Publicitat

A peu de Pàgina recomana ‘La migració dels cors’ de Maryse Condé

Una reescripció del clàssic d’Emily Brontë 'Cims borrascosos' situant l’acció a Guadalupe, a les Antilles franceses

spot_img

Publicat el 15.10.2023 6:00

Cultura

Oriol Guinart, llibreria A Peu de Pàgina

Els que ja heu llegit a Maryse Condé, sabeu que és una narradora prodigiosa de força torrencial: havia publicat ara fa un any, Travessa el manglar, i fa un parell d’anys Jo, Tituba, la bruixa negra de Salem. Els que no heu llegit a la Condé, en teniu una nova oportunitat.

Publicitat

A La migració dels cors, Condé reescriu el clàssic d’Emily Brontë, Cims borrascosos, situant l’acció a Guadalupe, a les Antilles franceses. Aquest canvi de marc permet a l’autora afegir al clàssic l’exotisme, la màgia, el misteri, i la sensualitat del paisatge i el caràcter caribeny, però també la part d’història més fosca i dura d’un país que va viure el colonialisme més salvatge i que tot just començava un ‘nou ordre’ on l’esclavitud estava oficialment abolida, però la realitat i els usos feien palès que la societat en general encara no ho havia acabat de pair.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

“Compte amb el que desitges”, el primer llibre de Mò Bertran

El recull de relats inicia la col·lecció de narrativa d'El Jardí i es presentarà a diverses llibreries del districte

Pol Guasch visita Sarrià per desvelar el procés creatiu darrere la seva última novel·la

L'escriptor protagonitza la primera reunió de l'any del club de lectura d'A peu de pàgina

A Peu de Pàgina recomana el debut en novel·la de Sara Torres amb ‘Lo que hay’

Sense mare i sense amant, la protagonista es qüestiona les maneres que tenim d'estimar

‘Lo mig del món’, una lectura pels habitants de grans ciutats desconnectats de la natura

Roser Vernet ha escrit un petit llibre que lliga històries, paisatges i memòries que busquen trobar el seu lloc al món
spot_img

El pregó que hauria fet Anna Aguilar-Amat a la Festa Major de Sarrià

"Quan miro enrere sento orgull d’haver nascut i crescut en aquest barri. Per la convivència pacífica dins dels contraris, per la solidaritat i per la cultura compartida i les tradicions revisades"

Els Tabalers de Sarrià celebren 10 anys

Per celebrar l’ocasió, els Tabalers de Sarrià han convidat 10 colles d’arreu de Catalunya per compartir una trobada de percussió a la plaça de Pere Figuera i Serra, en el marc de la Festa Major de Sarrià, el pròxim 11 d’octubre

La Fundació Esmen celebra 35 anys al servei de les persones amb discapacitat intel·lectual i les seves famílies

L’entitat de Barcelona commemora el seu aniversari amb un acte cultural i comunitari el 10 d’octubre a Sarrià

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí