Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

Can Ferrer una recuperació per al barri

Publicat el 10.2.2018 16:00

Arquitectura a Sant Gervasi

Jaume de Oleza

Enmig d’una trama urbana bastant densa com és al carrer Alfons XII cantonada carrer dels Madrazo, es troba Can Ferrer, un jardí molt frondós amb una construcció abandonada des de fa ja més de 50 anys. Actualment hi ha un projecte pactat entre les associacions de veïns, la propietat i l’ajuntament de Barcelona que proposa la construcció d’un aparcament conservant el jardí, i rehabilitant l’edificació existent per convertir-la en un equipament de districte de propietat municipal. Uns jardins que és previsible que l’any que ve, puguin ser visitables per a la ciutadania.

L’obertura al públic dels jardins és una inquietud molt reclamada pels veïns i que veurà la llum després de molts anys. Un projecte d’urbanització dels jardins ja aprovat per l’ajuntament, amb el terme de presentació de les ofertes per a la seva licitació que acabava el passat 7 de setembre i per un import de més de 500.000 €. En l’actualitat l’Ajuntament de Barcelona ha iniciat els treballs de neteja i desbrossament d’un jardí que com és normal després de molts anys abandonat, estava totalment desbordat per la mala herba i la vegetació morta.

Publicitat

En l’antiguitat Can Ferrer era una finca agrícola construïda el 1843 sense gran valor patrimonial. Encara que la finca no està inclosa en el catàleg d’habitatges protegits de l’Ajuntament de Barcelona, ha tingut des de fa molts anys un fort valor reivindicatiu veïnal. Una casa que la família Ferrer va recuperar a principis del segle XX, i que després va quedar en desús, presentant en l’actualitat diverses patologies al no tenir ni molts dels seus forjats, ni parts de la seva coberta.

La rehabilitació d’aquesta finca, així com la dels seus jardins, permetran que els veïns es puguin beneficiar d’un espai enjardinat d’aproximadament 2.500 metres quadrats i un nou equipament pel barri. Una edificació que en l’actualitat consta de planta baixa i dues plantes d’alçada, en el seu dia habitatge habitual de la família Ferrer. Una arquitectura de tall clàssic i estructura compacta, amb un cos d’edificació en forma de “L” que juntament amb l’escalinata principal i la torre de la planta segona li donen una atmosfera característica i singular.

En definitiva, una proposta més en què el veïnatge podrà gaudir d’un nou pulmó al centre de la ciutat, i amb la importància d’haver guanyat d’una forma reivindicativa, el que sens dubte serà un espai verd i d’oci pel nostre districte.

Jaume de Oleza
www.controller.cat

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Casa al carrer de Pomaret, 14: característiques i curiositats

El carrer santgervasienc conserva un conjunt de cases modernistes construïdes per l’alta burgesia catalana entre finals del 1800 i principis del 1910

La delinqüència baixa un 12 % a Galvany, però augmenten les lesions i els robatoris a vehicles

Societat Carme Rocamora i Seguí El Consell de Barri de Sant Gervasi – Galvany, celebrat el 26 de maig, va centrar bona part de la sessió...

Il Giardinetto, icona de la restauració i l’interiorisme a Barcelona

Mig segle d’història d’un restaurant de referència que combina cuina italiana, arquitectura emblemàtica i vida cultural al cor de la ciutat

Crida de Radars per recuperar voluntaris i combatre la soledat de la gent gran a Sant Gervasi

El projecte comunitari treballa per reconnectar les persones grans amb el barri i trencar la soledat no desitjada
spot_img

El Teatre de Sarrià afronta greus problemes de liquiditat després de la gestió dels últims anys i demana ajuda

L'actual president, Joaquim Campanyà, dimiteix després d'un canvi en la programació del centre que ha deixat la tresoreria sense prous fons per pagar factures pendents

Cal·listènia al Parc del Putxet

"El Parc del Putxet és un espai privilegiat per promoure la salut i la vida activa. La comunitat que s'ha creat al voltant de la cal·listènia és un exemple de com els espais públics poden generar convivència, relacions positives i benestar"

El teu mapa vital: com començar a llegir el teu «cel» personal

Només entenent els patrons que ens fan interpretar el món d'una manera o una altra, podrem entendre per què el nostre cos decideix activar certs símptomes

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí