Publicitat

El peatge dels túnels de Vallvidrera es manté com un dels més cars de l’Estat espanyol

La concessió de la Generalitat a Abertis per la gestió de la C-16 no venç fins a l'any 2037

Publicat el 31.8.2021 22:41 · Actualitzat el 1.9.2021 12:53

Societat

Sergi Alemany

El peatge dels túnels de Vallvidrera, a la C-16, no ha aixecat barreres aquest primer de setembre, com ha passat en altres vies com l’AP-7, l’AP-2, la C-32 Nord i la C-33. El motiu és que la concessió d’aquesta via -de titularitat catalana i no estatal- pertany encara a l’empresa Abertis i així ho farà, en principi, fins al 2037. La Generalitat ha demanat a l’Estat espanyol que rescati els últims peatges que queden a Catalunya, com s’ha fet amb les autovies de Madrid.

Per passar pels túnels de Vallvidrera, els usuaris paguen de peatge entre 3,86 i 4,34 euros per recórrer un tram de 16,7 quilòmetres. Això vol dir que cada quilòmetre val 0,26 euros. Només el supera a la mateixa C-16, el tram més car de tot l’estat espanyol, que és el del Túnel del Cadí, on els conductors han de pagar 12,08 euros per recórrer 29,7 quilòmetres. És a dir, a 0,40 euros el quilòmetre. El peatge de la C-16 també, entre Sant Cugat i Manresa, el del túnel d’Artxanda a Bilbao, al País Basc, i el de la C-32 entre Castelldefels i el Vendrell completen els cinc trams de carretera més cars de tot l’estat espanyol.

Publicitat

 

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Trànsit no ha detectat més pressió de vehicles a la Via Augusta amb el carril bici

Ho ha dit el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, en una entrevista a Betevé
spot_img

La llum que ens perdem

Un nou relat de Maria Àngels Viladot

Què hauria escrit Montserrat Roig sobre el món d’avui?

No només enyorem l’escriptora que va ser. També enyorem els llibres que no ha escrit. Les interpel·lacions capcioses que no ha arribat a fer. N’enyorem la intel·ligència aguda i esmolada, que ens hauria ajudat a interpretar aquest temps convuls.

El Món Atlàntic: l’imperialisme modern entre tres continents

Tradicionalment, les poblacions s’expandien per àrees contigües, però la volta do mar, descoberta pels portuguesos i adoptada pels espanyols, va impulsar l’exploració oceànica del segle XVI i va iniciar el que els historiadors anomenen el món atlàntic

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí