Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

Estudiants de Salesians desenvolupen una aplicació per apropar la robòtica industrial als nens

Han desenvolupat una aplicació per a un braç robotitzat dispensador de monedes de xocolata que busca aproximar la robòtica als més petits

Publicat el 15.4.2019 13:20 · Actualitzat el 17.5.2023 11:42

La Mirada Jove

El Jardí

Estudiants de Formació Professional de Salesians Sarrià han desenvolupat una aplicació per a un braç robotitzat dispensador de monedes de xocolata que busca aproximar la robòtica als més petits. Aquest projecte, que s’ha treballat durant els últims sis mesos, compta amb un sistema Bluetooth a través d’un control remot que es gestiona des d’una tauleta.

El disseny d’aquest sistema s’ha desenvolupat com a pràctica del mòdul de projectes d’innovació del Cicle Formatiu de Grau Superior d’Automatització i Robòtica Industrial del centre de Barcelona. Aquestes classes tenen per objectiu desenvolupar projectes reals per a fomentar la capacitat dels estudiants de treballar en equip, solucionar els reptes de la indústria basat en la investigació i fomentar la seva participació en projectes reals.

Publicitat

El robot s’ha dissenyat per a facilitar l’ús i la interacció de qualsevol usuari i, per això, s’ha desenvolupat un sistema d’ús molt senzill. El braç robotitzat detecta el jugador gràcies a un sensor de presència i realitza un moviment ràpid en forma de tres possibles figures geomètriques a l’atzar que es projecten sobre una base blanca amb l’ajuda d’un punter làser.

Després de la realització d’aquesta acció per part del robot, a la tauleta apareixen les tres possibles solucions, entre les quals el jugador ha d’encertar la correcta. Si l’endevina, el robot dispensa una moneda de xocolata a l’usuari; si falla, l’indica la resposta correcta i el convida a marxar.

 

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El filòsof Jesús A. Mármol publica un llibre sobre l’era de la robòtica

'Robología, la nueva Filosofía en la Era Robótica', parla dels canvis disruptius que l'era dels robots comportarà per al conjunt de la humanitat

L’EUSS celebra 25 anys de formació en el món de l’enginyeria

La primera graduació d'estudiants va ser el març del 1998

Dos estudiants dels Salesians de Sarrià disenyen un pàrquing intel·ligent de patinets elèctrics

Sota el lema "S'ha acabat tornar a casa amb el patinet plegat" han ideat un dispositiu de càrrega que utilitza electricitat generada per panells fotovoltaics i un aerogenerador

Salesians Sarrià crea un servei innovador d’orientació laboral per a alumnes d’FP

Han desenvolupat un mètode personalitzat que analitza les competències professionals per garantir la inserció laboral dels estudiants en una societat canviant
spot_img

Des del doble fons d’un armari

El relat d'Elsa Corominas

Junts exigeix solucions i ajuts urgents pels veïns i comerciants afectats per l’esvoranc de Sant Gervasi

Martí Galbis i Laïlla reclamen "responsabilitats polítiques" i lamenta que ni l'Ajuntament ni la Generalitat hagin demanat "disculpes"

Només els veïns de dues finques afectades per l’esvoranc podran tornar a casa el dilluns

El Govern preveu aprovar dimarts vinent mesures econòmiques per als comerciants i els veïns afectats

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí