Publicitat

Tots els alumnes estan preparats per marxar a aprendre anglès a l’estranger?

Els experts afirmen que l’edat de 12 anys és ideal per sortir a estudiar en un país diferent

spot_img

Publicat el 10.7.2022 13:21

Educació

Kumon Barcelona – Sant Gervasi-Galvany

Kumon English, el programa del centre Kumon Barcelona – Sant Gervasi-Galvany (Laforja, 33), ofereix l’opció a les famílies de veure les vacances d’estiu com una oportunitat perquè els fills continuin amb l’aprenentatge de la llengua anglesa. L’experiència de fer un viatge d’immersió lingüística i estudi a l’estranger pot ser una gran oportunitat, però també genera molts dubtes a les famílies. És una bona opció per a tots els alumnes? Quin és el millor moment per fer-los viure aquesta experiència?

Publicitat

Els experts afirmen que l’edat de 12 anys és ideal per sortir a estudiar en un país diferent. No obstant això, cal tenir en compte molts altres factors com la personalitat, la maduresa o l’autonomia de l’alumne, que no depenen de l’edat, i que en des de ben petits s’han de treballar de forma transversal a l’adquisició de l’idioma.

Publicitat

Com apunta la directora i orientadora del centre Kumon Barcelona – Sant Gervasi-Galvany, Laia Santanach, “a part de l’anglès de l’escola, moltes famílies opten per apuntar els seus fills a altres d’extraescolars per reforçar aquest idioma o per enviar-los a l’estiu a continuar aquesta formació en altres països”. Els alumnes que han treballat durant l’any el programa de Kumon English no només són alumnes bilingües, són, a més a més, alumnes responsables, autònoms i competents.

Autodidactisme en anglès

El valor més destacat de Kumon English és la seva capacitat d’oferir, a l’alumne, la possibilitat no només d’aprendre anglès, sinó d’aprendre EN anglès. Basant-se en els principis generals d’aquest mètode d’aprenentatge, formarà, a més, alumnes competents, responsables i autodidactes. 

Quines són les claus? 

1. Personalitzar l’aprenentatge: a les aules escolars, no es pot personalitzar l’educació; tanmateix, esperem que els infants desenvolupin els coneixements tant d’anglès com de les altres matèries al mateix nivell i, per això, es desmotiven. Als centres Kumon “els orientadors personalitzen el material d’aprenentatge de l’anglès en funció de les capacitats i les habilitats dels infants”, apunta Santanach. 

2. Ensenyar-los a llegir el món amb els seus propis ulls: si aprenem a entendre el que llegim, aprenem a aprendre per nosaltres mateixos. Per això, l’objectiu principal de Kumon English és aconseguir un nivell avançat de comprensió lectora de textos originals en llengua anglesa “perquè l’alumne pugui llegir el món amb els seus propis ulls”.

3. Aprendre des de la base: el vocabulari. Per aprendre anglès és important entendre’l des de la base, el vocabulari, i de manera gradual, tal com aprenem la llengua materna. Per exemple, el primer que sol dir un nadó és “pare, mare o aigua” perquè són paraules que sent molt sovint. Quan són capaços de verbalitzar-les, són les primeres que pronuncien, i el mateix passa amb l’anglès.

4. Llegir i escriure per poder entendre: Per aprendre anglès amb Kumon English, l’alumne escolta i repeteix l’àudio nadiu, adaptat al seu nivell d’aprenentatge. Aquesta escolta i repetició afavoreix que l’alumne treballi la comprensió auditiva i l’ajuda a desenvolupar la capacitat de llegir en veu alta. Alhora, això li facilita la comprensió del que llegeix i millora la seva confiança i motivació per continuar.

5. Aprendre regles gramaticals: quan l’alumne ha fet el pas de la lectoescriptura, comença a treballar l’estructura gramatical. Aquesta base prèvia serveix per desenvolupar la comprensió lectora i introduir textos originals, divertits i interessants mitjançant el material didàctic més adequat per al seu nivell de comprensió.

6. Memoritzar o entendre: s’arriben a entendre les matèries en anglès?: un dels problemes que transmeten les famílies és que no saben si els nens estan memoritzant en anglès o si realment estan entenent les matèries a l’escola. Memoritzar en anglès no és aprendre anglès, perquè per aprendre cal entendre, i això implica desenvolupar la capacitat d’entendre tota mena de textos. D’aquesta manera, els infants podran entendre qualsevol matèria, i no només en anglès.

Als joves se’ls ha d’oferir una immersió lingüística natural i progressiva i preparar per estudiar a l’estranger. L’objectiu, conclou Santanach, és “el desenvolupament de la competència lectora” en aquest idioma perquè, “si la lectura és la clau del coneixement, aprendre anglès llegint en anglès és la clau del coneixement universal”. 

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La família de Montserrat Caballé, amb un desnonament pendent, aconsegueix aturar-lo per situació de vulnerabilitat

El jutjat suspèn el desnonament durant quatre mesos per permetre la intervenció de les administracions, davant els impagaments acumulats i la manca d’alternativa residencial del germà de la soprano

El carrer d’Amigó canvia de sentit a partir de diumenge per reduir les afectacions al trànsit de les obres de l’L8

L’actuació forma part del dispositiu de mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya de cara al tall del carrer de Muntaner entre Laforja i Marià Cubí a partir del 10 d’agost

La casa Ravella: una construcció senzilla a Galvany d’Antoni Falguera

L'edifici, construït l'any 1906, té una clara influència de la Casa Calvet d'Antoni Gaudí

Sant Jordi 2025, una jornada multitudinària i radiant: “Ha vingut moltíssima gent”

Cultura Natalia Avellan Ha arribat de nou una de les festivitats més estimades pels catalans i les catalanes. Aquell dia de l'any en què convergeix literatura,...
spot_img

Flors, colors, fragàncies i pol·linitzadors

L’esclat de la floració a la primavera constitueix un espectacle extraordinari, un festival de formes, colors i fragàncies que magnetitza els nostres sentits. Flors i més flors, un repertori inabastable de “vida extremadament efímera” que desferma grans complicitats amb l’entorn.

Les vacances, una oportunitat de reequilibri per les persones amb Alzheimer o Parkinson

El temps lliure pot esdevenir en una oportunitat per mirar més als ulls, escoltar amb més paciència i redescobrir formes de convivència que van més enllà de la cura

Societats precaritzades

"Hi ha una falsa equació que sosté que un pobre, d’entrada, és una bona persona, mentre que a un ric sempre se l’ha de veure com un presumpte delinqüent. I de tant sentir-ho, molts ciutadans que per anar fent la viu-viu aspiren a ser subvencionats acaben afegint-se al carro de les persones acrítiques amb el poder"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]