26.3 C
Sant Gervasi
| Divendres 27 de maig de 2022 |
Publicitat

Albert Batlle: “El futur ha de ser el porta a porta a tots els barris de la ciutat”

Reconeix que fins ara no s'han atrevit a extendre-ho a més barris del districte, més enllà de Sarrià

Publicitatspot_imgspot_img
Publicitat

Política

Sergi Alemany

Quatre anys després de començar al barri vell de Sarrià la primera prova pilot a la ciutat del sistema de recollida porta a porta, el tinent d’alcaldia i regidor del districte, Albert Batlle, diu obertament que el futur ha de ser “la recollida porta a porta al conjunt dels barris de la ciutat”, tot i que alhora opina que “potser no tots els barris de Barcelona ho permeten”.

Al Consell de Barri de Sarrià celebrat aquest dimarts a la tarda a Casa Orlandai, Batlle ha volgut destacar la “complicitat” del moviment veïnal sarrianenc perquè el sistema porta a porta estigui funcionant en aquest barri. El regidor del districte considera que la fase de prova pilot s’ha superat, i que tot i algunes “crítiques” veïnals predomina la satisfacció per la feina feta. Reconeix, però, que de moment no s’han atrevit a extendre el porta a porta a altres barris del districte: “Cal fer molta pedagogia”.

Consell de Barri presencial a Casa Orlandai © Leo Bejarano
Publicitat

La vicepresidenta del Consell de Barri i presidenta de l’Associació de Veïns de Sarrià, Eva Ceano, ha volgut agrair els “tres anys de feina” (quatre amb la pandèmia) a tota la gent que hi ha al darrere del nou sistema de recollida, així com a tot el veïnat de Sarrià que ho ha acollit “molt bé”. El consellers dels Comuns i responsable de participació ciutadana a Sarrià, Max Cahner, ha parlat d’un “canvi cultural” en els hàbits del reciclatge i ha descartat per ara posar sancions a aquella gent que no actuï de manera correcta amb el porta a porta, tot i que ha dit que la idea no està descartada.

Pla de millora de la recollida porta a porta a Sarrià

El Consell de Barri ha servit per presentar el cronograma de les properes actuacions de millora del sistema de recollida porta a porta. Des del 4 d’abril hi ha habilitat un número de telèfon, un correu electrònic i un WhatsApp per resoldre dubtes de la ciutadania, mentre que als comerços la idea és començar a aplicar a partir del 6 de juny la recollida porta a porta. Des de principis d’abril també hi ha educadors al carrer, que alhora inspeccionen el correcte ús del sistema de reciclatge per part dels veïns, sense sancionar.

Eva Ceano, Albert Batlle i Max Cahner, al Consell de Barri de Sarrià © El Jardí
Publicitat

Des de l’àmbit tècnic de residus del districte s’ha recordat que per gaudir de la bonificació del 30 % en la taxa d’escombraries cal identificar la orgànica a un habitatge, mentre que un veí ha reclamat tenir més neteja al barri -s’ha referit a uns grafits- ja que “són tan exemplars” amb el porta a porta.

Gomets indicant que una bossa d’escombraries ha estat mal dipositada © Elena Bulet

Tant l’aplicació mòbil ciutadana com l’oficina permanent del porta a porta que es vol crear a Sarrià, encara no tenen data per entrar en funcionament.

Can Raventós, l’Agenda 2030 i Construïm La Sarrianenca

Can Raventós va ser una altra vegada un dels temes comentats. Segons va explicar Districte la proposta de permuta presentada per la plataforma per salvar el jardí i la finca s’està estudiant des d’Urbanisme, i van recordar que qualsevol actuació sobre un privat per part de l’Ajuntament “necessita justificació” i ha de comptar amb l’acord dels propietaris. En qualsevol cas, van tornar a recordar que la llicència per construir els pisos de luxe encara no ha estat concedida -està demanada- i que intentaran mediar amb la propietat. 

En el mateix Consell de Barri, Ceano va presentar l’actualització del projecte de l’Agenda 2030 al barri de Sarrià, que des de l’Associació de Veïns continuen treballant amb l’objectiu d’ampliar la implicació del barri cap a una vida més sostenible.

Batlle també va parlar de Construïm La Sarrianenca, que reclama un espai per les entitats populars. Segons el regidor, estan en un diàleg amb la plataforma, buscant alternatives a curt i llarg termini. El curt, seria trobar ubicacions temporals en equipaments ja existents al districte per albergar aquestes entitats; a la llarga, no es descarta buscar un espai privat que l’Ajuntament pugui adquirir per habitilar-lo amb aquest propòsit: “Estem treballant el tema i la relació és prou fluïda, el que ens permet pensar que podrem trobar una solució en un futur no molt llunyà”.

El bicibús escolar

Des del l’organització del bicibús escolar a Sarrià – Sant Gervasi, un alumne i un professor van agafar el micròfon per reclamar a Batlle que s’acceleri la construcció del carril bici a la Via Augusta: “No acabem d’entendre la manca d’infraestructura ciclista segura, al districte amb major densitat d’escoles de tot Europa”. El projecte, recuperat des del març d’aquest any, suma participants d’una desena d’escoles que cada divendres van a classe amb bicicleta, alguns d’ells acompanyats per familiars.

Una de les altres queixes és trobar lloc per aparcar les bicicletes. Segons Batlle, darrerament s’ha fet una inversió instal·lant uns aparcaments que consisteixen en un element metàl·lic en forma d’”U” invertida, i critica que estiguin buits. El motiu per no aparcar-hi, segons el representant del bicibús escolar, és perquè “les roben”.

Subscriu-t'hi

Et vols comprometre amb el periodisme de proximitat, rigorós i cooperatiu?

PDF per 30€ l'any
PDF + PAPER per 45 € l'any

Publicitat
Publicitat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.