Publicitat

Avui fa 100 anys que la vila de Sarrià va ser agregada a Barcelona

Coincidint amb l'efemèride Districte ha organitzat una programació especial d'activitats que comença aquest dijous

spot_img

Publicat el 4.11.2021 7:00

Societat

El Jardí

Malgrat l’oposició del veïnat de la vila de Sarrià, el 4 de novembre de 1921 se signava el decret d’agregació de Sarrià a la ciutat, que significava la culminació del procés de configuració de la Barcelona contemporània, que havia començat l’abril de 1897 amb la incorporació d’un seguit de municipis del pla: Sants, les Corts, Sant Gervasi de Cassoles, Gràcia, Sant Andreu de Palomar i Sant Martí de Provençals.

Publicitat

Coincidint amb el centenari del decret d’agregació de la vila de Sarrià al municipi de Barcelona, aquest dijous 4 de novembre del 2021 a la tarda, a la Sala de Plens del Districte de Sarrià-Sant Gervasi es farà l’acte institucional d’aquesta efemèride, tal com va informar El Jardí, que consistirà en una tertúlia sobre la governança de Sarrià – Sant Gervasi al llarg de l’últim segle.

Publicitat

L’acte comptarà amb la participació del tinent de l’alcaldia i regidor del districte, Albert Batlle; de la regidora presidenta del districte, Eva Parera, i dels exregidors Joan Fuster Sobrepere, Katy Carreras-Moysi, Jaume Ciurana i Joan Puigdollers, i també hi haurà una actuació de l’Escola Municipal de Música Can Ponsic a la plaça del Consell de la Vila.

Aquest serà el tret de sortida a un ampli programa d’activitats que comptarà amb exposicions, publicacions, itineraris urbans, tallers, activitats infantils i concursos en línia, entre d’altres, que ha organitzat el Districte de Sarrià-Sant Gervasi i que tindran lloc fins el mes de maig del 2022.

Consulta tots els actes programats.

Sarrià 1921: el llibre del Centenari de l’agregació de Sarrià a Barcelona

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf

Una seixantena de veïns celebren el centenari de la sarrianenca Paquita Liarte

L'homenatjada va gaudir d'un dinar sorpresa a l'Espai Gardenyes envoltada d'amics i familiars

El Jardí 115, març de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/04/El-Jardi-115_Marc25_0403.pdf
spot_img

Torna la cursa inclusiva d’Aspasim: Correm Junts 2025

La jornada se celebrarà el 26 d'octubre i demostrarà, una vegada més, que l'esport pot ser una eina d'inclusió i solidaritat

Nou fre a la Buenos Aires: la justícia torna a frenar l’expropiació i protecció

Després de més de cinc anys de lluita veïnal per preservar l'edifici i obrir-lo a la gent, torna a ser vigent la llicència per construir un hotel de luxe

“Viure l’espai públic”, un recull sobre el pas de la dictadura a la democràcia a Sarrià

Un grup de persones vinculades a Sarrià, i algunes que van viure aquests fets, s’han reunit per recollir informació i documentació; El Jardí en publica el llibre

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí