Publicitat

Can Ferrer una recuperació per al barri

spot_img

Publicat el 10.2.2018 16:00

Arquitectura a Sant Gervasi

Jaume de Oleza

Enmig d’una trama urbana bastant densa com és al carrer Alfons XII cantonada carrer dels Madrazo, es troba Can Ferrer, un jardí molt frondós amb una construcció abandonada des de fa ja més de 50 anys. Actualment hi ha un projecte pactat entre les associacions de veïns, la propietat i l’ajuntament de Barcelona que proposa la construcció d’un aparcament conservant el jardí, i rehabilitant l’edificació existent per convertir-la en un equipament de districte de propietat municipal. Uns jardins que és previsible que l’any que ve, puguin ser visitables per a la ciutadania.

Publicitat

L’obertura al públic dels jardins és una inquietud molt reclamada pels veïns i que veurà la llum després de molts anys. Un projecte d’urbanització dels jardins ja aprovat per l’ajuntament, amb el terme de presentació de les ofertes per a la seva licitació que acabava el passat 7 de setembre i per un import de més de 500.000 €. En l’actualitat l’Ajuntament de Barcelona ha iniciat els treballs de neteja i desbrossament d’un jardí que com és normal després de molts anys abandonat, estava totalment desbordat per la mala herba i la vegetació morta.

Publicitat

En l’antiguitat Can Ferrer era una finca agrícola construïda el 1843 sense gran valor patrimonial. Encara que la finca no està inclosa en el catàleg d’habitatges protegits de l’Ajuntament de Barcelona, ha tingut des de fa molts anys un fort valor reivindicatiu veïnal. Una casa que la família Ferrer va recuperar a principis del segle XX, i que després va quedar en desús, presentant en l’actualitat diverses patologies al no tenir ni molts dels seus forjats, ni parts de la seva coberta.

La rehabilitació d’aquesta finca, així com la dels seus jardins, permetran que els veïns es puguin beneficiar d’un espai enjardinat d’aproximadament 2.500 metres quadrats i un nou equipament pel barri. Una edificació que en l’actualitat consta de planta baixa i dues plantes d’alçada, en el seu dia habitatge habitual de la família Ferrer. Una arquitectura de tall clàssic i estructura compacta, amb un cos d’edificació en forma de “L” que juntament amb l’escalinata principal i la torre de la planta segona li donen una atmosfera característica i singular.

En definitiva, una proposta més en què el veïnatge podrà gaudir d’un nou pulmó al centre de la ciutat, i amb la importància d’haver guanyat d’una forma reivindicativa, el que sens dubte serà un espai verd i d’oci pel nostre districte.

Jaume de Oleza
www.controller.cat

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La casa Ravella: una construcció senzilla a Galvany d’Antoni Falguera

L'edifici, construït l'any 1906, té una clara influència de la Casa Calvet d'Antoni Gaudí

Festa Major de Sant Gervasi – la Bonanova 2025: el programa amb totes les activitats

Del 5 al 15 de juny la plaça de la Bonanova s'omple de cultura popular, música, activitats infantils, àpats populars i espectacles per a tots els públics

L’edifici Dubler Meyer

Situat a la cantonada del carrer Balmes i General Mitre, construït l'any 1994 per l'arquitecte Francesc Mitjans, va ser un encàrrec d’un edifici d’habitatges realitzat per les germanes Dubler Meyer

Quins edificis de Sarrià-Sant Gervasi participen en les Setmanes d’Arquitectura 2025?

Del 12 de maig al 28 de juny, nou espais del districte acullen exposicions, concursos i tallers, entre altres
spot_img

Enjardinaments al complex esportiu de Can Caralleu

És molt lloable que la direcció tingués la iniciativa d’identificar les principals espècies botàniques, mitjançant un cartell amb el nom comú i científic

Els partits polítics de Sarrià-Sant Gervasi fan balanç en l’equador del mandat

Després de dos anys d'alcaldia de Jaume Collboni, els consellers de Junts, PP, PSC, BComú i ERC miren al passat i fan propostes de futur

Jesuïtes Sant Gervasi i el Casal Sant Ildefons: una aliança transformadora a través del TR i el voluntariat

La proposta educativa combina l’aprenentatge acadèmic amb el compromís social, permetent que els estudiants col·laborin setmanalment amb diferents entitats del barri i la ciutat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]