Publicitat

Recuperem la Fira d’Economia Social i Solidària a Sarrià però en lila

En el marc de la celebració del Dia Mundial del Comerç Just i sota el paraigües de La Coordi i la seva campanya 'Posa el filtre lila!', la plaça Sarrià va acollir tot el matí iniciatives solidàries

spot_img

Publicat el 10.7.2019 9:00

Economies Alternatives

Sarrià-Sant Gervasi Coopera

Enguany, no només hem recuperat la Fira d’Economia Social i Solidària de Sarrià, sinó que li hem posat el filtre lila del feminisme. I tot de la mà de la Taula d’Entitats de Sarrià i al costat de la seva mostra que, el passat 15 de juny, va celebrar la 3a edició.

Publicitat

En el marc de la celebració del Dia Mundial del Comerç Just i sota el paraigües de La Coordi i la seva campanya ‘Posa el filtre lila!’, la plaça Sarrià ens va acollir tot el matí per mostrar iniciatives solidàries del districte. Vam comptar amb un petit tast de la ESS al nostre territori, a més de les associacions participants a la mostra d’entitats.

Publicitat

La Fira d’ESS va estar formada pel grup de criança Manada Gori–Gori, la cooperativa d’arquitectes La Baula, el diari cooperatiu El Jardí de Sant Gervasi i Sarrià, la cervesa La Florestina, la Cooperativa l’Olivera (que produeix vins i olis amb un projecte social) i la cooperativa Opcions (promotora del consum crític). Aquesta darrera cooperativa representava i oferia informació de Som Energia, Sostre Cívic, Celobert, Som Mobilitat, Biciclot, COS i SomConfortSolar. També hi era el projecte d’impuls de la ESS de la Casa Orlandai, SSG Coopera (Sarrià Sant Gervasi Coopera). A més, la setmana anterior, el Banc d’energia havia presentat la seva exposició a la Casa Orlandai, i la va tornar a fer el dia de la mostra també a la plaça. En aquell mateix espai oferia assessorament energètic individual per a tots els ciutadans sensibilitzats amb el malbaratament energètic i en lluita contra el canvi climàtic.

Aquesta acció de sensibilització pretenia fer visibles iniciatives properes que ofereixen productes i serveis molt diversos dins l’economia solidària. Les entitats participants, molt diverses, demostren que un consum alternatiu és possible, i de fet ja ocupa sectors molt diversos. Una altra manera d’organitzar-se i de produir és ara una economia real i competitiva amb el capitalisme. És una opció de consum crític i responsable per a molts ciutadans que tenen altres criteris de compra més enllà de l’econòmic, que valoren la democràcia interna, la preservació del medi ambient, la proximitat, la participació interna… Molts d’aquests valors que es recullen al Pam a Pam i que són visibles en el seu mapa col·laboratiu que mostra iniciatives catalanes d’arreu.

La fira, a més, forma part de la XX Campanya pel Dia Mundial del Comerç Just de LaCoordi “Posa el Filtre Lila! Per la igualtat, tria Comerç Just!”. La Coordi està formada per entitats catalanes del Tercer Sector i de l’Economia Social i Solidària, que promouen la justícia social, el Comerç Just i el finançament ètic i solidari. La nova entitat és composta per SETEM Catalunya, Oxfam Intermón, Alternativa 3, Fiare Catalunya, FETS-Finançament Ètic i Solidari i la XES (Xarxa d’Economia Solidària).

SSG Coopera

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

“Hem estat víctimes, però som més que una història trista”: Assís posa cara al sensellarisme femení pel 8M

Una trentena de dones del centre d'acollida de Sarrià difonen un manifest que reivindica la sororitat i l'empatia entre les supervivents de situacions vulnerables

Trobada de bruixes a l’Espai Jove Casa Sagnier

Una jornada de memòria històrica en honor a les Trementinaires i Metzineres de Catalunya

Laura Tremosa: “El feminisme de la diferència ha fracassat i el feminisme de la igualtat ha tingut èxit”

Entrevista a la segona dona graduada en Enginyeria Industrial a Catalunya i una de les organitzadores de les primeres Jornades Catalanes de la Dona

Rosa Maria Arquimbau, la presidenta del Front Únic Femení Esquerrista i defensora del vot femení

Tenia vint-i-tres anys quan es va proclamar la República i s’hi va implicar fins a les darreres conseqüències
spot_img

“La família Camaleot”, el relat d’Elsa Corominas

"Els Camaleot eren una família molt peculiar que dominava l’art d’imitar. El matrimoni va tenir sis fills i a cadascun li va ensenyar com aprofitar al màxim aquesta habilitat"

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]