Publicitat

La marca de la llei

Tenir una marca que transmeti confiança i reputació és bàsic per a quan vagin a Sant Google a buscar-te, escriu la publicista Marta Royo

spot_img

Publicat el 6.4.2024 6:30

Opinió

Marta Royo Espinet

Publicitat

L’altre dia m’explicaven un cas d’èxit: el d’un jove advocat. En Joan Fernández. En Joan era un advocat brillant amb cinc anys al mercat. Tot just tenia vint-i-set anys i, amb dos companys de carrera, havien creat el seu despatx, especialitzat en demandes legals per als joves.

Publicitat

Es van especialitzar en un nínxol de mercat del tot nou. Jo no coneixia cap despatx d’advocats on la proposta de valor fos aportar solucions a la gent jove. Un col·lectiu a tenir en compte amb força demandes legals i que sovint va perdut. Mentre escoltava amb molt d’interès la història, vaig pensar: “Quina gran idea de negoci!”.

De joves que tenen necessitat de resoldre temes legals n’hi ha molts: acabats de casar que van perduts amb la hipoteca o el lloguer, parelles de fet que han de normalitzar el seu estat civil, successions i herències per decés dels progenitors, divorcis imminents aparentment sense motiu, acomiadaments improcedents, EROs i ERTOs, accidents de trànsit… Vaig pensar amb en Joan i, de seguida, em va venir al cap com podria ser la seva marca, la seva imatge corporativa i els seus materials de comunicació, amb aquesta proposta de valor tan potent i tan diferencial i clara.

Essent jove i decidit, segur que la seva imatge de marca reflectia clarament la proposta de valor. Em vaig atrevir a preguntar per la seva marca i per la seva web, i no em vaig endur cap sorpresa negativa. Per sort, havien parlat amb un expert i els havia treballat molt bé la seva imatge de marca. Un nom comercial, puix tenia clar que Fernández no era prou diferencial i notori. Aprofito per dir-vos que els seus dos socis es deien Pérez i López. Es van atrevir a dir-se “Els-EZ”.

“Tu també pots ser un Joan Fernández, un cas d’èxit en la imatge de marca i la proposta de valor”

Amb un eslògan que definia la seva proposta de valor: “El món és dels joves” i amb un logotip trencador i modern, alhora que minimalista i simple. També van crear una web amb la informació bàsica i testimonis gravats per ells mateixos en format Instagram Stories i TikTok, amb un formulari de contacte i un calendari per a una primera cita de franc.

Fàcil, oi? Quan llegeixes un cas d’èxit com aquest, de seguida voldries veure-t’hi emmirallat. A mi sovint em passa, això… Amics, el cas d’en Joan Fernández és un cas inventat, fictici, però tu potser ets advocat o un professional liberal, i pots ser un Joan Fernández. Et convido a investigar sobre la teva marca, la teva proposta de valor i la teva imatge corporativa.

Aquí et dono 5 pistes perquè puguis reflexionar:

  1. Amb quin nom t’identifiques? Marca personal o marca comercial? Tens clar per què?
  2. On ets i què ofereixes? Quina és la teva proposta de valor?
  3. Què vols que pensin de tu els teus clients i clients potencials?
  4. Creus que la teva imatge corporativa és coherent amb el que vols que pensin de tu?
  5. Generes confiança i ets reconegut?

Si bé és cert que el sector de l’advocacia, com moltes altres professions liberals, funciona a través del boca-orella, és molt important tenir una bona imatge de marca, ferma i coherent. Tenir una marca que transmeti confiança i reputació és bàsic, perquè, quan et recomanin i vagin a Sant Google a buscar la teva marca i la teva web, el que trobin sigui el que realment ets i el que realment vols transmetre…

Marta Royo Espinet és publicista i CEO de Mosaiking Comunicació

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Transformant realitats amb el màrqueting digital

El màrqueting digital com a plataforma de canvi pot permetre a les persones reinventar-se per trobar noves oportunitats laborals

Canvis climàtics

"La recepta per intentar apaivagar les conseqüències dels canvis climàtics no necessàriament ha de passar pel decreixement de la nostra societat ni per la desindustrialització", l'opinió de Miquel Saumell

Publicitat amb propòsit: i si les marques també fessin barri?

"La publicitat no ha de ser només una eina per vendre. Pot –i hauria de– ser una eina per construir": l'opinió de Marta Royo

Apagada elèctrica a Catalunya, apagada comunicativa a les institucions

"Els missatges van ser tardans, dispersos i, sovint, mancats d'indicacions concretes": l'opinió de Marta Royo
spot_img

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]