Publicitat

L’Ajuntament vol enderrocar la Ruïna i el Kubo a la Bonanova i tanca la porta a fer-hi un CAP

Gay diu que es treballa per declarar en "ruïna econòmica i estructural" els edificis ocupats fins fa una setmana i dedicar la zona al "gaudiment del veïnat"

spot_img

Publicat el 5.12.2023 0:04

Societat

Sergi Alemany

L’Ajuntament de Barcelona treballa els procediments per declarar en “ruïna econòmica i estructural” els edificis ocupats fins fa una setmana la Ruïna i el Kubo a la Bonanova, i d’aquesta manera procedir al seu enderroc. Ho ha confirmat la regidora de Sarrià-Sant Gervasi, Maria Eugènia Gay, durant el Consell Plenari celebrat aquest dilluns al vespre a la plaça del Consell de la Vila.

“Intentarem enderrocar”, ha acabat dient Gay, que ha deixat clar que un Centre d’Atenció Primària (CAP), tal com reclamen els veïns que es construeixi, “no hi té cabuda” amb la normativa a la mà. La regidora ho ha qualificat com una solució “inviable”, al·legant que el solar del Kubo, un antic edifici d’oficines, està qualificat com a zona verda i el màxim que ses podria fer és rehabilitar-lo com a oficines, però si s’enderroca no s’hi podrà construir res.

Publicitat

En el cas de la Ruïna, una antiga torre modernista, si s’enderroca només es podrien construir habitatges. “La idea no és fer un CAP, sinó que sigui una zona de gaudi pel veïnat”, ha assegurat Gay, sense donar més detalls de les intencions de l’Ajuntament.

Pendents de l’informe tècnic dels Bombers sobre l’estat dels edificis

L’estat del Kubo i la Ruïna, propietat de la Sareb en un 60%, està sent analitzat en aquests moments pels Bombers, que hauran de dictaminar si és viable que es mantinguin dempeus o cal enderrocar els dos edificis. Segons ha afirmat aquest dilluns al vespre el conseller tècnic del districte, Blas Navalón, per les fotografies a què ha tingut accés de l’interior dels habitatges “no es preveu un molt bon futur” per a les edificacions.

Navalón també ha volgut deixar clar que ara mateix l’Ajuntament no contempla l’adquisició de les dues finques, un fet davant el qual la consellera de districte de JxCat-TxBCN, Montse Cantín, ha reclamat al consistori “proactivitat” i optar al dret de tempteig.

Contingut relacionat:

Els Mossos desallotgen la Ruïna i el Kubo a la Bonanova, propietat de la Sareb que els té buits des del 2008

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’Ajuntament millorarà el paviment de Via Augusta i República Argentina durant les vacances de Setmana Santa

Les actuacions es beneficiaran de la davallada de la mobilitat i tindran lloc durant els dos caps de setmana

Tres dies de portes obertes inauguren els actes pel 700è aniversari del Monestir de Pedralbes

Acompanyat d'Illa i Gay, l'alcalde Jaume Collboni reivindica el Monestir de Pedralbes com a "part de l'ànima de Barcelona"

Gay anuncia que l’Ajuntament treballa per reobrir la carretera de les Aigües el més aviat possible

El tancament de Collserola pel brot de pesta porcina genera malestar veïnal i pressió política, mentre el govern defensa les restriccions i evita concretar terminis

Allau de retrets al Govern socialista en un ple extraordinari pels incompliments

Maria Eugènia Gay acusa l'oposició de difondre "falsedats" després d'una sessió impulsada per Junts amb un xoc de relats evident
spot_img

Una revista francesa de decoració “art nouveau” va ser font d’inspiració per decorar la Casa Tosquella

L'article que va inspirar aquesta pintura va ser editat l'any 1905, on es poden observar tres peces dissenyades per Maurice Dufrêne

Mor Josep ‘Pitu’ Calderó, històric president del CP Sarrià

Havia rebut la Medalla d'Honor de Barcelona i la Medalla d'Or de la Generalitat per l'impuls del futbol entre el jovent de Sarrià

Mor Montserrat Cornet, escriptora de Galvany

L'any 2003 va ser reconeguda amb la Medalla de la Dona de Sarrià - Sant Gervasi

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí