Publicitat
spot_img

Agrair acabar i començar

L'opinió de Glòria Vilalta sobre els aprenentatges i les oportunitats que venen amb l'inici d'un any nou

Publicat el 24.12.2024 6:00

Opinió

Glòria Vilalta

Acaba l’any. Agrair, deixar anar, projectar. Acaba l’any i per sort en comença un altre. Tot acaba, però no tot torna a començar. Crec que ja només això és d’agrair. Tenim l’oportunitat de començar un nou any, una nova etapa. Cada mes, cada setmana, cada dia i cada moment tenim aquesta oportunitat. Tot pot canviar en un instant. Tot. 

L’altre tema és si en som conscients. Costa, i molt. Amb això clar i present, possiblement sovint actuaríem diferent. Si a més a més tinguéssim al cap que encara que moltes coses tornin, mai seran iguals, també gaudiríem més de cada moment.

Publicitat

Acaba el 2024 i comença el 2025. No serà igual, és impossible, però sí que és un nou any, una nova roda, moltes noves oportunitats i experiències.

Què ens portarà? No ho sabem. Però sí que podem decidir tenir una actitud d’agraïment. De tot allò que hem viscut i de tot el que viurem. Ens agradi o no, ens faci mal o no, ho entenguem o no.

El temps, aquest paràmetre que ens ajuda a organitzar-nos i també a relativitzar, ens permet mirar enrere i analitzar les experiències del passat. Sovint, una experiència que ens va fer mal -com pot ser un acomiadament o una malaltia-, al cap d’uns anys la podem mirar i agrair, perquè gràcies a aquell fet, hem tingut una transformació o com a mínim un aprenentatge

Podem també agrair tot el que ja tenim o hem experimentat. Diuen “es de buen nacido ser agradecido”, però és que agrair també ens porta alegria i, a més a més,  la vida entén que en vols més, i te’n dona més. 

Fer un repàs de l’any ajuda molt a agrair i a preparar el següent. 

Podem també fer un repàs de la nostra llar. Veure tot el que agraïm i tot el que després d’agrair podem deixar anar. Així fem que hi hagi espai perquè l’energia / la vida flueixi amb facilitat i ens porti nous regals.

Feliç any nou!

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Celebrar: arriba l’hivern i Nadal 

"Celebrar, portar alegria a la llar, posar-hi rialles, amor, cura -també amb les decoracions-, fa que l’energia de l’espai augmenti. I això ens ajudarà a fer que augmenti també la nostra. És un circuit de retroalimentació": l'opinió de Glòria Vilalta

Mou-te, mou-ho

Convé airejar, ventilar, fer que hi hagi renovació de l’ambient. És aconsellable per a la nostra salut, per no respirar altes concentracions de tòxics, però també per al nostre benestar mental, a nivell més subtil

Honorar, honorar-se, per Glòria Vilalta

"Honorant la meva vida honoro també els meus pares i els meus avantpassats. Això comporta no només agrair-los la vida, comporta també tenir-los presents i estimar-los, donar-los un lloc. Sigui en el cor o a casa, amb una fotografia"

Fer quelcom diferent

"Un canvi de localitat, d’espai, de llar, o d’empresa, crea moviment interior. Moure coses de lloc, també. Ho he experimentat personalment i també a través de clients. Com diu un proverbi xinès: si vols que es produeixin canvis en la teva vida, mou 27 coses de casa teva"
spot_img

Nadal, un temps per cuidar i empatitzar

Un gest senzill, com una mà que acompanya, una mirada amable o simplement una veu coneguda, pot proporcionar més calma que qualsevol rutina formal a les persones amb malalties neurodegeneratives

El cas de Rosario Endrinal o la pobresa amb rostre femení

El Sindicat d’Habitatge de Cassoles, Arran i l’Assemblea de Joves de Sarrià han commemorat el vintè aniversari de l’assassinat i n’han assenyalat l’aporofòbia institucional com a principal responsable

Pas endavant en la connexió ciclista entre Esplugues i Barcelona per la Diagonal

El nou carril bici, que estarà construït per a la primavera-estiu 2026 transformarà l’entrada a Barcelona per la Zona Universitària

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí