Publicitat

Sarrià-Sant Gervasi reivindica el quart aniversari de l’1-O amb un acte unitari al Menéndez y Pelayo

Convoquen Junts, ERC, Demòcrates, Òmnium, l'ANC, CDRs i el Consell per la República

Publicat el 1.10.2021 14:14 · Actualitzat el 3.10.2021 20:13

Política

Carme Rocamora

I malgrat estar ben present, ja fa quatre anys de l’1 d’Octubre, aquell dia de por, de dolor, de cops de porra, de crits, d’emoció, d’organització, solidaritat i abraçades. D’aquell dia on els barris es van organitzar com mai abans, i veïns i veïnes que no s’havien saludat mai pel carrer, dormien plegats en escoles, es protegien, s’agafaven les mans, es cuidaven i jugaven. D’aquell dia on una part de Catalunya va prendre la determinació que calia protegir unes urnes per fer efectiva una votació. I també d’aquell dia que després va comportar penes injustes per uns polítics que van fer el que el poble els va demanar que fessin a través de les urnes.

Quatre anys de l’1 d’Octubre i, més enllà de les mobilitzacions que hi haurà arreu del país, Sarrià-Sant Gervasi també ha volgut organitzar la seva. Serà aquest divendres a les 18.00 hores a l’Institut Menéndez y Pelayo, un dels punts de votació d’aquella jornada.

Publicitat

L’acte està convocat per múltiples organitzacions i partits com Junts, ERC, Demòcrates de Catalunya, Òmnium, l’ANC, CDRs i el Consell per la República. En la convocatòria, es convida al veïnat a portar fotografies per fer un gran mural. No hi haurà parlaments, sinó que els organitzadors busquen que el protagonisme sigui per cada una de les persones que decideixi assistir-hi.

FOTOGALERIA I Quart aniversari de l’1-O a Sarrià-Sant Gervasi

 

No és la primera vegada que Sarrià-Sant Gervasi recorda l’1 d’octubre. L’any passat els CDRs es van concentrar davant del Departament d’Educació, on la policia va entrar a l’edifici i va arremetre contra diverses persones, inclosa la llavors consellera d’Ensenyament Clara Ponsatí.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Guanya Jordi Martí Galbis, guanya la marca de l’experiència

"En un context en què la comunicació política sovint es mou entre la notorietat, la immediatesa i la capacitat de generar soroll, el vot intern ha prioritzat un altre tipus d’actiu: la credibilitat construïda des del recorregut": l'opinió de Marta Royo Espinet

Jordi Martí guanya les primàries de Junts i serà l’alcaldable a Barcelona

L'hereu polític de l'exalcalde Xavier Trias aconsegueix més del 40% dels vots de la militància de Junts a la ciutat

Una conversa serena, però amb disputa per l’herència de Trias: així s’ha viscut el debat de candidats de Junts

Jordi Martí, Pilar Calvo, Jaume Alonso-Cuevillas i Glòria Freixa exhibeixen unitat ideològica i aprofundeixen poc en les seves diferències

La Catalunya gloriosa de Jaume Clotet

L’autor sarrianenc presenta a la Biblioteca de Sarrià "L'espasa del rei", el tercer i últim volum d'una trilogia sobre el thriller històric recent
spot_img

Mor Jordi Madern, ànima de les pastisseries Foix i cosí del poeta

Personatge entranyable a Sarrià, ens ha deixat aquest divendres

La llum sobre l’abisme: la poètica del dol a “Relíquia” de Pol Guasch

Escrit des d’un "jo" vulnerable i exposat, "Relíquia" neix d'una premissa colpidora: el suïcidi del pare quan el narrador tenia només quinze anys

Sarrià – Sant Gervasi guanya 9 espais d’ombra aquest estiu

Les noves zones se situen a parcs, escoles i places

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí