Publicitat

Unitat associativa pel bus de barri de Galvany, Farró i Turó Parc

spot_img

Publicat el 18.1.2017 16:30

Dimarts 17 de gener, a les 19 hores a Can Sagnier, ha tingut lloc una reunió informativa al voltant de la demanda d’un bus de barri per al Galvany, El Farró i Turó. Aquesta demanda és un clam unitari de les associacions de veïns i comerciants i que compta amb el suport dels CAPs del districte (Vallmajor, Adrià, etc) i dels Centres Cívics de Vil·la Florida i Can Sagnier..

Els assistents a la reunió de la Casa Sagnier. Fotografia cedida per la Plataforma.
Fotografia destacada de Junjo Compairé

A la reunió han assistit una quarantena de persones, juntament amb representants de les associacions convocants que des del proppassat novembre van constituir una plataforma conjunta: fonamentalment l’Associació de veïns i comerciants del Turó Parc, l’associació de veïns del Farró, l’associació de veïns de Sant Gervasi Sud i l’associació de veïns i amics del barri de Laforja.

Publicitat

En Carles Gual, de l’AV del Farró, va dirigir la reunió. Va exposar el “full de ruta” que les associacions tenen al davant: un cop constituïda la Plataforma unitària i presentada la reivindicació al Consell de Barri el desembre, ara s’obre una gran campanya de recollida de signatures, fins a finals del mes de març. Es demanarà una trobada formal amb el regidor, Daniel Mòdol i es presentaran les signatures al Plenari municipal del mes d’abril. Un cop vista la resposta de l’Administració, s’actuarà en conseqüència.

Les persones grans d’aquests barris
són qui pateixen més les mancança
de mobilitat pública

Publicitat

Després d’un torn de paraules a càrrec de les associacions convocants, s’ha obert un animat torn obert de paraules. Diverses intervencions han insistit en la necessitat d’emprendre accions ciutadanes que mostrin la fermesa de la voluntat ciutadana. Altres remarcaven el fet històric que les diverses associacions s’hagin unit per primer cop entorn d’aquest objectiu comú.

Els barris del districte pateixen un desequilibri molt clar, atès que els equipaments bàsics estan situats a la part alta (especialment els CAPs i els Centres Cívics). Les persones residents a la part baixa tenen complicat d’accedir-hi, perquè han de pujar fortes pendents per anar, per exemple, al CAP d’Adrià o al de Vallmajor. El gran percentatge de persones grans que tenim en aquests barris ho pateix especialment, fins a l’extrem que algunes hi ha desistit molts cops. El bus de barri que els permetria d’anar-hi sense gaire esforç és, doncs, una qüestió de justícia social.

Estem parlant de persones que no poden esperar”, deia en Carles Gual parlant de les persones grans que tenen aquestes dificultats i remarcant que aquest bus és una necessitat urgent, demandada des de fa vint anys pels veïns del Farró. I en Jordi Llorach advertia: “ara estem unides i units al voltant del bus de barri; però tenim altres necessitats que demanarem tot seguit: escoles, serveis socials, dels que els nostres barris estan mancats”.

La reunió ha acabat amb una crida a la difusió d’aquesta reivindicació unitària i a la recollida massiva de signatures.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La casa Ravella: una construcció senzilla a Galvany d’Antoni Falguera

L'edifici, construït l'any 1906, té una clara influència de la Casa Calvet d'Antoni Gaudí

La Fundació Felícia Fuster inaugura l’exposició “Conxa Sisquella, simfonies de colors”

La mostra recull les obres d'estil informalista de l'autora i es podrà visitar fins al 18 de juliol

Sant Jordi 2025, una jornada multitudinària i radiant: “Ha vingut moltíssima gent”

Cultura Natalia Avellan Ha arribat de nou una de les festivitats més estimades pels catalans i les catalanes. Aquell dia de l'any en què convergeix literatura,...

Sant Jordi i el dodo

Sant Jordi recupera el seu vigor reivindicatiu amb la manifestació convocada per Sant Jordi per la Llengua
spot_img

El turisme col·lapsa el transport públic de Vallvidrera

El veïnat dels barris de muntanya demana un pla de mobilitat que doni resposta a la sobrecàrrega del funicular i el bus 111, entre altres problemàtiques de transport

El carrer de Ballester: història, curiositats i present

En els darrers anys, en convertir-se en un carrer de plataforma única i prioritat per als vianants, s’hi ha pacificat el trànsit i els edificis històrics que encara restaven es mostren en la seva esplendor

L’Ajuntament impulsa quatre noves estacions de Bicing a Sarrià–Sant Gervasi

El servei de bicicleta pública arriba a 8.000 bicicletes i amplia cobertura en zones altes de la ciutat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]