Publicitat

Accident mortal i 10 alumnes ferides del Col·legi Canigó a Costa d’Ivori

Alumnes i professorat s'havien traslladat al país africà per realitzar tasques solidàries

Publicat el 23.6.2019 12:44 · Actualitzat el 25.6.2019 11:09

Escoles

El Jardí

La subdirectora de secundària del Col·legi Canigó (Sant Gervasi – La Bonanova), Teresa Cardona (43 anys), ha mort aquest dissabte en un accident d’autobús a Costa d’Ivori, on també han resultat ferides 10 alumnes de segon de Batxillerat i universitàries.

Les alumnes ferides estan fora de perill, tot i que n’hi ha tres hospitalitzades al mateix país per diverses fractures. Tres noies més que anaven al mateix vehicle han sortit il·leses de l’accident. Segons el Col·legi Major Bonaigua, coorganitzador de l’expedició, aquest dimarts 24 de les noies tornaran a Barcelona.

Publicitat

Les tres noies ingressades encara no tenen permís del metge per viatjar tot i que aquest dimarts dues d’elles podrien rebre l’alta i agafar un vol de tornada. La tercera noia podria rebre l’alta hospitalària divendres. L’accident es va produir quan el primer minibús dels dos en què viatjava l’expedició va punxar un roda i va bolcar.

Cooperants per segon any 

Alumnes i professorat s’havien traslladat al país africà per segon any consecutiu per fer tasques solidàries. Hi anaven a rehabilitar un pavelló i donar classes a nens i nenes. L’expedició estava organitzada pel Col·legi Major Bonaigua, vinculat a l’Opus Dei, i el Col·legi Canigó. També hi anaven dues alumnes de l’escola La Vall de Bellaterra. Totes elles anaven acompanyades per tres acadèmics, entre ells la professota morta als 43 anys, i un sacerdot.

El viatge va començar el divendres 21 i la planificació era que les alumnes fossin al país fins el 5 de juliol. El ministre d’Afers Exteriors en funcions, Josep Borrell, ha donat a conèixer la notícia en una publicació a Twitter on ha lamentat la mort de Cardona i la situació de les joves “solidàries”, i ha assegurat que l’ambaixada està treballant “intensament” en la seva assistència.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’Ajuntament millorarà el paviment de Via Augusta i República Argentina durant les vacances de Setmana Santa

Les actuacions es beneficiaran de la davallada de la mobilitat i tindran lloc durant els dos caps de setmana

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

Neix la Copa Sarrià, un torneig per fer barri a través del futbol

Organitzada per exalumnes del Sant Ignasi, comptarà amb la participació de vuit equips masculins de Sarrià-Sant Gervasi i espera ser un espai de trobada per a tot el veïnat

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf
spot_img

Una conversa serena, però amb disputa per l’herència de Trias: així s’ha viscut el debat de candidats de Junts

Jordi Martí, Pilar Calvo, Jaume Alonso-Cuevillas i Glòria Freixa exhibeixen unitat ideològica i aprofundeixen poc en les seves diferències

Primàries Junts per Barcelona amb aroma de marca: quin relat projecta cada candidat?

"En política, com en publicitat, no n’hi ha prou amb fer-se veure: cal donar motius perquè et triïn. I, si pot ser, deixar una aroma de marca pròpia": un article de Marta Royo Espinet

Nou incident violent a Sant Gervasi: un home amb ganivet al carrer de Mandri

Més de 10 agents dels Mossos han reduït l'home, i fins i tot han disparat a l'aire per intimidar-lo

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí