Societat
El Jardí
L’Ajuntament de Barcelona i l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), a través de BIMSA, han tret a licitació la redacció del projecte executiu de la segona fase de la connexió del Trambaix i el Trambesòs, per un pressupost de 914.397,05 € (IVA inclòs). Es tracta del primer tràmit per fer realitat la segona fase de la connexió de les xarxes tramviàries i completar així el tram entre Verdaguer i Francesc Macià, que comptarà amb una parada a l’altura del carrer Balmes i també de Casanova. La licitació haurà d’abordar, entre altres, la reurbanització de la Diagonal entre el passeig de Sant Joan i l’avinguda de Sarrià.
La tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, ha celebrat que, des d’aquest dilluns s’està “una mica més a prop de poder unir el tramvia per la Diagonal”, sense concretar una data. La voluntat municipal, segons Sanz, és avançar el més ràpid possible en una obra que ha de donar resposta a “un gran deute de la ciutat i de la mobilitat metropolitana” que ha de permetre reduir l’entrada de 12.500 cotxes diaris a la ciutat, segons els càlculs de l’Ajuntament.
La previsió municipal és tenir enllestida l’adjudicació de la redacció del projecte abans de final d’any, i s’estima que la redacció tindrà una durada d’un any. Per tant, abans del 2024 no s’espera cap moviment. La unió dels tramvies permetrà que Barcelona compti amb un sistema de transport públic que connectarà 9 municipis de l’Àrea Metropolitana, avançant així cap a una ciutat més sostenible, més saludable, més amable i millor connectada.