Publicitat

Com assolir el benestar per a la gent gran a l’estiu?

Consells per adaptar les rutines a les altes temperatures

Publicitat

Salut

Samuel Ruíz (DomusVi Bonanova)

És sabut que la calor no afecta tothom de la mateixa manera, però especialment, en el cas de les persones grans, els seus efectes poden ser més intensos i, fins i tot, perillosos. En aquest sentit, és important acompanyar, observar i entendre com cadascú viu l’estiu, per a establir unes rutines que permetin mantenir la qualitat de vida i minimitzar els riscos.

A continuació, us oferim una sèrie de consells i rutines que, un cop comença l’estiu, apliquem al centre residencial DomusVi Bonanova i que també podeu posar en pràctica a casa:

Espais més frescos

Per tenir els espais frescos és important mantenir les finestres i persianes tancades durant les hores centrals del dia i romandre a les estances més fresques. Per mantenir una bona ventilació dels espais, al vespre i a la matinada, és important obrir les finestres i apujares persianes. Si és necessari es poden prendre dutxes fresques o gaudir d’un descans addicional.

Hidratació

Un dels factors més crítics per a la gent gran és la deshidratació, ja que és habitual que no tinguin sensació de set. Per aquest motiu, és necessari integrar la hidratació a la rutina diària i convertir la ingesta d’aigua, durant el dia i també durant la nit, en un hàbit. Les infusions fredes, els sucs, les gelatines, els gelats de gel, les fruites… també serveixen per mantenir-se hidratat.

Aire lliure

Els passejos i les activitats a l’aire lliure s’han de mantenir, però adaptant-los a les condicions de l’estiu. S’han d’evitar les hores centrals del dia – a primera hora del matí o al vespre és quan la temperatura és més suau-, passejar sempre per l’ombra, portar el cap cobert, utilitzar protecció solar i portar una ampolla d’aigua. La vestimenta també és important, recomanem roba lleugera, de cotó i colors clars.

Símptomes de la deshidratació

La deshidratació pot manifestar-se a través de diferents símptomes i aquests varien segons la seva gravetat. Les primeres manifestacions són boca seca, menys orina i més concentrada, cansament, somnolència i restrenyiment. Si empitjora pot causar febre, batec ràpid del cor, dificultats respiratòries i marejos. En situacions greus es presenten espasmes musculars, confusió, fallida renal, baixada de la pressió arterial i problemes d’equilibri. És important estar alerta a aquests signes i mantenir una hidratació constant, especialment en persones grans, per prevenir complicacions i garantir el seu benestar.

En el cas de DomusVi Bonanova oferim a les persones residents tallers preventius per fer front a les altes temperatures i a les onades de calor.

Samuel Ruíz és metge de la residència per a gent gran DomusVi Bonanova.

Notícies relacionades

El poder relaxant de cuidar un hort o un jardí

Regar, plantar, treure males herbes… són tasques senzilles que, fetes amb calma, acaben tenint un punt gairebé meditatiu

L’orígen barceloní de les famoses pastilles Juanola

Les icòniques pastilles per la gola van néixer l’any 1906, creades per una família farmacèutica del barri de Gràcia

Els beneficis de la dieta Mediterrània, una cuina saludable i social

La dieta mediterrània no és només una manera de menjar, sinó també una manera d’entendre la vida

Crida de Radars per recuperar voluntaris i combatre la soledat de la gent gran a Sant Gervasi

El projecte comunitari treballa per reconnectar les persones grans amb el barri i trencar la soledat no desitjada
spot_img

El Monestir de Pedralbes desvela els secrets de les tombes del segle XIV

Una investigació pionera ha estudiat de manera integral vuit sepultures del segle XIV i analitzat un total de 25 individus

Quatre veïns de Sarrià – Sant Gervasi es presenten a les primàries de Junts per a les municipals de Barcelona

Jordi Martí, Glòria Freixa, Jaume Alonso Cuevillas i Pilar Calvo competiran per ser els alcaldables del partit a la capital catalana

Caus i esplais ocupen la plaça del Consell de la Vila per exigir locals propis: “Sense claus no hi ha lleure”

Desenes de nens i nenes realitzen activitats d'oci i pintades de cartells reivindicatius en una acció simultània a tota la ciutat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

No hi ha articles per mostrar