Publicitat

Un pla per impulsar la Bonanova

"És hora de revitalitzar Sant Gervasi-la Bonanova i retornar-li l’esplendor que mereix", escriu Montse Cantín (Junts)

spot_img

Publicat el 2.11.2024 13:20

Opinió política

Montse Cantín, Junts

Sant Gervasi-Bonanova, un barri amb una rica història i un potencial immens, necessita urgentment un pla de mandat que respongui a les seves necessitats actuals i futures. Des de Junts per Catalunya-Trias per Barcelona, demanem que aquest pla sigui acceptat i, sobretot, executat amb determinació.

Publicitat

Permetin-me fer un recorregut per la història de La Bonanova. De la Barcelona modernista, fora muralles, a la Bonanova d’avui han passat 100 anys, i el barri s’ha transformat molt. Originalment, era una vila on es van construir grans cases modernistes per als estiuejants de la Barcelona emmurallada. Aquestes grans cases van deixar pas, 40 anys després, a seus empresarials i de salut, i a noves escoles laiques de línia pedagògica moderna, liberal i catalanista. La Bonanova, sent un barri amb història de vila, era en aquell moment nou i jove al mateix temps; en són testimoni els edificis d’alguns carrers com ara Mandri.

Publicitat

Als anys vuitanta i noranta, arriben les noves infraestructures. La Barcelona olímpica amb la ronda del Mig, els Túnels de Vallvidrera i la ronda de Dalt, al nord de la ciutat. Però 20 anys més tard, als 2000, la Bonanova és bàsicament un barri d’entrada i sortida de Barcelona, on s’acumula una densitat viària per la qual no ha estat preparada. Com en altres barris de Barcelona, aquí les transformacions per la ciutat no han sabut cuidar els detalls.

“Com en altres barris de Barcelona, aquí les transformacions per la ciutat no han sabut cuidar els detalls”

Mirant de posar-hi algunes solucions, amb l’alcalde Xavier Trias arriba la remodelació de Balmes i General Mitre, i es plantegen nous projectes per repensar la Bonanova fent visible la història de l’antiga vila. Però amb els governs d’Ada Colau i Jaume Collboni tot queda aturat. Aquells veïns joves dels cinquanta s’han fet molt grans; i els joves d’ara marxen a altres barris i ciutats més assequibles. El barri amable va desapareixent.

Avui, el 2024, el panorama és desolador. A pesar del dinamisme quasi frenètic d’empreses, escoles, universitats i centres de salut, seguim amb la mínima inversió pública i el barri ha col·lapsat sense cap esforç econòmic ni aspiracional. La mobilitat és un caos: s’espera amb infinita paciència la Línia 9, que els ha servit d’excusa per anar passant sense fer res. L’espai públic està malmès i els parcs, abandonats.

“No hi ha un compromís seriós amb Sant Gervasi de Cassoles i la plaça Frederic Soler; o amb l’Avinguda Tibidabo i el Tramvia Blau”

No hi ha un compromís seriós amb Sant Gervasi de Cassoles i la plaça Frederic Soler; o amb l’Avinguda Tibidabo i el Tramvia Blau. Cap solució innovadora sobre la taula pel que fa a la gran qüestió que és la mobilitat escolar o per fer compatible l’ús de les motocicletes amb l’alliberament d’espai pels vianants. El Govern dels socialistes no sembla tenir cap idea per adequar els espais públics a la nova realitat.

La Bonanova necessita urgentment un pla de mandat pel barri, amb pressupost i calendari, que expliqui què poden esperar els veïns del seu govern. És hora de revitalitzar la Bonanova i retornar-li l’esplendor que mereix.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Elisabeth Bosch: “Defensàvem una universitat pública, catalana, científica i democràtica amb assemblees, vagues i manifestos”

Entrevista a una doctora en Química que va viure els reclams del moviment estudiantil en ple franquisme

La Copa Sarrià debuta amb èxit i es consolida com a nova festa del futbol amateur 

El cap de setmana del 6 i 7 de setembre ha reunit més de 2.000 persones que han volgut viure el primer esdeveniment sarrianenc marcat per la convivència, l'emoció esportiva i l'esperit de barri

Joaquim Campanyà: “Volem convertir el Teatre de Sarrià en un referent cultural de Barcelona”

Qualitat, continuïtat i innovació: el Teatre de Sarrià obre la seva temporada amb ambició

Microcredencials: formacions curtes, oficials i a mida del mercat laboral

El Govern català impulsa programes universitaris àgils i flexibles per adquirir competències específiques i obrir-se a noves oportunitats professionals
spot_img

Elisabeth Bosch: “Defensàvem una universitat pública, catalana, científica i democràtica amb assemblees, vagues i manifestos”

Entrevista a una doctora en Química que va viure els reclams del moviment estudiantil en ple franquisme

La Copa Sarrià debuta amb èxit i es consolida com a nova festa del futbol amateur 

El cap de setmana del 6 i 7 de setembre ha reunit més de 2.000 persones que han volgut viure el primer esdeveniment sarrianenc marcat per la convivència, l'emoció esportiva i l'esperit de barri

Joaquim Campanyà: “Volem convertir el Teatre de Sarrià en un referent cultural de Barcelona”

Qualitat, continuïtat i innovació: el Teatre de Sarrià obre la seva temporada amb ambició

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]