Publicitat

La marca de la llei

Tenir una marca que transmeti confiança i reputació és bàsic per a quan vagin a Sant Google a buscar-te, escriu la publicista Marta Royo

spot_img

Publicat el 6.4.2024 6:30

Opinió

Marta Royo Espinet

Publicitat

L’altre dia m’explicaven un cas d’èxit: el d’un jove advocat. En Joan Fernández. En Joan era un advocat brillant amb cinc anys al mercat. Tot just tenia vint-i-set anys i, amb dos companys de carrera, havien creat el seu despatx, especialitzat en demandes legals per als joves.

Publicitat

Es van especialitzar en un nínxol de mercat del tot nou. Jo no coneixia cap despatx d’advocats on la proposta de valor fos aportar solucions a la gent jove. Un col·lectiu a tenir en compte amb força demandes legals i que sovint va perdut. Mentre escoltava amb molt d’interès la història, vaig pensar: “Quina gran idea de negoci!”.

De joves que tenen necessitat de resoldre temes legals n’hi ha molts: acabats de casar que van perduts amb la hipoteca o el lloguer, parelles de fet que han de normalitzar el seu estat civil, successions i herències per decés dels progenitors, divorcis imminents aparentment sense motiu, acomiadaments improcedents, EROs i ERTOs, accidents de trànsit… Vaig pensar amb en Joan i, de seguida, em va venir al cap com podria ser la seva marca, la seva imatge corporativa i els seus materials de comunicació, amb aquesta proposta de valor tan potent i tan diferencial i clara.

Essent jove i decidit, segur que la seva imatge de marca reflectia clarament la proposta de valor. Em vaig atrevir a preguntar per la seva marca i per la seva web, i no em vaig endur cap sorpresa negativa. Per sort, havien parlat amb un expert i els havia treballat molt bé la seva imatge de marca. Un nom comercial, puix tenia clar que Fernández no era prou diferencial i notori. Aprofito per dir-vos que els seus dos socis es deien Pérez i López. Es van atrevir a dir-se “Els-EZ”.

“Tu també pots ser un Joan Fernández, un cas d’èxit en la imatge de marca i la proposta de valor”

Amb un eslògan que definia la seva proposta de valor: “El món és dels joves” i amb un logotip trencador i modern, alhora que minimalista i simple. També van crear una web amb la informació bàsica i testimonis gravats per ells mateixos en format Instagram Stories i TikTok, amb un formulari de contacte i un calendari per a una primera cita de franc.

Fàcil, oi? Quan llegeixes un cas d’èxit com aquest, de seguida voldries veure-t’hi emmirallat. A mi sovint em passa, això… Amics, el cas d’en Joan Fernández és un cas inventat, fictici, però tu potser ets advocat o un professional liberal, i pots ser un Joan Fernández. Et convido a investigar sobre la teva marca, la teva proposta de valor i la teva imatge corporativa.

Aquí et dono 5 pistes perquè puguis reflexionar:

  1. Amb quin nom t’identifiques? Marca personal o marca comercial? Tens clar per què?
  2. On ets i què ofereixes? Quina és la teva proposta de valor?
  3. Què vols que pensin de tu els teus clients i clients potencials?
  4. Creus que la teva imatge corporativa és coherent amb el que vols que pensin de tu?
  5. Generes confiança i ets reconegut?

Si bé és cert que el sector de l’advocacia, com moltes altres professions liberals, funciona a través del boca-orella, és molt important tenir una bona imatge de marca, ferma i coherent. Tenir una marca que transmeti confiança i reputació és bàsic, perquè, quan et recomanin i vagin a Sant Google a buscar la teva marca i la teva web, el que trobin sigui el que realment ets i el que realment vols transmetre…

Marta Royo Espinet és publicista i CEO de Mosaiking Comunicació

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Mediterràniament: el Quixot a Benidorm

"Si el Quixot visqués a la nostra època viatjaria sens dubte a Benidorm a la recerca de noves aventures. No se m’acudeixen moltes més ciutats al sud d’Europa on ell pogués demostrar tota la seva vàlua com a cavaller errant": l'escrit d'Aitor Romero

Societats precaritzades

"Hi ha una falsa equació que sosté que un pobre, d’entrada, és una bona persona, mentre que a un ric sempre se l’ha de veure com un presumpte delinqüent. I de tant sentir-ho, molts ciutadans que per anar fent la viu-viu aspiren a ser subvencionats acaben afegint-se al carro de les persones acrítiques amb el poder"

Transformant realitats amb el màrqueting digital

El màrqueting digital com a plataforma de canvi pot permetre a les persones reinventar-se per trobar noves oportunitats laborals

Canvis climàtics

"La recepta per intentar apaivagar les conseqüències dels canvis climàtics no necessàriament ha de passar pel decreixement de la nostra societat ni per la desindustrialització", l'opinió de Miquel Saumell
spot_img

Joaquim Campanyà: “Volem convertir el Teatre de Sarrià en un referent cultural de Barcelona”

Qualitat, continuïtat i innovació: el Teatre de Sarrià obre la seva temporada amb ambició

Fotogaleria: Arrenca la Festa Major del Farró

La cercavila de 600 i el pregó d'Alberto Marini han donat el tret de sortida a la festa que s'allargarà fins el 14 de setembre

Clíniques Mi, el primer centre de l’estat espanyol que obté el màxim reconeixement internacional per l’atenció al càncer de pulmó

La clínica de les Tres Torres és distingit amb l'IASLC Cancer Care Team Award, i s’afegeix així a una llista exclusiva de centres de referència mundial

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]