Societat
El Jardí
La unió del Tramvia per la Diagonal, que ha d’incorporar parades a l’altura de Balmes i Casanova, continua sense data. El projecte, que compta amb el suport de BComú i ERC, està pendent d’iniciar la segona fase entre Verdaguer i Francesc Macià, però abans el govern de Jaume Collboni diu que vol “avaluar bé” si les obres són compatibles amb les que s’iniciaran el pròxim gener a la mateixa zona -Francesc Macià- per perllongar la línia 8 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) entre les estacions de plaça Espanya i Gràcia.
Així ho va manifestar dimarts la tinenta d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet, durant la comissió d’Urbanisme i com a resposta a una proposició de BComú que incitava a licitar “immediatament” les obres. El concurs de licitació per redactar el projecte es va fer públic el juliol de l’any passat per un cost de 914.397,05 € (IVA inclòs). Els socialistes es van abstenir d’aprovar aquesta demanda dels comuns, igual que Junts, el PP i Vox, que van votar-hi en contra com a partirs contraris a la unió del Tramvia per la Diagonal. Només ERC hi va votar a favor.
La connexió per la Diagonal no perilla, segons l’Ajuntament
“La connexió del Tramvia es farà i la defensem per la Diagonal”, va dir Bonet durant la comissió d’Urbanisme, per tallar d’arrel qualsevol sospita que el PSC es faci enrere en l’obra. Precisament va ser l’anterior regidora d’Urbanisme, Janet Sanz, qui va acusar Bonet de “no prendre partit” en el compromís de tirar endavant la connexió del Tramvia. Segons Bonet, l’anunci d’estudiar un possible endarreriment de l’obra es fa per “responsabilitat”. “No volem córrer, però acabarem la feina”, va assegurar.