Dissabte 27, juliol 2024
24.6 C
Sant Gervasi
24.5 C
Sarrià
Publicitat

Vacunes sí, gràcies!

A l’hora de crear i difondre la teva marca en temps de crisi, et recomano que ho facis sobre tres pilars: coherència, honestedat i transparència

Publicat el 11.7.2021 7:00

Opinió

Marta Royo

Marta Royo Espinet

Conversa a la porta de l’escola…

Publicitat

– Ja t’han posat la vacuna?

Publicitat

– Sí, la primera dosi.

– Quina?

– Pfizer.

– Doncs a mi, com que en tinc 62, l’AstraZeneca, i estic pendent de saber quan em podré posar la segona.

– A mi, a la Fira, la Moderna. Als centres massius, posen la Moderna

– Vaig sentir que als temporers de Lleida els posaven la Janssen, així amb una dosi ja n’hi ha prou.

Aquesta conversa, la vaig sentir l’altre dia a la porta de l’escola i em recordava aquella campanya de Kas Naranja de finals dels anys noranta en què el concepte creatiu era “¿Y tu, de quién eres?”

Ens hem tornat tots especialistes en vacunes: Pfizer y BioNTech, Moderna, Oxford i AstraZeneca i Janssen. I més que en vindran. Jo, una experta (en teoria) en marques, una publicista, no sé cap marca de cap vacuna contra cap malaltia. En canvi, sé força detalls de cada una de les vacunes contra la covid-19. Fins i tot puc endevinar l’edat, segons quina vacuna t’han posat i el dia que te l’han inoculada. Si tens les dues dosis de Pfizer, com jo, en tens 50!

  • Sé el que han volgut fer-me creure. Que la bona és la Pfizer i que la dolenta és l’AstraZeneca. Si no, per què fan signar un document assegurant  que acceptes la segona dosi d’Astra?
  • Sé el que l’opinió pública, el que més ens arriba en temps d’incertesa, ens ha explicat de cada marca. Que la segona dosi de la Pfizer provoca més efectes secundaris que la primera, per exemple.
  • Sé que m’haig de creure la comunitat científica, per sobre d’altres comunitats, però sovint el soroll mediàtic passa per sobre de la realitat.
  • Sé que ja s’està vacunant la franja que enguany en fa 40 i que ho faran amb Pfizer, Moderna o Janssen.
  • Sé que l’OMS ja ha aprovat la vacunació per als nois de 12 anys en amunt i que ben aviat es podrà vacunar ja tota la població. 

Una marca i el que representa és el que diu de tu però, desgraciadament, no sempre coincideix amb el que realment etsA més, en segons quins casos, la informació no ens arriba dels canals habituals on és només la marca qui parla. En temps de crisi, és la societat (amb tot el que la confirma) qui crea opinió segons moltes variables, sovint esbiaixades.

En el cas de les vacunes, la incertesa, la crisi econòmica i sanitària, la por i el poder dels grans lobbys ha fet que hàgim cregut coses que, si més no a priori, no són demostrables. O no són, ni de bon tros, tan catastròfiques com les hem llegit. Però així ens ho han fet creure governs, Administraciona i mitjans de comunicació.

Vacunes sí, i gràcies! Gràcies mil de tenir una sanitat com la que tenim, i de tenir la sort de poder-la gaudir (vacunar-nos de la covid és un gaudir, sí). Però… potser hauríem d’anar a les veritables fonts: a les farmacèutiques, a les marques d’origen? Elles són les que en saben.

Venguis el que venguis, et proposo fer una petita reflexió. A l’hora de crear i difondre la teva marca en temps de crisi, et recomano que ho facis sobre tres pilars, tot i que l’opinió pública te’ls pot rebatre en un tres i no res.

  • Coherència: sigues coherent entre qui ets, què fas i què comuniques.
  • Honestedat: comunica el que ets, sense magnificar ni exagerar.
  • Transparència:  sigues clar i honrat. La transparència permet als clients saber que no els estàs amagant res. Si t’operen d’una hèrnia, t’operen d’una hèrnia… 

Per cert, ja t’han vacunat?

Marta Royo és la fundadora de Mosaiking Comunicació

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.