Notícies de Sant Gervasi
Roser Díaz
El dijous 22 de novembre es va celebrar el Consell de Barri de Galvany a Can Castelló, amb la presència de l’adjunta al regidor, Inés Garriga, i dels consellers de BComú Paula Kuffer i Joan Manel del Llano.
La representant de BIMSA, Estrella Ordóñez, va explicar que la finca on està previst instal·lar la Biblioteca de Galvany, als Jardins Muñoz Ramonet, és un conjunt arquitectònic que cal protegir, així com també s’ha de tenir cura amb un lledoner que ha crescut en llibertat i que actualment és arbre catalogat. A fi de no malmetre res de tot això, el projecte guanyador per construir la futura biblioteca proposa desenvolupar una obra soterrada dos pisos respecte al carrer d’Avenir i que comuniqui amb la torre (edifici més petit) per la part del soterrani.
La biblioteca tindria dues plantes: a la primera hi hauria una zona de recepció, un auditori i l’àrea d’acollida. A la segona planta hi hauria la biblioteca pròpiament dita. Aquest conjunt s’unificaria amb el soterrani de la torre, edifici que es convertiria en el centre de les dependències administratives, sempre mantenint la distribució original. Malgrat que el jardí patirà la invasió de la maquinària d’obres, s’intentarà que l’impacte sigui mínim, i després es replantarà reproduint el model original.
La polèmica va estar servida, ja que algunes associacions del barri prefereixen situar el museu i l’arxiu històric a can Ramonet, i comprar can Ripoll per establir-hi la biblioteca. Val a dir que, actualment, aquestes obres estan aturades i que falta arribar acord per tirar endavant el projecte.
Des del departament de Mobilitat de l’Ajuntament van exposar que hi ha la intenció de treure les motos de les voreres i aparcar-les a les zones de la calçada habilitades. És per això que l’Ajuntament engega una campanya de sensibilització cap als motoristes per canviar els seus hàbits i en cas que els motoristes no facin cas a la senyalètica o a les indicacions, la Guàrdia Urbana procedirà a sancionar. Com alternativa, s’habiliten noves places d’aparcament de moto allà on hi havia àrea verda o blava de cotxe, o bé es negociarà una tarifa simbòlica per aparcar als pàrquings municipals. Les principals àrees d’actuació són Travessera de Gràcia entre Aribau i Via Augusta, Laforja i Marià Cubí.
Per altra banda des del Punt d’Assessorament Energètic de l’Ajuntament van explicar que s’ha implantat una oficina per atendre i informar a qualsevol persona que tingui dubtes sobre la seva factura energètica al carrer del Remei número 9, que funciona els dimarts de 9 a 14h i els dijous de 9 a 18:30h.
En cas que s’hi adrecin famílies vulnerables, al punt s’estudien plans de sostenibilitat i es busca la manera de resoldre el problema. Amb les dades recollides, s’elabora un informe d’exclusió residencial que pot bloquejar els talls de subministrament a les llars afectades. Els punts PAE estan interrelacionats amb qualsevol centre assistencial (CAP, Policia, Guàrdia Urbana, Bombers, Patronat de l’Habitatge). També assumeixen treballs de serveis socials vinculats amb teleassistència. En definitiva, són centres d’ajuda al ciutadà que serveixen de suport als Serveis Socials de l’ajuntament i que faciliten una atenció més ràpida i personalitzada.
Torn de preguntes
Al torn de preguntes els veïns van demanar que es revisi la velocitat entre Via Augusta i Santaló, atès que segons el veïnat es va tant ràpid que és complicat creuar els passos de vianants. Així mateix, es va demanar que s’estudiï la possibilitat de reforçar l’autobús V13, que ha unificat dues línies i com a conseqüència va massa ple.
Així mateix, es va demanar al Govern que es reprengui el debat sobre la rehabilitació de la plaça Adrià, que actualment es troba molt abandonada tant en l’aspecte estètic com en la logística de la mobilitat. Finalment es va demanar que es col·loqui un semàfor a Alfons XII que reguli la velocitat i els encreuaments per evitar accidents.