Publicitat
spot_img

Universitat sense límit d’edat a la UIC

El Campus de l’Experiència de la UIC dirigit a persones més grans de 50 anys amplia continguts un any després de la seva posada en marxa

Publicat el 1.10.2019 19:51

Educació

El Jardí

L’edat mitjana de jubilació és actualment de 64 anys, i l’esperança de vida (conjunta d’homes i dones) arriba als 83 anys. Cada cop és més gran el nombre de persones que han superat l’edat de jubilació (27 %); i creixerà. I aquestes arriben en millors condicions, tant físiques com culturals, i amb una rica experiència.

Amb contacte amb altres universitats i de forma experimental, la Universitat Internacional de Catalunya (UIC) va posar en marxa l’any passat el Campus de l’Experiència, dirigit a persones més grans de 50 anys. Sense necessitat de cap títol i només amb una entrevista prèvia, s’hi podia matricular qualsevol persona. El primer any es va cursar un mòdul introductori (Història i Patrimoni) amb 40 alumnes. Jordi Miralbell, director del Campus, ens parla d’un èxit rotund: “un 90% d’assistència.”

Publicitat

Aquest any, consolidat el Campus de l’Experiència, es posa en marxa ampliant continguts: història, art, filosofia, ciència, tecnologia, dret, economia, sociologia, psicologia i ciències de la salut per aprofundir en la cultura, la ciència i la societat actuals. També hi ha tallers optatius d’idiomes, noves tecnologies, xarxes socials, música i teatre, entre d’altres. Al mateix temps, durant el curs es poden fer visites i viatges relacionats.

El mètode és dinàmic i participatiu. Cada assignatura consta de classes presencials i de treballs individuals o en grup, segons el cas. Al final, l’avaluació és apte o no apte. Es requereix un 80% d’assistència i el lliurament dels treballs. No hi ha exàmens. Les classes són dos cops per setmana a les tardes. I cada curs són dos mòduls semestrals que es poden cursar el mateix any o anys diferents.

Els alumnes que hagin cursat satisfactòriament els tres cursos rebran el títol de Graduat Sènior Universitari en Cultura, Ciència i Societat pel Campus de l’Experiència de la UIC de Barcelona. Es tracta d’un títol no oficial: ara es tracta de saber per saber, per continuar endavant, no per buscar feina.

El professorat és el mateix dels joves. De fet, els professors són voluntaris molt implicats en aquest projecte (una mica bojos per l’ensenyament, sigui quin sigui). I els alumnes sèniors del Campus de l’Experiència són membres de la comunitat universitària de UIC a tots els efectes, i per tant tenen accés als serveis i altres avantatges de la Universitat

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Pas endavant en la connexió ciclista entre Esplugues i Barcelona per la Diagonal

El nou carril bici, que estarà construït per a la primavera-estiu 2026 transformarà l’entrada a Barcelona per la Zona Universitària

Atrapa-somnis que uneixen escola i hospital: creativitat i solidaritat per Nadal

Els alumnes de les escoles de la Fundació Collserola guarneixen l'hospital infantil de la Vall d'Hebron per Nadal

El cementiri de Sant Gervasi, el somni etern de la burgesia

De vinyes a panteons: la creació d’un cementiri que va marcar la identitat de Sant Gervasi

L’EUSS acull universitats europees per treballar reptes reals d’enginyeria en un programa internacional

L’objectiu principal ha estat que l’alumnat treballés conjuntament en reptes acadèmics i professionals reals, integrant diferents perspectives culturals, tècniques i metodològiques amb alumnes de la Hanze University of Apllied Sciences Groningen i de la Vaasa University of Applied Sciences
spot_img

Pas endavant en la connexió ciclista entre Esplugues i Barcelona per la Diagonal

El nou carril bici, que estarà construït per a la primavera-estiu 2026 transformarà l’entrada a Barcelona per la Zona Universitària

Atrapa-somnis que uneixen escola i hospital: creativitat i solidaritat per Nadal

Els alumnes de les escoles de la Fundació Collserola guarneixen l'hospital infantil de la Vall d'Hebron per Nadal

L’EUSS acull universitats europees per treballar reptes reals d’enginyeria en un programa internacional

L’objectiu principal ha estat que l’alumnat treballés conjuntament en reptes acadèmics i professionals reals, integrant diferents perspectives culturals, tècniques i metodològiques amb alumnes de la Hanze University of Apllied Sciences Groningen i de la Vaasa University of Applied Sciences

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí