Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

A casa s’hi està tan bé!

Ara ja no ens genera tanta ansietat quedar-nos a casa confinats, sinó sortir-ne

Publicat el 8.6.2020 10:00 · Actualitzat el 8.6.2020 17:24

El Racó del Veïnat

Nuria Duran Sáez

Al cervell humà li agrada molt (moltíssim) la rutina, la certesa, la zona de confort, l’estabilitat. La diagnosi d’una malaltia, un divorci, el confinament obligat o un ERO, són exemples de situacions que ens poden generar incertesa, desconcert, inseguretat o por. Aquestes sensacions són normals, humanes, i necessàries per a la nostra supervivència. Però les hem de saber gestionar, racionalitzar i controlar. I és que l’ansietat és, simplement, una resposta fisiològica de l’organisme -com un tipus de mecanisme de defensa- que ens permet estar alerta per afrontar situacions d’amenaça. Com tot, una mica no és dolent. El problema està quan el temor, l’estrès, la tensió o la preocupació es converteixen en extremes, permanents o incontrolables. 

Portàvem una vida rutinària. De cop, una amenaça: tots confinats. Estar tancat tants dies ens pot haver generat ansietat en alguns moments. Dos mesos després, el nostre cervell s’ha habituat a estar a casa, i aquí és on ara troba l’estabilitat, l’equilibri i la seguretat que busca. Però de sobte, comencem amb les fases del desconfinament. Situació contrària a la que s’ha hagut d’adaptar. Ara ja no ens genera tanta ansietat quedar-nos a casa confinats, sinó sortir-ne. Fase 0,5? Inquietant. Passejar amb la persona amb qui convivim, però no fer-hi esport? Encara més inquietant. Anar amb algú a fer un cafè a la terrasseta d’un bar, però no poder-se reunir a casa? Doncs sí, totes aquestes informacions incrementen la nostra inquietud, incertesa i desconcert. I això no ajuda. 

Publicitat

Per tant, tothom tranquil. Totes aquestes sensacions són normals. No estem pirats, ni ens passa res estrany. Això sí que ajuda. Respirem profundament. Ara cal serenitat i, sobretot, valentia. Sortir una mica cada dia. Obligar el cervell a habituar-se a la nova normalitat d’aquesta fase (o subnormalitat, segons com es vegi). La por a contagiar-se o a contagiar algú dels nostres també és normal. Però calma. Complim amb totes les precaucions que considerem oportunes. I siguem responsables. Fem una mica d’esport cada dia, mengem sa, conversem molt amb els nostres (i amb els altres), obliguem-nos a somriure diversos cops al dia -que tot això genera endorfines (hormones de la felicitat) i dopamina-, desconnectem el cervell de les nostres preocupacions a l’hora d’anar a dormir. 

Els fàrmacs són necessaris en casos concrets, sempre prescrits per un professional, però és bo prioritzar remeis més naturals, com el ioga, les infusions de valeriana, la llet calenta que ens encolomaven les nostres àvies, la meditació, etcètera. No estem tan malament. Estimem-nos. Cuidem-nos. Continuem sent valents. Els dies passen de pressa. Aprofitem-los per ser feliços.

 

 

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Ansietat, a mi també em passa: una vivència en primera persona

Maria Soucheron relata com és conviure amb el trastorn després d'assistir a una xerrada de la Dra. Pérez-Bonaventura

‘Fugir de les tenebres’: ciència, política i comunicació després de la covid

Un llibre de lectura fàcil i amena que interpel·la el lector, fa posar la guàrdia alta i obliga a revisar creences pròpies

La Guàrdia Urbana dissol diversos botellots a la Bonanova

La policia barcelonina ha activat un ampli dispositiu per evitar la concentració de joves bevent a la via pública al carrer Mandri

El rodatge de ‘La Corriente’ recorre al micromecenatge per acabar de gravar a Barcelona

La pel·lícula, escrita i gravada en part durant el confinament, està dirigida i produïda pels germans Jesús i Beatriz Lloveras, veïns de Sant Gervasi
spot_img

Les recomanacions de la Casa Usher per aquest estiu

Un recull de llibres ideals per ser els millors companys de viatges d'aquestes vacances, tria la teva pròxima aventura, busca una bona ombra i comença a gaudir!

Casa al carrer de Pomaret, 14: característiques i curiositats

El carrer santgervasienc conserva un conjunt de cases modernistes construïdes per l’alta burgesia catalana entre finals del 1800 i principis del 1910

Samuel Alcalde: “Les Joventuts Socialistes de Sarrià – Sant Gervasi volem ser un pont entre els joves i les institucions”

El nou primer secretari de les JSC al districte es marca com a objectiu fer de l'organització un pont entre els joves i la política municipal

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí