Per accedir al contingut crea un compte gratuït
Llegeix
Accés il·limitat: subscriu-te a El Jardí
Societat
El Jardí
Pere Colomer Domènech, que compagina l’escriptura amb la interpretació amateur al Teatre de Sarrià, ha publicat Expediente Serotonina, la seva tercera novel·la. L’obra, editada per Letra Minúscula, és un thriller psicològic i policíac ambientat a Barcelona que planteja interrogants sobre l’origen del mal i la influència de la biologia en el comportament humà. L’autor ja va presentar el llibre el passat 16 de setembre a l’Escola Pia de Sarrià, en una trobada vinculada al seu entorn cultural al districte.
La història se situa a Barcelona l’any 2022, on una sèrie de morts violentes i difícils d’explicar condueix els Mossos d’Esquadra fins al doctor Melvin Peaks, un neurocientífic canadenc obsessionat a desxifrar l’origen del mal. Al costat de l’inspector Jaume Albertí, el científic s’endinsa en les ments de criminals, figures influents i depredadors socials, mentre una pista inquietant comença a aparèixer en diferents escenaris.
La novel·la incorpora elements de neurociència real, com el gen MAOA-L, conegut popularment com el «gen guerrer», que centra part de les investigacions del protagonista. A partir d’aquesta premissa, Colomer Domènech explora la frontera entre biologia, culpa i venjança, i planteja fins a quin punt les decisions personals i l’entorn condicionen la conducta humana.
L’autor explica que la idea de la novel·la va néixer escoltant la cançó El món és boig, de Lax’n’Busto, i d’una inquietud sobre qui mou realment els fils que ens envolten.
Format en guió cinematogràfic i televisiu a Barcelona, Colomer Domènech també desenvolupa la seva faceta interpretativa com a actor amateur del Teatre de Sarrià. És autor de dues novel·les anteriors: El Testament Transcendental de Herr Rocamora, finalista del Premi Ramon Llull 2017, i L’Ànima de Rongbuk, finalista del Premi Carlet 2022.
La ronda de presentacions de Expediente Serotonina continuarà el 20 de novembre, a les 19 h, a la Casa Alegre de Sagrera de Terrassa, i el 22 de novembre, a les 12 h, al Club Nàutic El Masnou. Totes dues activitats seran d’entrada lliure.








