal Vives i Tutó: història i curiositats

Els anys 1976 i 1977, en l’esplanada que quedava entre el convent dels Caputxins i la Vil·la Cecília, es va muntar un envelat per fer-hi una Festa Major popular, en contraposició a la Festa Major oficial que organitzava, al llarg del franquisme, la Comisión de Festejos del Distrito III

Aprovat el pla per finalitzar la connexió del tramvia per la Diagonal entre Verdaguer i Francesc Macià: així és el projecte

A Francesc Macià es renovaran les voreres de la plaça i es respectarà l’interior enjardinat, i entre l’avinguda de Sarrià i la plaça es reordenaran els carrils de circulació per tal de convertir la parada de Francesc Macià en un intercanviador entre tramvia i bus

“Catalunya país d’arxius, documents que fan Europa”, un projecte que connecta el patrimoni documental amb la història europea

El Departament de Cultura impulsa un projecte que combina una nova web de documents històrics i més de 150 activitats per reivindicar el paper dels arxius
spot_img

La nena de les trenes, el relat de Maria Àngels Viladot

El Relat Maria Àngels Viladot Som estudiants del màster de memòria històrica. Ens guia el professor Arnau. Té el cap angulós i el cos rabassut, compacte com una roca. Quan ens parla, es pentina la barba amb els dits, com...

El carrer del Cardenal Vives i Tutó: història i curiositats

Els anys 1976 i 1977, en l’esplanada que quedava entre el convent dels Caputxins i la Vil·la Cecília, es va muntar un envelat per fer-hi una Festa Major popular, en contraposició a la Festa Major oficial que organitzava, al llarg del franquisme, la Comisión de Festejos del Distrito III

Aprovat el pla per finalitzar la connexió del tramvia per la Diagonal entre Verdaguer i Francesc Macià: així és el projecte

A Francesc Macià es renovaran les voreres de la plaça i es respectarà l’interior enjardinat, i entre l’avinguda de Sarrià i la plaça es reordenaran els carrils de circulació per tal de convertir la parada de Francesc Macià en un intercanviador entre tramvia i bus

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí