Publicitat

El meu gos Bambi i Can Castelló

Publicat el 28.5.2018 9:30

El racó dels veïns

Publiquem la resposta a la carta de Francesc Costa, que es va reproduir a la revista d’El Jardí, de febrer

Silvia Grandio

El meu millor amic, el meu gos Bambi, va morir fa cinc dies. Fins al que va ser el seu darrer matí va passejar tranquil·lament per Can Castelló, aquest parc de la discòrdia on durant anys no hi ha hagut problemes de convivència entre nens, gossos, ancians que prenien el sol i els usuaris del centre cívic.

L’entrada de gossos havia estat prohibida feia unes setmanes, però ni per un sol moment em va passar pel cap robar-li a l’ésser més bondadós i agraït que mai he conegut els seus darrers passejos al sol al jardí on se sentia segur. El Bambi era molt conegut al barri, un àngel realment estimat per tots els gossos i per desenes de veïns. Tots el saludaven i s’acostaven a fer-li una carícia, que ell retornava amb la seva mirada neta i sempre plena d’agraïment. El meu petit ja gairebé no tenia forces per caminar i s’estirava a terra després d’unes quantes passes; i així, mentre descansava, dos membres de la Guàrdia Urbana em van multar per “tenir un gos sense lligar però sense que suposés perill per a la gent”. El meu petit iaio, malalt i cansat era de sobte un perill per a la societat.

Publicitat

És una ironia que arran de les trucades constants a la policia d’un veí que mai ha trepitjat el parc, s’hi hagi prohibit l’entrada als gossos. És una injustícia que desenes de persones, moltes d’elles -d’edat avançada- hagin de passejar als seus gossos pel carrer, privant-los a ells d’un passeig tranquil amb el seu millor amic i privant als seus gossos de la socialització amb els seus congèneres.

Pagaria totes les multes del món per poder tornar a veure al meu gos estirat al parc, per tornar a veure’l remenar la cua mentre els veritables usuaris del parc com el senyor Vicente i la seva esposa Ana en cadira de rodes, l’acaricien.
I mentre segueixo plorant cada dia la pèrdua d’en Bambi, desitjo que el nostre món deixi de regir-se per persones que fan passar el seu benestar per sobre del de tota una llarga comunitat.

A Barcelona, aquesta ciutat recentment qualificada de “ciutat amiga dels animals” li estan robant a poc a poc els petits espais verds de cada barri on els millors amics dels homes podien gaudir i alhora ens feien a tots millors persones.
El nostre ajuntament ha oblidat que tots els ciutadans, pel simple fet de viure en una ciutat convivim els 365 dies de l’any amb sorolls infernals de cotxes, autobusos, obres inacabables, festes de barri, camions de les escombraries nocturns, i consideren un tema d’estat el lladruc ocasional d’un grup de gossos. El nostre ajuntament ha convertit als ciutadans amb gos en una casta marginada.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Crida de Radars per recuperar voluntaris i combatre la soledat de la gent gran a Sant Gervasi

El projecte comunitari treballa per reconnectar les persones grans amb el barri i trencar la soledat no desitjada

La Drogueria Rovira de Galvany suma un prestigiós premi internacional

El guardó nacional dels Global Innovation Awards és l'últim d'una llarga llista de reconeixements per a l'emblemàtic establiment

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

La casa Dolors Solà

Arquitectura domèstica i detalls modernistes en un dels pocs habitatges unifamiliars conservats al carrer Ferran Puig
spot_img

Escales de la Font del Mont: itinerari botànic i cultural

Un recorregut que entrellaça natura i història amb vistes privilegiades sobre Barcelona

Parlem de salsitxes

Sarrià Blues Aitor Romero Ortega Més articles d'Aitor Romero Ortega Es veu que els xinesos anomenen al seu país “El país del Centre” o “El regne...

Crònica de la diada de Sant Jordi a Sarrià: “No hi ha res com la llibreria del barri”

"M'ha fascinat veure tants infants i adolescents": així s'ha viscut la festivitat als carrers de la vila, que ha recuperat l'essència de poble durant tota la jornada

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí