Publicitat

L’Ajuntament vol enderrocar la Ruïna i el Kubo a la Bonanova i tanca la porta a fer-hi un CAP

Gay diu que es treballa per declarar en "ruïna econòmica i estructural" els edificis ocupats fins fa una setmana i dedicar la zona al "gaudiment del veïnat"

Publicat el 5.12.2023 0:04

Societat

Sergi Alemany

L’Ajuntament de Barcelona treballa els procediments per declarar en “ruïna econòmica i estructural” els edificis ocupats fins fa una setmana la Ruïna i el Kubo a la Bonanova, i d’aquesta manera procedir al seu enderroc. Ho ha confirmat la regidora de Sarrià-Sant Gervasi, Maria Eugènia Gay, durant el Consell Plenari celebrat aquest dilluns al vespre a la plaça del Consell de la Vila.

“Intentarem enderrocar”, ha acabat dient Gay, que ha deixat clar que un Centre d’Atenció Primària (CAP), tal com reclamen els veïns que es construeixi, “no hi té cabuda” amb la normativa a la mà. La regidora ho ha qualificat com una solució “inviable”, al·legant que el solar del Kubo, un antic edifici d’oficines, està qualificat com a zona verda i el màxim que ses podria fer és rehabilitar-lo com a oficines, però si s’enderroca no s’hi podrà construir res.

Publicitat

En el cas de la Ruïna, una antiga torre modernista, si s’enderroca només es podrien construir habitatges. “La idea no és fer un CAP, sinó que sigui una zona de gaudi pel veïnat”, ha assegurat Gay, sense donar més detalls de les intencions de l’Ajuntament.

Pendents de l’informe tècnic dels Bombers sobre l’estat dels edificis

L’estat del Kubo i la Ruïna, propietat de la Sareb en un 60%, està sent analitzat en aquests moments pels Bombers, que hauran de dictaminar si és viable que es mantinguin dempeus o cal enderrocar els dos edificis. Segons ha afirmat aquest dilluns al vespre el conseller tècnic del districte, Blas Navalón, per les fotografies a què ha tingut accés de l’interior dels habitatges “no es preveu un molt bon futur” per a les edificacions.

Navalón també ha volgut deixar clar que ara mateix l’Ajuntament no contempla l’adquisició de les dues finques, un fet davant el qual la consellera de districte de JxCat-TxBCN, Montse Cantín, ha reclamat al consistori “proactivitat” i optar al dret de tempteig.

Contingut relacionat:

Els Mossos desallotgen la Ruïna i el Kubo a la Bonanova, propietat de la Sareb que els té buits des del 2008

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Junts força un ple extraordinari perquè Gay reti comptes sobre els incompliments del mandat

Els juntaires reclamaran al Govern socialista que doni una resposta individualitzada per cada una de les iniciatives que s'han aprovat al Consell Plenari i que no s'han executat

La Seu del Districte s’omple de brossa: nova protesta de Defensem Can Raventós

La plataforma sarrianenca apunta contra Maria Eugènia Gay per "trencar el consens" que existia amb el barri

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

La justícia referma la lluita veïnal contra els pisos de luxe a Can Raventós mentre Gay reobre la porta a la permuta parcial

Amb la via judicial esgotada per a la promotora, el veïnat denuncia un “reculament” del consistori: Urbanisme veia viable la cessió total, però la mediació de la regidora del Districte ha desplaçat la negociació a favor de Corp
spot_img

El carrer de Vilana: història i curiositats

La urbanització s’inicià el 1864, a iniciativa de Carme de Dalmases i d’Olivart, propietària de la finca, que volia dotar a la torre d’un accés per a carruatges

La Ciudad de los Muchachos (Can Puig): memòria completa i reparació imprescindible

"Hem de reconèixer que un mateix espai pot haver estat, en moments diferents, lloc d’educació, d’acollida, d’esperança i també de dolor": l'opinió de Joan Moya

Neix el Grup d’Habitatge dels Barris de Muntanya

Es presentarà en una assemblea oberta el 25 de febrer a les 19:30 al Mercat Cultural de Vallvidrera

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí