Publicitat

El Pregoner, la revista de la gent gran

El nostre és un barri que reuneix un munt de gent gran de tota mena, amb moltes inquietuds i ganes de participar, de conèixer i sobretot de viure

spot_img

Publicat el 14.12.2019 12:30

Gent Gran

Roser Díaz

L’altre dia, vaig recollir una revista molt interessant a un dels comerços del barri. De format vistós, ben estructurada, clara i atractiva, la revista El Pregoner em va cridar l’atenció. A dins, un munt d’activitats i conferències fetes a espais del barri i dirigides a la gent més gran de 65 anys. Encuriosida em vaig posar en contacte amb l’Anna, dels serveis socials de Sant Gervasi, qui em va explicar la interessant iniciativa impulsada pel Districte en el marc del projecte Radars

Publicitat

El nostre és un barri que reuneix un munt de gent gran de tota mena, amb moltes inquietuds i ganes de participar, de conèixer i sobretot de viure. Us recordo que hi ha un projecte comú a tots els barris, que és el de Radars, per detectar la solitud o les necessitats d’aquest col·lectiu. Doncs bé, impulsada per aquesta idea, la revista surt amb la finalitat d’oferir espais i activitats participatives a la gent que ho desitja, acostant l’actualitat, la cultura i la diversió als majors de 65 anys. Per això una xarxa de llocs com parròquies, caps, casals, biblioteques, fundacions o centres cívics acullen un munt d’activitats que no és que s’hagin programat per la gent gran, sinó que surten d’una tria adequada entre activitats generals i es difonen ordenades cronològicament a través de la revista.

Publicitat

Tot es fa en bon horari, de forma gratuïta o de preu simbòlic i en espais adequats a la mobilitat. La distribució de la revista és a través de la xarxa de comerços voluntaris del barri. Moltes vegades el mateix botiguer és qui presenta una determinada activitat a la persona per a qui creu serà interessant. Parlant amb l’Anna, em va comentar que també hi ha una revista semblant, La Pregonera del barri antic al barri Gòtic, i una altra al Guinardó. 

Es torna al format en paper, fugint del digital per facilitar l’accés a moltes persones d’aquesta franja d’edat que no estan immerses en el món informàtic.

Aquesta publicació també es pot consultar als centres adherits. Es publica bimensualment i les seves activitats es fan al Parc de Collserola, a Vil·la Urania, a Vil·la Florida, al Casal de Sant Ildefons, a la Biblioteca Joan Maragall, a Can Castelló… Inclouen xerrades, festivals, teatre, cinefòrum, conferències, gimnàstica, tricot, etc. 

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Aquests són els nous radars de Sarrià-Sant Gervasi

Al districte s'han instal·lat quatre radars que començaran a sancionar a principis de l'any 2023

Ràdio Farró tanca el curs amb un programa obert a la Festa Radars de Sant Gervasi

El programa es va enregistrar i s’ha publicat com a podcast

Com ajudar a la gent gran aquests dies?

Evita el contacte físic amb ells, pregunta'ls si necessiten res i facilita'ls el teu telèfon

Resultats de la campanya de fidelització dels radars comercials de Sant Gervasi

Gent gran Xavier Romero - Tècnic de la Direcció de Servei a les Persones i al Territori de Sarrià – Sant Gervasi El districte de Sarrià...
spot_img

“La família Camaleot”, el relat d’Elsa Corominas

"Els Camaleot eren una família molt peculiar que dominava l’art d’imitar. El matrimoni va tenir sis fills i a cadascun li va ensenyar com aprofitar al màxim aquesta habilitat"

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]