Publicitat

Capgirem Barcelona – CUP

spot_img

Publicat el 11.5.2015 9:00

a fons: eleccions municipals

Propostes dels partits per Sant Gervasi

 

Publicitat

Quin és el vostre model polític per la ciutat de Barcelona?

Publicitat

Volem una Barcelona al servei de les persones: justa, ecològica, comunitària, solidària, feminista, independentista i radicalment democràtica, basada en el dret a la ciutat. Volem una ciutat, sense explotacions ni misèries, on es doni un repartiment just i igualitari de la riquesa i els treballs alhora que una municipalització dels serveis públics. Volem una ciutat on es garanteixin els drets fonamentals. Una ciutat responsable amb el territori i respectuosa amb el medi. Que aposti per la independència construïda des de baix. Volem, en definitiva, una ciutat feta des dels barris i per als barris i la seva gent.

Natàlia Navàs
Natàlia Navàs

Sou partidaris de la divisió territorial en barris com una forma de descentralització del govern municipal?

Som partidaris de l’organització en barris i que aquests siguin l’espai de presa decisions. La divisió territorial actual en Districtes que depenen d’un organisme superior com és l’Ajuntament crea una estructura jeràrquica ineficient que fa que temes que afecten a un barri s’acabin dirimint a la plaça Sant Jaume. La CUP Capgirem Barcelona apostem per unes institucions properes a la ciutadania per tal que aquestes siguin més democràtiques i transparents.

Penseu que l’actual model dels Consells de Barri s’ha de modificar? De quina manera?

Cal que els Consells de barri no siguin uns òrgans merament informatius o consultius i que, per tant, tinguin un caràcter vinculant modificant, si s’escau, la carta Municipal.

Feu tres propostes concretes i prioritàries pel territori de Sant Gervasi?

La primera prioritat seria la recuperació del teixit històric i les relacions socials entre els veïns de Sant Gervasi de Cassoles: tant a nivell urbanístic, amb peatonalització de carrers o amb més espais verds, com a nivell cultural i històric. Per exemple, proposem la revisió del nomenclàtor dels carrers per tal que aquests facin referència a trets culturals i històrics propis del barri com seria la conversió de l’Avinguda príncep d’Astúries pel seu nom històric de “Riera de Cassoles”.

En segon lloc, apostem per la cessió d’un espai autogestionat per les entitats juvenils del barri, que actualment no en disposen (assemblees, caus, esplais, grups de cultura popular, etc.)

En la mateixa línea, entenem que l’augment del preu de l’habitatge fa inassequible per moltes persones joves quedar-se a viure al seu barri. Per això, apostem per la creació d’un parc d’habitatge jove al districte en forma d’habitatge cooperatiu de cessió.

Feu una proposta més per cada una de les zones de Sant Gervasi:

Bonanova i Monterols: Actuarem per la retirada de la retolació discriminatòria i classista que representen les portes de servei. Ampliació de les voreres del carrer Balmes, des de plaça Molina en amunt, com ja s’ha fet fins a plaça Molina.

Galvany: Apostem per la recuperació Clínica Ripoll- sense que això perjudiqui a cap altre bé públic de la ciutat- i l’ús definitiva de la casa Muñoz Ramonet com a Biblioteca.

Turó Parc: Preservar el caràcter del Turó Parc amb la seva estructura i vegetació actual i rebutjant qualsevol remodelació urbanística de caire especulatiu i elitista.

Putxet: La Clínica de Sant Josep ha d’esdevenir la llar d’avis pública de la zona.

Farró: Assegurar-se que Vil·la Urània esdevé un centre cívic amb gestió ciutadana.

Teniu alguna proposta concreta per revitalitzar i augmentar el comerç de proximitat a Sant Gervasi

El comerç de proximitat i de barri és un element clau quan parlem de la recuperació del teixit històric de Cassoles. Però s’hauran d’iniciar actuacions concretes com el control de llicències als comerços,la creació de campanyes de proximitat, recorreguts per comerços històrics i promoure un carnet de comerç local.

 

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La família de Montserrat Caballé, amb un desnonament pendent, aconsegueix aturar-lo per situació de vulnerabilitat

El jutjat suspèn el desnonament durant quatre mesos per permetre la intervenció de les administracions, davant els impagaments acumulats i la manca d’alternativa residencial del germà de la soprano

El carrer d’Amigó canvia de sentit a partir de diumenge per reduir les afectacions al trànsit de les obres de l’L8

L’actuació forma part del dispositiu de mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya de cara al tall del carrer de Muntaner entre Laforja i Marià Cubí a partir del 10 d’agost

La casa Ravella: una construcció senzilla a Galvany d’Antoni Falguera

L'edifici, construït l'any 1906, té una clara influència de la Casa Calvet d'Antoni Gaudí

L’AV Bonanova celebra el 50è aniversari amb un concert

L'Orquestra Simfònica Vozes amenitzarà la celebració de la plataforma veïnal, que enguany també serà reconeguda amb la Medalla d'Honor de Barcelona
spot_img

Els nens del Tècnic Eulàlia estem de celebració

"Era una mena d’oasi solitari i valent, com un centre de pacífica resistència cultural i pedagògica"

La família de Montserrat Caballé, amb un desnonament pendent, aconsegueix aturar-lo per situació de vulnerabilitat

El jutjat suspèn el desnonament durant quatre mesos per permetre la intervenció de les administracions, davant els impagaments acumulats i la manca d’alternativa residencial del germà de la soprano

Horaris dels equipaments de Sarrià – Sant Gervasi per l’estiu de 2025

Durant juliol i agost, els centres municipals modifiquen el temps d'obertura

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]